VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan çağlar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,302

çağlar

Zirve
Mesajlar
2,121
Tepkime Puanı
10
Yer
ANKARA
o/d off ve pwr lambalarım yanmadığı için değiştirmeye karar verdim. bu arada açmışkende genel soluk ışıkları halledeyim istedim.ilgilenen arkadaşlar için fotoladım..pratik bir iş yarım saat 40 dakika.



 

Etiketler
Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

sağlam bir yıldız tornavida küçük bir yan keski ve dikiş iğnesi kafi..
(kırmızı oklar civata,mavi oklar tırnak)



 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

tırnaklara kibar davranınca sorunsuz geliyor)



 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

ortadaki vites pozisyonlarını gösteren parçayı tırnaklar(2 adet) vasıtasıyla ana göstergeden ayırıyoruz..



 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

ana gösterge ışıklarının zamanla solma nedenide dışındaki yeşil plastik kaplama..yeşil plastikleri söküp sabunlu ılık bir suda hafifçe yıkayıp kuruttuktan sonra takarsak %30-40 oranında ışık parlaklığı sağlıyoruz.(bende oldu)
gerçi bende ultrasonic temizleyici denen titreşimle sıvı içinde temizleyen bir alet var öyle yapyım ama sabunlu nazikçe yıkamak ta aynı etkiyi verir.
yeşilleri çıkarayım daha canlı olsun derseniz tavsiye etmem daha canlı ama sarı sarı yanıyor lambalar..



 



Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

ve nihayetinde pavyon gibi canlı canlı ışıklar ;D ;D ;D

 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

Başvuru kaynağı olmuş bu çalışmada, teşekkürler
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

Eline sağlık Çağlar,aracımı aldığımda bende yapmıştım.Gece özellikle farkını anlıyorsun.Bu arada yağ basınç göstergen arızalı galiba,rolantide çok yüksekde duruyor.Seyir halinde bile en üstün bir altında durması gerek diye biliyorum,rolantide de en altın bir üstünde duruyor benimkisi. ;D
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

aynı ıslemi bende yaptim. çok yararli bir işlem. ampullerin fiyatlari 20 ile 50 arasinda yetkili serviste dişardan 10 ytl hepsini alirsiniz. sol kapidaki cam dugmelerini sokerken içindeki yaya dikkat edin. sokup takmak iki saat suruyor.ama fark ediyor vides kolundakiler kolay on kolsondaki dugmelerin işiklarindanbir ikisini sokemiyosunuz. kilit dugmesindede işik yok. kilima sistemindeki isiklar 3 adet kolay sokulemlerden. yararli yapilmasi lazim olan bir işlem resimler için emegine saglik.
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi


yok tuğsan arabayı çalıştırır çalıştırmaz cektim fotoyu (daha abs lambası yanık) ondandır.normali

 



Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi


ya mücahit bey kapı kollarına da el atmam lazım,hiç ışık kalmamış ,el yordamıyla buluyoruz)
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

Ok.İyi oldu yanlış bilmiyormuşum.Bu arada belki yapmışsındır ama sağ taraf torpidonun altında havalandırma motorunun orada beyaz dikdörtgen bir kapak var.Onu açıp içine havalandırma radyatörü temizleme spreyi uygularsan klima daha güzel ve rutubet kokmadan çalışıyor.

Ayrıca haftasonu İlkerle beraber ön radyatör temizliğide yaptırdık.Şuan Klima derecemiz katalog verisi olan 8,3 dereceye kadar geldi.Bu işlem özel bir ilaçla yapılıyor.İlaç sıkıldıkdan sonra bir iki dk da köpürüyor ve su tutunca aşağı inanılmaz bir pislik akıyor.Kışın oluşan egzost gazı ve çamur birikmelerini söküp atıyor.Tavsiye ederim.
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

kendimiz yapabilirmiyiz bu klima işini.spreyini bulabilirmiyiz prosedür nedir??
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

Aracın içindeki radyatörü temizlemek için satılan sprey,klimacılarda ve aksesuar satan (motoryağı,katkı malzemeleri vb)yerlerde oluyor.Şeffaf uzun,ince bir hortumu var.Spreyin ucuna takıp,açtığın o kapağın içerisine sıkıyorsun.Sonra sıçak konumda fanı sonuna kadar aracın kapıları ve camları kapalı olacak şekilde aç.5/10 dk bekledikden sonra normal konumda ,istersen klimayıda devreye sokarak işlemi bitiriyorsun.

Faydası şu;Havalandırma sisteminde zamanla oluşan bakterileri yok ediyor,ayrıca iç petekde gene zamanla oluşan küfüde temizliyor.

Başıma gelen bir olayı anlatayım.

Abimin aracında,fare ölüsü gbi bir koku başladı.Heryeri aradık hiçbirşey yok.Sonra ustanın biri klimadandır dedi ve klimacıya gittik.Oradaki usta dediki;Aracı klima açıkken stop etmekden dolayı,zamanla iç petekde eriyen su,dışarıdaki havadan gelen toz ve benzeri etkenlerle küf yaparmış.Buda uzun vadede araçda kötü koku ve soğutma performansı kaybı yaşatırmış.

Yapılması geren şuymuş;Aracı stop etmeden,eve veya iş yerinize gelmeden 400/500 metre önce klima düğmesini kapatıp fakat fan açık vaziyette bırakacakmışız.Gelirgelmez klima açıkken stop edilmeyecekmiş.Dolayısiyle stop edene kadar havalandırma sayesinde,petekdeki su kurumuş oluyormuş.Yeni nesil araçlarda artık bunu çözmüşler,siz aracı kapatsanız bile fan radyatör kuruyana kadar durmuyormuş

Fkat bu bahsettiğim,lüks araçlar için geçerli.Mesela vx200 gib. ;D
 

Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

yag göstergesi giderken benim allan ikinci cizginin civarinda oluyor.ben normal degeri iki cizginin arasi diye algiladigimdan huzurum kaçti. normalmidir ilk çizgi yani
 



Ynt: VX 80 Gösterge Lambaları Değişimi

Arkadaşlar radyatör temizliğini kesinlikle tavsiye ederim..en düşük kademe de zaman zaman kapatmak durumunda kalıyorum..Aracın içi çivi çivi bir klima bu kadar mı farkeder? Sağolasın Tuğsan...