merhabalar 5 yıl kadar vıtara 1.6 3 k ve 5 k kullandım manuel 1 yıl kadar ssyangyong actıons sports 4x4 kullandım araçlarmı sattım ve yıne yeni bi vitara 1.6 5k almayı dusunuyorum ama otomatik nıyetım var kısaca abılerımden buyuklerımden vitara 1.6 jlx modelin otomatik şanzumanla ilgili nacizane bilgilerini paylaşmasını istiyorum saygılar herkese .
merhaba. bende su an otomatik vites bir vitara var. daha önce manuelini kullanıyordum. söyle diyebilirimki performans acısından manuel kesinilkle cok daha iyi. arazide veya günlük kullanımda otomatik biraz zayıf kalıyor manuele göre. ama rahatlık ve konfor acısından cok iyi. 4 ileri overdrive tuşlu. power buttonda arazi vitesinde araca tork verirken normal kullanımda vitesleri daha gec atmasını saglıyor. ben memnunum ama şuan manuel sanzıman verecek ve masrafı karsılayacak biri varsa hemen değişirm))
Merhabalar ben g.v. 2.0 otomatik kullanıyorum oldukça memnunum 1.6 düz vitesliside var arasında dağlar kadar fark var.Yormuyor hem konforu hem gücü tek sorun vergisi diyebilirim.Karma arazi, şehir içi ,uzunyol lpg ile 320 krş yakıyor.
Zaman saatini nasıl ayarlayabilirim birde ışığı yanıyormu karanlıkta görmek için 2004 model 2.0 grand vitara kullanıcılardan yardım lütfen.
merhaba, 2006 model 5 kapı 2.0 otomatik GV var bende, aracı yeni aldım ancak aracın en sevmediğim özelliği şanzuman. Alır almaz Ankara'dan atladım Ilgaz'a.. Çankırı yolunda 90 a sabitledim hız sabitleyiciyi, ancak en ufak yokuşta birden vites düşüyor aşırı bir bağırma sonra tekrar vites yükseltiyor sonra 10 sn sonra tekrar düşüp aşırı bir bağırma (5000 rpm de inanılmaz bir bağırma icraat da yok ) sonra tekrar yukarı yapıyor. Birde Ilgaz'ın dik dağ yolunda düşün bu durumu, bayağı bir canımı sıktı, aracıda tam olarak tanıyamadım belki ama üzüldüm bu duruma, bana ara vites gerekiyor gibi geldi, durum böyle bilginize
Tabi o da var biraz daha tork olsa elbet bir alt yapmayacak, kesinlikle doğru hocam ancak power tuşu basılı ve pedal chip race modunda da bunu yaptı. Bu iki etkenin torka etkisi var mı acaba?? (pedal chipin olmadığını biliyorum da)
Power tuşu ani hızlanmak için kullanılıyor , yanlış hatırlamıyorsam powerda şanzuman yine 3 devire düşüyor, sabit hızda o dalgalanmayı arttırabilir
Normal modda denemedinizmi
Aslında şöyle oldu, ilk önce ( pedal chip race modundayken ) normal modda denedim baktım dalgalanma yapıyor, power moduna geçtim bir değişiklik yok yada ben tam farkedemedim, sonra pedal çipi vale moduna aldım ve power tuşunu kapattığımda arabada bu dalgalanmanın olmadığını gördüm (en azından 5 defa yapıcaksa 1 defaya düştü) çünkü gaz çok daha yavaş tepki vermeye başladı ani hızlanma ve ani yavaşlama olmadığı için sanırım biraz daha rahat kullandım
Sprint boosterın o işe bi katkısı olmaz, o sadece dalgalanmayı daha hızlı yaptırır, çünkü pedal la gaz kelebeği arasındaki bağı hızlandırıyor
Siz zaten hız sabitlemede olduğunu söylediniz o an ayağınızın altındaki gaz pedalı devreden çıkıyor , beyinden kumanda ediyor
Sprint boster , pedal tarafında olduğu için sizin kontrolunuzde iş yapar , hız sabitlede iş görmez mantıken
Sprint booster devre zaten, sadece elektronik gaz pedallarında uygulanır , telli gaz pedalında tepkimeyi kullanıcı ayarlıyor, ne kadar hızlı olursan o kadar hızlı, ne kadar yavaş olursan o kadar yavaş olur , gaz pedalları elektronik olunca zaten sprint booster pazarı oluştu
Gaz pedalı elektronik olunca aşırı hassas oluyor dolayısıyla o yüzden fabrikasyon biraz gecikmeli sinyal göndermeye ayarlıyor sert kalkış zarar vermesin diye ,sprint boosterda sinyali 2 veya üç kademe hızlandırıyor
Mesela son kademedeki agresifleşme normal kullanımda konfordan çok külfet verir