Vw Crafter Yükseltme Işlemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafapusti Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,796

mustafapusti

Ana Kamp
Mesajlar
68
Tepkime Puanı
37
Yaş
35
Yer
Samsun, Türkiye
Merhaba arkadaşlar. Crafter karavanımda yükseltme işlemi için arkaya 2 adet havalı körük taktım ve istediğim yüksekliğe ulaştım fakat ön tekerler içinde 3 cm yükseltme yapmak için polonyada yükseltme kiti alıp montajını yaptım ama ön kısım yükseltme kiti öncesi ve sonrası yükseklik aynı seviyede oldu. Araç hiç yükselmedi. Tekerler sanki içe bükülü gibi durdu. Ön kısmı yükseltmek için neler yapmalıyım sizce.
Arka 87cm ön 83 cm











 

Öncelikle aracınız çok güzel. Sizin için bir mahsuru yoksa içini de görmek isterim

Güzel günlerde, keyifli sürüşler dilerim.

Lastiklerinizi ne zaman yenilemiştiniz? Ve aracınızı en son rot-balansa ne zaman soktunuz?

Önden çektiğiniz fotoğrafta özellikle karşıdan bakınca soldaki lastiğin içe dönük olduğu çok belli.

Ön lastiklerin dış tarafında aşınma var mı?

Yüksek salınımlarda ön tekerlekler sürtecekmiş gibi duruyor sanki.

Bir de aracınız karşıdan bakınca ön sol taraftan kaza geçirdi mi?

Ön sağ tekerin çamurluk mesafeleri birbirinden farklı görünüyor.
 

Ön soldan kazası var hocam.
Geçen ay lastikleri yenilediğim zaman rot balansa soktum. Lastikler düz basıyordu. Bugün yükseltme için ön amortisör üstüne parça taktıktan sonra lastikler yere çapraz basmaya başladı. Yarın tekrar rot ayarı yaptıracağım ama araçta yükselme olmadı.
Ön tekerlerde tam kırdığımda bazen sürtme yapıyor. Onun haricinde sürtme yok hoca.
Araç içi fotoğraflarınıda yüklüyorum hocam.









 

İç mekanda en az dışı kadar çok güzel. Sade ve tertemiz. Paylaşımınız için teşekkürler.

Ayrıca akıllı karavan kontrol sisteminiz ile bilgi rica etsem fazla olmam sanırım

Bende karavanıma bu tarz bir sistem kurmayı planlıyorum.

Bazen arkadaşlarım araç almaya giderken beni çağırırlar mobil ekspertiz olarak
 




Rica ederim hocam. Akıllı sistemi labobinx den cihazı aldım kendi tabletimle kullanıyorum. Küçük bir cihazı var. Bağlantıları oraya yaptığınızda sistemi aç kapa olarak yönetebiliyorsunuz hocam. Uygulamada kurulumuda basit. Fotoğrafta altta görünen XRoute yazan cihaz.

 



Evet bu firmayı daha önce araştırmıştım.

Hatta açtığım şu başlıkta kullanan var mı diye sormuştum

Maşallah diyeyim. Her şey dört dörtlük görünüyor..
 





Aldığınız parça sadece amortisöre hareket payı kazandırır, aracı yükseltmez. Aracınız yükselmediği ve amortisörün bağlantısı tabladan uzaklaştığı için rot ayarları değişmiştir. Bu araçların ön düzeninde üst salıncak yok, taşıyıcı poryadan amortisör ile üst bağlantı sağlanıyor. Bağlantı noktası aşağıya alınınca ayarlarda değişiklik olmuş ve dediğiniz gibi tekerler önden hafif içe bakar duruma gelmiş.

Aracınızda çok bir yükselme aramıyorsanız ve birkaç cm işinizi görecekse en basit yöntem aynı aracın 5 ton sınıfı olan kamyon/otobüs modellerindeki (arkaları çift teker olan) ön makası alıp taktırabilirsiniz.

Daha fazla yükseltmek için biraz kapsamlı ve detaylı bir kit işine girmeniz gerekiyor benim gibi.
 

Evet hocam. Aldığım parçayı taktım. Yükseltme kit setleri çok pahalıya geldiği için 5tonluk modellerin fiber makasını taktım. Şuan yeterli yükseltmeyi sağladım.



 

Hayırlı olsun, gayet güzel duruyor.
Güzel gezilerde kullanın.

Dediğiniz gibi yükseltme kiti fiyatları yurtdışında makul seviyelerde olsa da kur çarpanı sebebiyle Tr ye gelene kadar rakamlar inanılmaz değişiyor. Hele bir de tanıdık vs getirmeyecek ve shipping işin içine girecekse vay ki vay...

Fikir olarak eklemek isterim, kit gibi kapsamlı bir işe girmeden ufak bir dokunuş daha yapmak isterseniz ekonomik olarak daha uygun olan Eibach ın ön amortisörler üzerine geçen helezonları var belki görmüşsünüzdür. Onları getirtebilirseniz (tanesi 70€ civarıydı).
Ya da sanayide iş bilen çevreniz/ustanız varsa helezon alıp bi ara parçayla araca monte edebilirsiniz. Hem biraz daha yükseklik hem de arazi yollarında biraz daha verimli bir süspansiyon elde edebilirsiniz.

Benim yaptığım örnek olabilir;