willys çok yakıyor,yardım :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,820

canates

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar,umarım konuyu yanlış yere açmamışımdır.
,ben 1.9 tüplü 4 silindir bi willys aldım.Benım merak ettiğimBu arac benzinde 10 lira ile 7 km gidiyor. tüpte 15 kmde 17 lira gaz yakıyor.ben buna ne yapmam gerek.çok aşırı yakıyor,yardımlarınızı bekliyorum sevgili willys ve 4x4 kullanıcı arkadaşlar
( bu araçlardan pek anladıgım söylenemez ama yardımlarınızı bi ustaya aktarım yardım isteyebilirim )
 

Etiketler
Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

[biraz normalin üstünde ama yakar bu araçlar motorunda biraz yorgun ve bakımsızsa normal arkadaşım boşuna kurcalatıpta soyulma binemiyorsan sat kurtul bence paranı heba etme bu arabalara binen 3 ...5 iii hesap etmeyecek ben sana bu tavsiyede bulunurum hayatım geçti bu arabalarla

1953-WILLYS-JEEP-M38A1-engine.jpg
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

ismail55' Alıntı:
[biraz normalin üstünde ama yakar bu araçlar motorunda biraz yorgun ve bakımsızsa normal arkadaşım boşuna kurcalatıpta soyulma binemiyorsan sat kurtul bence paranı heba etme bu arabalara binen 3 ...5 iii hesap etmeyecek ben sana bu tavsiyede bulunurum hayatım geçti bu arabalarla

normal mi ??? gaz da iken kilometrede 1 tl yakmasının normal oldugunu sanmıyorum.4000 cc 8 silindir cjler tüpte iken bu kadar yakmıor.1.9 4 silindirin yakacagı 400-500 diye düşünüyorum ben.
willys kullanıcıları sizinde böyle yakıyorsa hiç kurcalamayalım ???
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

Kilometrede 1 lira yakması normal değil V8 ler bile bukadar yakmıyor motorunuzda bir problem var siz en iyisi iyibir usta bulun yoksa budurum siszin aracınızdan soğumanıza neden olacak.
 




Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

LPG yı bugun sabah yıne ayarlattım ( 2 dk da nasıl ayarladılar onuda anlamıs degılım ama ) tekrar test edip yazayım bakalım.yoksa gercekten 1 lira yakması canımı sıkmaya basladı.
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

Ben de şu çekik gözlü Japonların Jeep görünüşünde, LPG uygulanabilir dizel motorlu bir Mobblyette icat etmesini dört gözle bekliyorum ama adamlarda henüz tık yok. ;D
Üzerinde 1.9 motordan söz ediyorsunuz;motor ruhsata böyle mi işlenmiş? yoksa 2400CC motor olması gerekirken 1.9 başka bir motor mu var?
Düşük hacim düşük güç demektir ve bu da o aracı yola götürebilmek için hep olması gerekenden küçük vites ve daha yüksek motor devri( gaza sürekli sonuna kadar basma)anlamına gelir.
Yok şayet motor kendi motoru ise;kompresör ve vakum değerlerini ölçtürdünüz mü?
Düşük değerler varsa silindirler,eksoz-emme sübapları ,conta kaçağı gibi problemin nedeni tesbit edildi mi?
Sübap ayanlarına bakıldı mı?
Platin ve bujiler ne durumda? Platin ve buji tırnak aralıkları normal ölçüsünde mi?
Buji kabloları yerlerinde sıkı şekilde oturuyor mu? Gevşeklik var mı?
Distribütör kapağı üzerinde ,buji kablolarının oturduğu kulelerin içleri temiz mi?
Distribütör içerisinde avans ağırlıkları rahat açılıp kapanıyor mu? yoksa geçen zamanın oluşturduğu bir takım tortu,pas vs nedeniyle sıkışma varmı.
Hava filtresi sık sık temizlenip yağı değiştiriliyor mu?Özellikle arka kısmındaki hava giriş delikleri temiz ve açık mı? yoksa yağ ve toz karışımı(bulamacı) ile tamamen tıkalı mı?
Karbüratör iç aksamı ne durumda?Gaz kelebeği mili veya milin içerisine geçtiği yuvada ovalleşme var mı?
Karbüratör contalarından ve filtreden gelen havaya ilaveten üst kısımda biryerlerden ayrıca hava alıyor mu?
Hava/benzin karışım oranı(hava ayarı) normal mi?
Fren ayarları sıkı ve sürtünme fazla mı?
Altında daha geniş jant ve büyük çaplı lastik var mı?
Hiç kimse ucunda bir yıldız olan sihirli bir deynek ile bu araçlardan bir çırpıda süper ekonomik birer araç yaratma hayaline kapılmasın.Yapılacak şey sadece olması gereken en üst düzey veya buna yakın verimi sağlayacak noktalara önem vermektir.Bizde kendi kendine mühendislik yapan çok adam olduğundan ardından gelecek olumsuzlukları düşünmeden orasını burasını değiştirip / modifiye edip ondan sonra da sürekli olarak şikayetlenip dururlar.
Bu LPG/GAZ işine aklım ermez,ama sağlıklı bir jeep sağlıklı bir Harikan motor ile yol,hava ve yük koşullarına göre;
1Litre benzin=6-8Km demektir.
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

seyit' Alıntı:
Ben de şu çekik gözlü Japonların Jeep görünüşünde, LPG uygulanabilir dizel motorlu bir Mobblyette icat etmesini dört gözle bekliyorum ama adamlarda henüz tık yok. ;D
Üzerinde 1.9 motordan söz ediyorsunuz;motor ruhsata böyle mi işlenmiş? yoksa 2400CC motor olması gerekirken 1.9 başka bir motor mu var?
Düşük hacim düşük güç demektir ve bu da o aracı yola götürebilmek için hep olması gerekenden küçük vites ve daha yüksek motor devri( gaza sürekli sonuna kadar basma)anlamına gelir.
Yok şayet motor kendi motoru ise;kompresör ve vakum değerlerini ölçtürdünüz mü?
Düşük değerler varsa silindirler,eksoz-emme sübapları ,conta kaçağı gibi problemin nedeni tesbit edildi mi?
Sübap ayanlarına bakıldı mı?
Platin ve bujiler ne durumda? Platin ve buji tırnak aralıkları normal ölçüsünde mi?
Buji kabloları yerlerinde sıkı şekilde oturuyor mu? Gevşeklik var mı?
Distribütör kapağı üzerinde ,buji kablolarının oturduğu kulelerin içleri temiz mi?
Distribütör içerisinde avans ağırlıkları rahat açılıp kapanıyor mu? yoksa geçen zamanın oluşturduğu bir takım tortu,pas vs nedeniyle sıkışma varmı.
Hava filtresi sık sık temizlenip yağı değiştiriliyor mu?Özellikle arka kısmındaki hava giriş delikleri temiz ve açık mı? yoksa yağ ve toz karışımı(bulamacı) ile tamamen tıkalı mı?
Karbüratör iç aksamı ne durumda?Gaz kelebeği mili veya milin içerisine geçtiği yuvada ovalleşme var mı?
Karbüratör contalarından ve filtreden gelen havaya ilaveten üst kısımda biryerlerden ayrıca hava alıyor mu?
Hava/benzin karışım oranı(hava ayarı) normal mi?
Fren ayarları sıkı ve sürtünme fazla mı?
Altında daha geniş jant ve büyük çaplı lastik var mı?
Hiç kimse ucunda bir yıldız olan sihirli bir deynek ile bu araçlardan bir çırpıda süper ekonomik birer araç yaratma hayaline kapılmasın.Yapılacak şey sadece olması gereken en üst düzey veya buna yakın verimi sağlayacak noktalara önem vermektir.Bizde kendi kendine mühendislik yapan çok adam olduğundan ardından gelecek olumsuzlukları düşünmeden orasını burasını değiştirip / modifiye edip ondan sonra da sürekli olarak şikayetlenip dururlar.
Bu LPG/GAZ işine aklım ermez,ama sağlıklı bir jeep sağlıklı bir Harikan motor ile yol,hava ve yük koşullarına göre;
1Litre benzin=6-8Km demektir.

seyit kardesım cok guzel seyler yazmıssında :d sanırım hepsı normal,tüpü ayarladılar bugün,gazı full bitirdim.10 lira gaz ile 22 km yol yaptı sanırım artık bu araca seve seve binilir ;D
 


Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

??? BILGISI OLANLar mantikli bi aciklama yaparsa sevinirim ??? Kalorifer konusunda insanlar ikiye ayrilmis durumda, kalarifer motor sicakligini verir gaza etki etmrz, kaloriferde rezostans var, rezistansin isinmasi icin motoru zorlar buda fazla yakmasins neden olur gibi? ?.
 



Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

Merhaba,benim bildigim kalorifer icin ayri bir radyator vardir.
Siz kolu sicak konumuna getirirsiniz.
Bu aslinda ana su sisteminden kalorifer radyatorune girisi acan vanadir.
Boylelikle aracin icine bakan bu radyatorde sicak su devirdaime baslar.
Dis havalandirmayi acarsaniz aracin hizina bagli,iceri hava girer.
Fani acarsaniz hava hizini siz ayarlarsaniz.
Klimali araclarda klima acarsaniz,bu islemleri yaparken bir de kompresor devreye girer.
Iste klima kompresoru devredeyse yakis artar.Malum kayis,kasnak guc kaybidir.
Ben rezistans konusunu bilmiyorum.Belki yeni nesillerde vardir.
Rezistans olsa bile yakis artisi kayda degmez.
Farlari,projektorleri actiginizda ne kadar artarsa o kadar artar.
Ama dedigim gibi ben henuz duymadim,ogrenecek cok sey var.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir.
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

seyit' Alıntı:
Ben de şu çekik gözlü Japonların Jeep görünüşünde, LPG uygulanabilir dizel motorlu bir Mobblyette icat etmesini dört gözle bekliyorum ama adamlarda henüz tık yok. ;D
Üzerinde 1.9 motordan söz ediyorsunuz;motor ruhsata böyle mi işlenmiş? yoksa 2400CC motor olması gerekirken 1.9 başka bir motor mu var?
Düşük hacim düşük güç demektir ve bu da o aracı yola götürebilmek için hep olması gerekenden küçük vites ve daha yüksek motor devri( gaza sürekli sonuna kadar basma)anlamına gelir.
Yok şayet motor kendi motoru ise;kompresör ve vakum değerlerini ölçtürdünüz mü?
Düşük değerler varsa silindirler,eksoz-emme sübapları ,conta kaçağı gibi problemin nedeni tesbit edildi mi?
Sübap ayanlarına bakıldı mı?
Platin ve bujiler ne durumda? Platin ve buji tırnak aralıkları normal ölçüsünde mi?
Buji kabloları yerlerinde sıkı şekilde oturuyor mu? Gevşeklik var mı?
Distribütör kapağı üzerinde ,buji kablolarının oturduğu kulelerin içleri temiz mi?
Distribütör içerisinde avans ağırlıkları rahat açılıp kapanıyor mu? yoksa geçen zamanın oluşturduğu bir takım tortu,pas vs nedeniyle sıkışma varmı.
Hava filtresi sık sık temizlenip yağı değiştiriliyor mu?Özellikle arka kısmındaki hava giriş delikleri temiz ve açık mı? yoksa yağ ve toz karışımı(bulamacı) ile tamamen tıkalı mı?
Karbüratör iç aksamı ne durumda?Gaz kelebeği mili veya milin içerisine geçtiği yuvada ovalleşme var mı?
Karbüratör contalarından ve filtreden gelen havaya ilaveten üst kısımda biryerlerden ayrıca hava alıyor mu?
Hava/benzin karışım oranı(hava ayarı) normal mi?
Fren ayarları sıkı ve sürtünme fazla mı?
Altında daha geniş jant ve büyük çaplı lastik var mı?
Hiç kimse ucunda bir yıldız olan sihirli bir deynek ile bu araçlardan bir çırpıda süper ekonomik birer araç yaratma hayaline kapılmasın.Yapılacak şey sadece olması gereken en üst düzey veya buna yakın verimi sağlayacak noktalara önem vermektir.Bizde kendi kendine mühendislik yapan çok adam olduğundan ardından gelecek olumsuzlukları düşünmeden orasını burasını değiştirip / modifiye edip ondan sonra da sürekli olarak şikayetlenip dururlar.
Bu LPG/GAZ işine aklım ermez,ama sağlıklı bir jeep sağlıklı bir Harikan motor ile yol,hava ve yük koşullarına göre;
1Litre benzin=6-8Km demektir.
2200 motordur orjınali bu arkdasın da vergiden dolayı düşük yazılanlardan olması lazım. kardeş senın aracın cok yakıyosa bunun bi sürü sebebi var. frenlerin motor defransıyel yagların hava filitresi hatta el freni bunları bi kontrol etmen lazım he bide sürekli arazideyse oda yaktırır. benden tavsıye bi skoda karbiretörü taktır rahat edersın 1 lira yakmamması lazım..
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

canates' Alıntı:
kalorıfer de cok yakmasına neden olur mu acaba?
kaloriferle falan alakası yoktur webostomı bu yahu:smiley: oda mazotla çalsıır zaten. sen karbratörünü skoda yaappp he tüpün markası ne bende geçen reno swye bi türp taktırdım 350 lıraya çok yakıyo. 650yede vardı ondan taktırmadım pişmanım. alttakıde benım jeepim daha yogun bakımda ugrasıyorum dükkanda bende skoda karbıratör takcam zaten

PICT0197.JPG
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

hiç yakmasa daha iyi olacak ama
ne oldu seve seve binerim diye yazmışsın bizde sevindik binecek diye ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dsana bi şey söylüyoruz ama dinleyen yok yakar arkadaşım yakar hiç boşuna uğraşıp paranı ziyan etme ben bunun kitabını yazdım desem mantıklı olur kim az yakıyo derse yalan sölüyooooooooparan kadar bin ve kurcalama ve kurcalatma...tofaş kadar yakıyo diyeni bile duydum ya böle binecen yada satacan....
 

Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

caner_tee' Alıntı:
2200 motordur orjınali bu arkdasın da vergiden dolayı düşük yazılanlardan olması lazım. kardeş senın aracın cok yakıyosa bunun bi sürü sebebi var. frenlerin motor defransıyel yagların hava filitresi hatta el freni bunları bi kontrol etmen lazım he bide sürekli arazideyse oda yaktırır. benden tavsıye bi skoda karbiretörü taktır rahat edersın 1 lira yakmamması lazım..

Caner bey,burada benim mesajımı alıntı yapıp bana cevap vermişsiniz.Benim kendi jeepimden bir şikayetim falan yok.Dahası benim o arkadaşa yapmış olduğum önerileri siz kısmen dönüp bana yapmış durumdasınız.Benimkinin genel durumu fabrika ayarlarına yakındır.
Önerdiğiniz Skoda karbüratöre gelince siz bunu denediniz veya takanlar üzerinde farklı mevsimlerdi kişisel gözlemlerde bulundunuz mu? yoksa bu söylene gelen bir laf olduğu için mi bana da ayrıca öneriyorsunuz?Ben size yaşayacağınız olumsuzlukları sıralayayım;
1. Rölanti asla stabil olmayacaktır." Hah işte bu sefer oldu!" dediğiniz bir ayarı yapıp kontrole çıktığınızda daha ilk ışıklarda ayağınızı gazdan çektiğinizde yine stop edecektir.
2.Kar yağışlı bir günde 15-20 km yol yapıp kenara çekip kaputu bir açıp o karbüratörün altına motora bağlıyabilmek yapmak zorunda kalacağınız ilave boğaza bir göz atın( siz bunu hiç yaptınız mı?) Buz dolabının buzluğunun içerisi gibi tamamen karlanmış olduğunu göreceksiniz.Bir yandan beğenmediğiniz kendi karbüratörünün venturisi manifolda benzin/hava karışımını adeta bulut halinde parçalayarak yollarken,siz bu öneriniz sonucu oluşan böyle bir tablo ile o karışımı öylesine soğutulmuş bir boğaz üzerinden olağan değerlerin üzerinde yoğunlaştırmış olarak yolluyor olduğunuzun da bilmem farkındamısınız.
O motor kaç cm küp benzin/hava karışımı ile gereken performansı gösterecekse karbüratörünün iç aksamı ince mühendislik hesaplarıyla mikron düzeyinde kalibre edilmiştir.Kendi mühendislerinin yaptığını beğenmeyip farklı önerilerde bulununca bunun matematiksel açıklama ve karşılaştırmalarının da oraya konulması gerekir.Aksine olan öneriler insanları yanıltır ve boşu boşuna para harcatır.
 



Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

seyit' Alıntı:
Caner bey,burada benim mesajımı alıntı yapıp bana cevap vermişsiniz.Benim kendi jeepimden bir şikayetim falan yok.Dahası benim o arkadaşa yapmış olduğum önerileri siz kısmen dönüp bana yapmış durumdasınız.Benimkinin genel durumu fabrika ayarlarına yakındır.
Önerdiğiniz Skoda karbüratöre gelince siz bunu denediniz veya takanlar üzerinde farklı mevsimlerdi kişisel gözlemlerde bulundunuz mu? yoksa bu söylene gelen bir laf olduğu için mi bana da ayrıca öneriyorsunuz?Ben size yaşayacağınız olumsuzlukları sıralayayım;
1. Rölanti asla stabil olmayacaktır." Hah işte bu sefer oldu!" dediğiniz bir ayarı yapıp kontrole çıktığınızda daha ilk ışıklarda ayağınızı gazdan çektiğinizde yine stop edecektir.
2.Kar yağışlı bir günde 15-20 km yol yapıp kenara çekip kaputu bir açıp o karbüratörün altına motora bağlıyabilmek yapmak zorunda kalacağınız ilave boğaza bir göz atın( siz bunu hiç yaptınız mı?) Buz dolabının buzluğunun içerisi gibi tamamen karlanmış olduğunu göreceksiniz.Bir yandan beğenmediğiniz kendi karbüratörünün venturisi manifolda benzin/hava karışımını adeta bulut halinde parçalayarak yollarken,siz bu öneriniz sonucu oluşan böyle bir tablo ile o karışımı öylesine soğutulmuş bir boğaz üzerinden olağan değerlerin üzerinde yoğunlaştırmış olarak yolluyor olduğunuzun da bilmem farkındamısınız.
O motor kaç cm küp benzin/hava karışımı ile gereken performansı gösterecekse karbüratörünün iç aksamı ince mühendislik hesaplarıyla mikron düzeyinde kalibre edilmiştir.Kendi mühendislerinin yaptığını beğenmeyip farklı önerilerde bulununca bunun matematiksel açıklama ve karşılaştırmalarının da oraya konulması gerekir.Aksine olan öneriler insanları yanıltır ve boşu boşuna para harcatır.
bakın bensıze şu kadar söylıyim 1950lılerın teknolojısıyle yapılan bı araçtır bunlar. hatta şöyle söylıyım daha ılk ıcat edılen araçlartan taa 90lara kadar araçlarda yakıt tasarrufu hep ikinci planda kalmıstır. benım sıze bı sorum olacak neden 95 model bi chrokenın motoru büyükte 2005 modelınkı küçük? ben bı cok sey denedim merak etmeyın adam yazmış cok yakıyo dıye bende alternatıfler söyledım. inanın ne deneyler yaptım benzını bile ısıttım performansını arttırdım. sen diyosunkı 1950 lerde yapılan bu aracın motoru hantal bı motordur.piston kolları uzundur bu onu zayıflatır. şöyle söylıyım begenmedıgınız tofaş motoru varya 1600 olan bu araçları patanajla kaldırıyorrrr hemde 31 lastıklerle hemde 5 ılerı şanzımanıyla. 1600 nerde 2200 nerde? 2200 2 fıtestede kalkması lazım o zmaan? tabıkı hayır. ben dıyorumkı bakın elımdede olması lazım fazla duryuodu skoda karbırotoru verırırm takarsın denersın eger az benzınde 3/1 oranında az yakmazsa tamm dedıgını kabul etcem takılmasındada hiç bi sorun yok uydurdma degıl aynen jeep karbırtrunu sök onu tak aynısı. sen dogrudan benı neden sallaıyomusum gıbı itamlarda bulundun anlamadım. ben farklı projelerde yapan bırıyım az çok anlarım motordan fizikten deneme yanılma yöntemı degil benım dedıgım. mühendıslerıde fazla gözünde buyutme ne tekım onlarda senın benım gıbı ınsanlar. düz mantık olmadım olmamda biraz geniş bakmalısın . adamın bırı burda bısı dıyosa konuyla ılgılıdır kesınlıkle. burda sıradan ınsanlar yok. burdakılerın araçları vardır bu arçlarda dıger araçlara benzemez az cok anlaman lazım zaten en azından ben öyle sanıyordum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,609
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst