KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Üzerinde çalıştığım bir konu var. W460 4 vites şanzımanın arkasına araya G serisindeki gibi şaft koymadan CJ5 lerdeki Dana 20 arazi şanzımanını doğrudan nasul akuple edebilirm.
Ynt: W460 4 vites şanzıman+Dana20 arazi şanzımanı nasıl birleşir?
W460 şanzımanı bilmem ama T18 şanzıman ile dana 20 aradaki orijinal flanş ile bağlanıyor ve şanzımanın çıkış frezesi ( çok kalın dişli) dana 20 nin girişte serbest kalan dişliye geçiyor.
Ynt: W460 4 vites şanzıman+Dana20 arazi şanzımanı nasıl birleşir?
Biliyorum, zaten şu anda T98 Gaizer şanzıman kullanıyorum, sıkıntım vites aralıklarının çok geniş olması ve aranabın toparlamakta zorlanması. Elimde W460 şanzımanı zaten var ve vites aralıkları T18 göre daha dar. Bir de T18 1. vites sanıyorum Gayzerdeki gibi senkromeçsiz.
Ynt: W460 4 vites şanzıman+Dana20 arazi şanzımanı nasıl birleşir?
T18 de birinci vites ve geri vites aynı dişli üzerinden çalışır ve senkromeçsiz.1. ve 2. vites ağır devirlidir 3.ve 4. vites seridir.4.vitesin oranı zaten 1.1 . eğer aracınızdaki motor yeterli güçteysi bu avantajlı bir durum çünkü çok güçlü 1 ve 2. vitesiniz arazide kolaylık sağlıyor , seri olan 3 ve 4 ise sürat yapmanıza yetiyor.aracınızın motor gücü zayıf sa işte orada sorun oluyor çünkü hafif bir rampada bile 4 vites araç yürümüyor.Ben T18 şanzımanı kullanıyorum ve 2400 kg arabada 76 bg dizel motor olunca rampalarda yüksek vitesle çıkamayınca mecburen 2.vitese düşüyorum bu seferde araç 3.vitesi istiyor ama aradaki oran nedeniyle 3.vitese çıkamıyorum yani sıkıntı 2 de bağıran 3 te ise bayılan araç .Ancak bir avantajı şu low vitese genelde ihtiyaç duymuyorum asfaltta ise en dik rampalarda bile 1.vitese düşmüyorum.Birde şanzıman inanılmaz derecede sağlam kırılacak diye bir korkunuz olmuyor.Motor güçü fazla ise bence en iyi şanzıman ama motor gücünüz zayıfsa insanın canını sıkıyor