Vinç Yardımı ile Kalkış

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan özlem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,126

özlem

Kamp III
Mesajlar
825
Tepkime Puanı
21
Vinç Yardımı ile Kalkış

Vinç yardımıyla kalkışlar yamaç paraşütün genellikle bir tekne veya motorlu bir araç tarafından çekilmesi şeklinde yapılır. Daha çok yeterli yüksekliği bulunmayan ülkelerde yaygın olan bu sistemin kuralları bu ülkelerde başladığı yıllarda tespit edilmiş ve uygulamaya konmuş. Henüz ülkemizde uygulanmadığı ve bu konuda yeterli deneyime sahip olmadığımız için bu konuyu burada sadece bilgilendirmek amacıyla veriyoruz.

Bu sistemin, tepelerden yapılan uçuşlara göre çok önemli farkları var. Her şeyden önce bu kalkışlarda kullanılan yamaç paraşütlerin mutlaka vinçle çekişlere uygun olması gerekir. İkinci olarak çekişi yapacak kişinin, yani vinç operatörünün bu konuda deneyimli ve aynı zamanda bir ehliyete sahip olması zorunludur. Üçüncü olarak vinçle kalkış yapacak kişinin bu konuda yeterli bir eğitim almış olması şarttır.

Bu sporun geliştiği ilk yıllarda bazı insanlar halatın bir ucunu kendilerine diğer ucunu yer yüzündeki sabit bir yere bağlıyarak havalanma girişiminde bulunuyordu. Ancak bunun son derece tehlikeli olduğu ortaya çıkınca bu uygulamaya hem son verilmiş hem de yapılması yasaklanmıştı. Günümüzde bazı ülkelerde kullanılan vinç sistemi oldukça gelişmiştir, ancak yine de bir halat ucunda çekilmenin birçok riskleri vardır. Bu risklerin en önemlilerini, çekme uygulaması sırasında kanadın yanlara yatması, stol durumuna girmesi, bunlara bağlı olarak asimetrik kapanması ve halatın kopması şeklinde sıralayabiliriz. Bir halatla çekilme sırasında doğabilecek bu riskler iyi kontrol edilmeyen bir uçurtmanın durumuna benzer. Bunlar hem pilot hem de vinç operatörü için baş edilmesi oldukça zor olan durumlardır.

Bütün bunlardan dolayı vinç yardımıyla kalkışların sadece ve sadece denenmiş, güvenilirlikleri onaylanmış malzeme ve cihazlarla, daha da önemlisi deneyimli, kalifiye öğretmen ya da çalıştırıcılarla yapılması gereklidir.



--------------------------------------------------------------------------------
Kaynak : Orhan ÖZGÜLBAŞ
 

Etiketler
Ynt: Vinç Yardımı ile Kalkış

mrb
çeken araç kanadın hızından fazla bir hızda giderse stall kaçınılmaz olur pilot önde kanat arkada kalır ve sonuç yere yapışan bir pilot olarak tarihe geçer.kanadın maximum ve trim hızı belli olduğu için bunlara dikkat edilmesi gerek.göl gibi durgun sularda kesinlikle denenmesi gereken bir yol bence. siv için ölüdenize alternatif yerler çıkabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,029
Mesajlar
1,527,449
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst