vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,659

oguz1134

Zirve
Mesajlar
1,573
Tepkime Puanı
63
Yer
İSTANBUL/büyükcekmece
aracımda orjinal port bagaj var (alman malı olandan ) ona plastık kutu takıyorum ,şimdilik işimi görüyor ileride demir sepet yapıcam ..
dıştan roll cage yapıp üstüne sepet yapmak daha saglam ve daha kullanışlı gibi görünüyor fakat aramızdaki arkadaşlar tarafından nedense bu tip roll cage pek tercih edilmiyor göremiyorum ..
[attachment=1]
bu örnektekinin üstüne sepet düşünüyorum.
[attachment=2]
jimmy ede cok yakışmış
bu aksesuarın faydaları ve zararlarını bilen arkadaşların fikrini almak istiyorum ,tüv de problem cıkarmı trafik polislerinle problem yaşarmıyım . bu alet enteresandır yarışan araclarda yok mesela , icinde roll bar olan ralli aracınla trafikte dolasımı yasak deniyor .. bu alet de o kategoriye girermi en cok ögrenmek istegim konu bu ,arac devrildiginde bu noktadan vincleme tekniginle düzelme yapılabıldıgini duydum ,dagda ormanda kasaya + bir saglamlık katıyor ve güven veriyor .. neden yaygın degil görüşlerinizi bekliyorum.

Dıştan rolcage.jpg


dıştan roll cage.jpg
 

Etiketler
Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

arkadaşlar 50 küsür kişi okumuş 1 tek numunelik fikri olan yok ilginize teşekkürler ;D cok yardımcı oldunuz . :mad:
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

Bu tip uygulamalarda yasal sorumluluklarını bilmiyorum ama rool cage bağlamak için aracın kaportasını delip montajlamak gerekiyor sanırım.Önden ve arkadan tek bağlantı yapılırsa vibrasyon yapabilir. Şahsen kaportayı delmeye ben sıcak bakmam.Orjinal port bagaja sepeti de rahatça monte edebilirsiniz. Bir arkadaşımız sepetine 350 kğ civarı yük attı bir problem yaşamadı.
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

Aracını sadece off road için hazırlayanlar genelde roll bar ve roll cage yapıyor. Bu durum amacına göre değişiyor.
Ben aracı hem şehir içi hem şehir dışı, hemde off road için kullanıyorum. Bu yüzden aracın dış görüntüsünü pek bozma taraftarı değilim. Yanlız dıştan kafes olmasada içten en azından bir roll bar faydalı olur düşüncesindeyim.

Birde bu işi yaptıktan sonra koltukların 6 noktadan bağlantılı kemerleri olması gerekli. Yoksa araba yuvarlandığında içindekiler bir oraya bir buraya daha çok zarar görür.

Orjinal portbagaj tavana vidalı ise 100 kiloyu rahat taşır bence, örneklerini gördüm. Emin olmak için yanlardan kapı üstünede 2 tane atkı atmakta fayda var.
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

ahmet bey delik konusunda haklısınız yagmur olugunun altındaki bölüme kaucuk fitil cıkarılıp 8-10 tane metrik 6 vida ile delinip baglanıyor arka stop lambalarının da üstünden baglantı yapılıyor bildigim kadarı ile .

mustafa bey bildigim kadarı ile içeriden olanı trafikte yasak bu benim bahsettigimden de en az 10 kere daha saglam bir tertibat ,bir şey dikkatinizi cektimi bunu içeriden yapanlar hep sünger kaplar sebebini gelince içeride yaralanmalara sebebiyet verebiliyor uzmanlar içinde rollbar olan aracların kask sız kullanımını dogru bulmuyor .bunun onaylısını dikişsiz borudan olanını yaptırmak uzun ve zahmetli bence fazlada profosyonel ..benim düşündügüm daha amatörce arac üzerinde de bakılınca fazla göze carpan bir şey degil orjinal ekipman gibi durması beni cezbediyor .
plastık kutunun en bügüyü var bende lt hacmini hatılıyamıyorum ama icinde max 30-50 kg taşıyın gibi bir ibare vardı .(italyan malı )
Orjinal portbagaj dada (alman malı ) onunda bir köşesinde max 50 kg gibi bir şeyler yazıyor . benimde 100 kg gecen yük yükledigim oldu zaman zaman bu dogru bir şey degil gibi görünüyor . dıştan roll cage ile daha saglam olacagı kanaatine vardım ancak kasada esnemede kasma vs gibi yan etkileri olurmu bilemiyorum .fikirlerinizi bekliyorum.
 





Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

Bende bar olmadığı için bu şekil bir uyğulama yaptım herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum.
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

dış rolbar aracın düşük hızlarda yan yatması veya devrilmesi durumunda daha cok aracın kasasına zarar gelmesin diye kulanılır fakat yüksek hızlarda takla durumundada araca ve içindeki sürcüye büyük zararlar vere bilir darbenin yüksek momentle borulara vurmasıyla tavanı ve yan parcaları içeri dogru bükme riskini arttırır profesyonel kulanımlarda iç rolbar tafsiye edilir
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

fikir vermesi açısından land rover discovery aracımın içindeki roll cage resimlerini ekliyorum.umarım aydınlatıcı olur. 100_4868.jpg
 






Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

dıştan roll cage uzun bir süre kullandım ve faydasını gördüm şimdi onaylı cage kullanıyorum.Takla atan araçlarda dış kasanın formunu koruyor yan eğimlerde aracı sabitlemek için kullanılıyor ön cam direklerinden aşşağıya indiği için camı cerceveyi agaç dallarından korur yan yatan araçları rahat düzeltirsiniz .Şöyle söyleyeyim 1 metre gemişliğinde 10 metre uzunluğundaki bir yol 2 tekerin basacağı yer yok böyle bir geçişte aracı cage ten ağaca kurtarma ipiyle bağlıyorsunuz 1 tur döndürüp ipi diğer ipin üstünden geçiriyorsunuz pilot ilerlerken araç sağa yatmasın diye copilot ipi hafif gevşetiyor 1500 kiloluk araç korkutmasın iple rahat kumanda ediliyor sol iki teker toprakta bu şekil 2 kişi (1 pilot 1 copilot) 2 aracı geçirdik ben tek başıma olsam cesaret edemezdim fakat işi bilen bir kişi olunca Mehmet Becce iş değişiyor şimdi onaylı cage olduğu için yarışlarda ekstra ağırlık yapmasın diye söktüm fakat bu konu başlığından sonra takmayıda düşünüyorum resimdeki 5 kapı vitara nın cage i serkan kara da isteyen ondan satın alabilir.Ama kesinlikle unutmayalım içeridende en azından ön koltukların arkasından bir cage olmalı.Geçenlerde duyduğum bir araç kazasında arazide devrilen bir aracın pilotu kafasına ağır bir darbeyi sabitlenmeyen bir yangın söndürücüsünden almış.Benim arcımda 4 nokta emniyet kemeri mevcut fakat her dakka gezi modunda takmak zor olduğu için orjinal emniyet kemeride duruyor araca oturunca kesinlikle emniyet kemeri takarım ve taktırırım.Geçmişte örnekleri çok roll barlı araçta emniyet kemeri takmadan arcını kullanıp kafayı dağıtanlar.
 

Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

ali bey acıklamalarınız için teşekkür ederim ,siz kullanıcısı oldugunuzdan vereceginiz fikirler tecrübenizden kaynaklandıgı için benim için daha önemli .
benim port bagajın yerine bunu takıp port bagaj niyetine kullanmak + larındanda istifade etmek gibi düşüncelerim var , trafik polisi ve tüv muayenede problem cıkıyormu bu konuda bir deneyiminiz fikriniz varsa ögrenmek isterim.[attachment=1]
sizin aracında forumda bir resmini buldum tavan yapısı bizimkilerden farklı fakat sizinkide cok hoş duruyor .
nereden aldınız diye sormıyacam belli oluyor made in M.Becce .

ali gunpay.jpg
 



Ynt: vitara ya dıştan roll cage uygulaması hakkında önerileriniz .

trafik polisi ve tüv de proplem çıkmaz tüv metal tamponada takmıyor yanlızca belli başlı kriterleri var tamponda keskin köşeler vincin ucunu taktığım yerdeki uç gibi olmayacak diyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,949
Mesajlar
1,526,396
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst