KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
1993 model 5 kapı 1.6 16v enjeksiyonlu 250.000 km de çok temiz bir vitara aldım 1 hafta önce.Araç otomatik vites ve sıralı sistem lpg monte edilmiş.Motor,şanzuman ve yürüyen aksamı yetkili servisten olumlu not aldı.
Fakat ilk kullandığımda yokuşlarda çekişin düşük olduğunu gözlemledim.1.vitese çekip bağırtmak zorunda bırakana kadar güç kaybediyordu.Bilgisayarlı bir lpg ayarından sonra biraz daha kuvvetlenir gibi oldu ama ardından yaptırdığım subap ayarı ve avans ayarı sonucunda işler daha kötü oldu.Subaplar Motor sıcakken emme 15-egzost 20 metrik olarak ayarlandı.Avans ise (kara düzen) motor sesine göre ayarlandı.
Bunun üzerine 20 ytl lik gaz ile 100km yol yapan aracım 20 ytl lik gaz ile 60 km yol yapmaya ve yokuşlarda insanı çıldırtacak kadar yavaş kalmaya başladı.Aracı satan kişi 1000 km önce bakım yaptırmış bujiler kabloları vs her şey yeni.
-Sizden rıcam bu aracın subap ayar değeleri nedir,motor soğukken mi sıcakken mi yapılmalıdır?
-Avans ayarı nasıl yapılmalıdır?
-Başka dikkat etmemi tavsiye edeceğiniz önereceğiniz birşey var mı?
Hava filitresi buji herşey yeni.Aracın sıkıntısı subap ayarından sonra arttığı için ben sıkıntının yanlış ayarlanmış subaplar olduğunu düşünüyorum.Yarın suzuki servisinden aldığım değerlere göre tekrar bir ayar yaptıracağım,gelişmeleri paylaşırım.
aynı sıkıntı bendede var. 1 hafta önce yapılan subap ayarından sonra araç çekişte yaklaşık 1 vites düştü. Aracım 2001 1.6 5 kapı (İspanyol). Motor G16B olmalı. internetten araştırmama rağmen subap değerleri ile ilgili net bilgi bulamadım. paylaşım olursa sevinirim.
Sorunu çözdüm.Sayın Mehmet Becce aracılığı ile yetkili servisin verdiği değerlere göre subap ayarı yaptırdım.Sonuç gerçekten mükemmel oldu.Aracım ani kalkışlarda ilk defa patinaj çeker duruma geldi ve yakıt tüketimide hissedilir derecede düştü.Motor iyice soğuduktan sonra emmeler 10 egzostlar 15 metrik değerlere göre tatlı sıkı ayarlanacak.Aslında hassas değerler emme 8 egzost 13 ama uygun ayar çakısı piyasada olmadığı için en yakın değer olan emme 10 egzost 15 e (ikiside az biraz sıkı olacak) ayarlatın ve bir daha subap ayarıyla oynamayın.Yıllarca ayar yaptırmayan ve hiç sorun yaşamayan vitara kullanıcıları var.
Evet bende sibop ayarı yapılalı 33.000km oldu canavar gibi çekiş ve iyi bir yakıt var..
Sibop, Avans, TPS ve tüm ayarları iyi bir serviste birkere yaptırın uzuuun sürede ellemeyin.
Suzuki kolay kolay bozulacak bir araç değildir.
Aslında hassas değerler emme 8 egzost 13 ama uygun ayar çakısı piyasada olmadığı için en yakın değer olan emme 10 egzost 15 e (ikiside az biraz sıkı olacak) ayarlatın ve bir daha subap ayarıyla oynamayın.Yıllarca ayar yaptırmayan ve hiç sorun yaşamayan vitara kullanıcıları var.
Şenol bey değerler için benzin lpg fark etmiyor.Motor soğuduktan sonra emme 10 egzost 15 tatlı sıkı ayarlatın (1.6 motorlar için) her iki yakıt tipindede çekiş artarken tüketim düşüyor.Ustalar genellikle bu değerler çok sıkı olur falan diyor ama Suzuki motoru subap ayarını sıkı seviyor
Sorun yoksa kesinlikle ayarlarınızı bozmayın,çekişiniz kuvvetli yakıt tüketiminizde kabul edilebilir sınırlar içindeyse daha uzun yıllar subap ayarına hiç ihtiyaç hissetmeyeceksiniz.
Sorun yoksa kesinlikle ayarlarınızı bozmayın,çekişiniz kuvvetli yakıt tüketiminizde kabul edilebilir sınırlar içindeyse daha uzun yıllar subap ayarına hiç ihtiyaç hissetmeyeceksiniz.
şenol beyin tablosundaki değerler tamamen doğru arkadşlar.orada emme 3 egzost 4 inc olarak yazılı,milimetrik,yani türkiye de kullanılan 8 emme 13 egzost ayarıdır,lakin uygun çakı yok,1993 te ustama gönderilen (japonya dan)yetkili servis kitaplarında da aynı değerler var..en güzel ayar 10 15 tatlı sıkı ayar..iyi günler dilerim.