Unimog Restorasyon Ve Karavan Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,312

Karademir

Kamp II
Mesajlar
253
Tepkime Puanı
321
Yer
Aksaray
Daha önceden Dodge S100'den karavan yapıp gelişmeleri paylaşmıştım.

Eski Dodge Yeni Macera

Ne yazık ki forum kültürü kalmadı bu zamanda. Yinede takip edenlere fikir olması için ve benimde yaşadıklarımı beni anlayanlar ile paylaşmam için bu başlığı açıyorum.

Açıkcası eskisi gibi boş vaktim yok. Uzun uzun fotoğraflayıp buraya yükleyemiyorum.

Dodge ile Unimog'u takas ettik. Aksaray'dan Düzce'ye gidip Yahya ile değiştik araçları. Çekici ile gidip geldik.





Buda araçla ilk pozum olsun. Öncesi sonrası yaparım ilerde.




Araç hakkında bilgi vereyim.

1974 model askeriye çıkması 404 modeli. 2001 yılında askeriyeden çıkmış. Bi kamış firması almış. Orjinal benzinli motoru söküp yerine Dodge as600 motoru takmışlar. 6 silindir dizel. Baya güçlü yani. Ruhsatada dizel diye işlenmiş. Bildiğim kadarı ile 404'ler orjinal benzinli olduğu için dizel olanı bulmak zor. Artık benzinliden dizele geçilmiyor resmi olarak.

Orjinal jantlar sökülmüş. 24 jant traktör jantı ve lastiği takılmış. 6 bijon araç olduğu için 8 bijon flanş yapılmış. Lastik hiç hoşuma gitmedi ama. Zaten araç hidrolik değil. Çok zor dönüyor. Yola sığmıyor. Ağır off road yapanlar için bu jant lastik çok iyi. Ama benim niyetim karavan yapmak. Benim işime yaramaz.
 

Hayırlı uğurlu olsun. Bu unimogların dingilleriyle tekerleklerinin bağlantısının üstten olması çok hoş duruyor bence. Zaten belki de bu dingil yapısı onları bu kadar arazide becerikli yapan...
 


.
Parelel bir başlıkta “Şimdilik bu aracı yapan mühendislerin hatalarını düzelterek restore peşindeyim” yazmışsınız.
Umarım bu hataların neler olduğu hakkında bizleri merakta bırakmayacaksınız ?
 
Son düzenleme:





Mekanik kısmında hata yok zaten. Böyle bi araçta olamaz. Belki hız konusunda hata vardır ama onu düzeltmek baya masraflı iş.

Ben konfor işini hallediyorum. Aşırı gürültü var ve kupa içi çok rahatsız.
 

Dodge motoru takarken baştan savma yapmışlar. Debriyaj aşırı sertti. Motora kaput vs yapmamışlar. İçerde çalışıyordu.

Öncelikle debriyaj işine bakmak istedim. Hidrolik değil mekanik sistem. Tahteravalli gibi düşünelim alttaki parçayı. Ortadan bağlı. Pedala basınca bi tarafı itiyor. Üsttekide baskı balatayı ayırıyor.



Biraz somun kaynattım. En kolay ayırdığı yerde bırakmak için.



Yerine takıp ayarlayınca olabilecek en yumuşak şekilde oldu. En azından artık sürülebiliyor. Önceden ayağımla debriyaja basarken sol elimlede dizime bastırıp destekliyordum. O derece sertti.



Sonrasında söküme başladık. Döşemecinin önünde poz verdim. Önceki araçtada aynı yerde öncesi sonrası yapmıştım.



Fotoğrafları bilgisayara aktarırken farkettim. Çoğu aşamanın fotoğrafını çekmemişim. Video olarak çekmişim. Bi ara onları birleştirip youtube atarım.
 





İlk önce döşeme sökülerek işe başladım. Sonra cam vs.



Mazot depolarınıda söküp tamir ettirdim.



Ön camı sökmenin bi yolunu bulamadım. Üstü açık arabaya sonradan kabin yaptıkları için sökme kısmınıda kapatmışlar. Bantlayıp geçtim.



Askeriye çıkması araç. Direksiyona zamanında biri 73/2 yazmış. Araç 2001de askeriyeden çıkmış.



 

Kasada yan kapak yoktu. Onu yaptırdım. Sonra bütün arabayı aynı renge boyattım. Bu renk olmasının sebebi önceki araçtan boya kalmış olması.










Kasa tabanı kötü durumda. Ama çok önemli değil. Zaten üzerine seyyar karavan yapmayı düşünüyorum.
 

Eksoz işini komple yeniden yaptırdım.







Motor uydururken gaz pedalından pompaya giden kısmı demir çubuk ile yapmışlar. Araç sallandıkça gaz verip alıyordu. Bu ciddi bi sorun aslında. Ama yıllarca niye kimse bununla ilgilenmemiş anlamadım.

Motosiklet debriyaj teli aldım ve pedalı yeniden yaptım. Artık telli. Ve gaz verip alma durumu kalmadı.






 

Araçta çok fazla gürültü vardı. Motor açıkta duruyordu. Orayı kapatmak için biraz profil ve sac kullandım. Sökülüp takılabilen bişey yaptım.



Sonrada frenciye bıraktım. Önceki araçta olduğu gibi frene dair herşey söküldü ve sıfırdan yapıldı.



 





Kasa taban tahtalarını montajladıkları metal plakalar da haç işareti var.


Renk Dodge'dan ziyade bu araca daha çok yakıştı