Ne yazık ki forum kültürü kalmadı bu zamanda. Yinede takip edenlere fikir olması için ve benimde yaşadıklarımı beni anlayanlar ile paylaşmam için bu başlığı açıyorum.
Açıkcası eskisi gibi boş vaktim yok. Uzun uzun fotoğraflayıp buraya yükleyemiyorum.
Dodge ile Unimog'u takas ettik. Aksaray'dan Düzce'ye gidip Yahya ile değiştik araçları. Çekici ile gidip geldik.
Buda araçla ilk pozum olsun. Öncesi sonrası yaparım ilerde.
Araç hakkında bilgi vereyim.
1974 model askeriye çıkması 404 modeli. 2001 yılında askeriyeden çıkmış. Bi kamış firması almış. Orjinal benzinli motoru söküp yerine Dodge as600 motoru takmışlar. 6 silindir dizel. Baya güçlü yani. Ruhsatada dizel diye işlenmiş. Bildiğim kadarı ile 404'ler orjinal benzinli olduğu için dizel olanı bulmak zor. Artık benzinliden dizele geçilmiyor resmi olarak.
Orjinal jantlar sökülmüş. 24 jant traktör jantı ve lastiği takılmış. 6 bijon araç olduğu için 8 bijon flanş yapılmış. Lastik hiç hoşuma gitmedi ama. Zaten araç hidrolik değil. Çok zor dönüyor. Yola sığmıyor. Ağır off road yapanlar için bu jant lastik çok iyi. Ama benim niyetim karavan yapmak. Benim işime yaramaz.
Hayırlı uğurlu olsun. Bu unimogların dingilleriyle tekerleklerinin bağlantısının üstten olması çok hoş duruyor bence. Zaten belki de bu dingil yapısı onları bu kadar arazide becerikli yapan...
.
Parelel bir başlıkta “Şimdilik bu aracı yapan mühendislerin hatalarını düzelterek restore peşindeyim” yazmışsınız.
Umarım bu hataların neler olduğu hakkında bizleri merakta bırakmayacaksınız ?
Hayırlı uğurlu olsun. Bu unimogların dingilleriyle tekerleklerinin bağlantısının üstten olması çok hoş duruyor bence. Zaten belki de bu dingil yapısı onları bu kadar arazide becerikli yapan...
.
Parelel bir başlıkta “Şimdilik bu aracı yapan mühendislerin hatalarını düzelterek restore peşindeyim” yazmışsınız.
Umarım bu hataların neler olduğu hakkında bizleri merakta bırakmayacaksınız ?
Dodge motoru takarken baştan savma yapmışlar. Debriyaj aşırı sertti. Motora kaput vs yapmamışlar. İçerde çalışıyordu.
Öncelikle debriyaj işine bakmak istedim. Hidrolik değil mekanik sistem. Tahteravalli gibi düşünelim alttaki parçayı. Ortadan bağlı. Pedala basınca bi tarafı itiyor. Üsttekide baskı balatayı ayırıyor.
Biraz somun kaynattım. En kolay ayırdığı yerde bırakmak için.
Yerine takıp ayarlayınca olabilecek en yumuşak şekilde oldu. En azından artık sürülebiliyor. Önceden ayağımla debriyaja basarken sol elimlede dizime bastırıp destekliyordum. O derece sertti.
Sonrasında söküme başladık. Döşemecinin önünde poz verdim. Önceki araçtada aynı yerde öncesi sonrası yapmıştım.
Fotoğrafları bilgisayara aktarırken farkettim. Çoğu aşamanın fotoğrafını çekmemişim. Video olarak çekmişim. Bi ara onları birleştirip youtube atarım.
Eskisi gibi bilgisayar başında oturmuyorum. O yüzden pek bi güncelleme yapamadım. İnstagram hesabımdan durum olarak paylaşıyorum bütün aşamaları. İsteyen ordan beni takip edebilir. Hsap : Karademir.erdi
Motor uydururken gaz pedalından pompaya giden kısmı demir çubuk ile yapmışlar. Araç sallandıkça gaz verip alıyordu. Bu ciddi bi sorun aslında. Ama yıllarca niye kimse bununla ilgilenmemiş anlamadım.
Motosiklet debriyaj teli aldım ve pedalı yeniden yaptım. Artık telli. Ve gaz verip alma durumu kalmadı.