bizim milletimizin huyudur biri vurun kafire dese sorgulamadan katılırlar otomatik vites araçlar içinde durum aynısı ben almadan öncede hayatında otm.kullanmamış binmemiş bilmeyen adamlar aynı yorumları yaptılar tabi ben daha çok bu gibi sitelerde kullananların yorumlarına ve ustalara sordum belirli disiplinler dahilinde kullanıldığında ömürlük cevabını aldım ve otm vitara sahibi oldum yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum 20.000km ye yakın yol yaptım arazide çok zor şartlarda da kullandım ve şeytan kulağına kurşun taş gibi benden önceki sahibi şanzımanın yağ ve filtrelerini değişmişti bende 20.000 daha yapıp değişeceğim ve bundan sonraki aracım gene otomatik olacak çünkü rahatlığı ve güvenliği herşeye değer
Valla ben de çok katı manuel vites kullanıcısıydım, kullanmayan insan bilemiyor, şu anda otomatik vitaram var maşşallahı var, gayet rahat şehiriçinde, yol dışında hangi vitesi kullanacağınızı bildikten sonra hiçbir sorun olmuyor... Tavsiye ediyorum kendi adıma...
otomatik vites düzgün kullanılırsa düz vitesden daha az sorunlu daha az masraflıdır. Düz vitesi arazide kullanmayı bilmiyorsanız 2-3 off roadda bir baskı balata değiştirirsiniz. Debrijayı bitirip yolda kalırsınız vs vs. Ama otomatikde yapmamanız gerekenleri yapmazsanız kolay kolay sorun çıkartmaz. ama agresif yüksek devir kullanımlar istiyorsanız sakin sakin gitmek bana göre dğeil diyorsanız düz vites size daha uygundur.
otomatik vites düzgün kullanılırsa düz vitesden daha az sorunlu daha az masraflıdır. Düz vitesi arazide kullanmayı bilmiyorsanız 2-3 off roadda bir baskı balata değiştirirsiniz. Debrijayı bitirip yolda kalırsınız vs vs. Ama otomatikde yapmamanız gerekenleri yapmazsanız kolay kolay sorun çıkartmaz. ama agresif yüksek devir kullanımlar istiyorsanız sakin sakin gitmek bana göre dğeil diyorsanız düz vites size daha uygundur.
vitarada at power düğmesi birazda olsa bu zevki veriyor fakat çogu otomatikte bu tuşu göremedim sadece overdrive/off tuşları var acaba pajero gibi diğer japon otomatiklerde de varmı ?
vitarada at power düğmesi birazda olsa bu zevki veriyor fakat çogu otomatikte bu tuşu göremedim sadece overdrive/off tuşları var acaba pajero gibi diğer japon otomatiklerde de varmı ?
evet o büyük bir fark, aslında arazi araçlarında benim gördüğüm 1. nesil otomatik vitesler var, bunlar vitaraların bir kısmı ile disco 1 gibi araçlarda. Power modu yok, over drive modu yok, 2. vites ile kalkma opsiyonu yok. Bu araçlarda zaman zaman ciddi sıkıntı olabiliyor sakin kullanmazsanız.
Ama 2. nesil otomatik viteslerde, pajerolar, discovery 2 ler gibi bu saydıklarımın hepsi var ve manuel vites gibi kullanıyorsunuz gerektiğinde.
otomatikte motorla aktarma org arasında manueller gibi bire bir mekanik bir bağlantı yok buda motor gücünün ani olarak tekerleklere uygulanmamasına sebep oluyor ve yumuşak zeminlerde aracın patinaja kalmasına engel oluyor yani kum çamur kar gibi zeminde otm daha rahat bir kalkış sağlıyor.dikkatimi çeken bir dezavantajıda battığımız yerden çıkmaya zorlarken düzdeki gibi ileri geri salınım yaptırarak birazda olsa enerji kazandıramamız.
evet o büyük bir fark, aslında arazi araçlarında benim gördüğüm 1. nesil otomatik vitesler var, bunlar vitaraların bir kısmı ile disco 1 gibi araçlarda. Power modu yok, over drive modu yok, 2. vites ile kalkma opsiyonu yok. Bu araçlarda zaman zaman ciddi sıkıntı olabiliyor sakin kullanmazsanız.
Ama 2. nesil otomatik viteslerde, pajerolar, discovery 2 ler gibi bu saydıklarımın hepsi var ve manuel vites gibi kullanıyorsunuz gerektiğinde.
emin değilim servise sormak lazım ama sanmıyorum. vites üstünde 1-23 yada L-2-3 olsa bile siz 2 ye alıp kalktığınızda 1-2 yapıp gidiyor sadece 2 nin üstüne çıkmıyor.
kum zeminde birebir aynı donanımda iki araç birisi düz vitesdi battı birisi otomatikdi yanından geçti gitti , kesinlikle doğru otomatik kum gibi yüzeylerde daha avantajlı.
emin değilim servise sormak lazım ama sanmıyorum. vites üstünde 1-23 yada L-2-3 olsa bile siz 2 ye alıp kalktığınızda 1-2 yapıp gidiyor sadece 2 nin üstüne çıkmıyor.
Bence sormanız gereken alacağınız aracın otomatik şanzımanında çıkacak problemlerin tamiri sanayide kaça çıkar olmalıdır,otomatik araçlarda 3000 tl civarı rakamlar telafuz ediliyor,düz vites araç arazide kullanım ve sağlamlık olarak daha iyi bir tercihdir,bundan önceki aracım pajero 3.5, sattığım şahısa şanzıman tamiri 4.000 tl yi geçtiğini biliyorum üstelik arazide zorlanmış bir araçta değildi benden sonrada hiç asfalttan çıkmadı araç ...