willys çok yakıyor,yardım :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan canates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,722
Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

caner_tee' Alıntı:
bakın bensıze şu kadar söylıyim 1950lılerın teknolojısıyle yapılan bı araçtır bunlar. hatta şöyle söylıyım daha ılk ıcat edılen araçlartan taa 90lara kadar araçlarda yakıt tasarrufu hep ikinci planda kalmıstır. benım sıze bı sorum olacak neden 95 model bi chrokenın motoru büyükte 2005 modelınkı küçük? ben bı cok sey denedim merak etmeyın adam yazmış cok yakıyo dıye bende alternatıfler söyledım. inanın ne deneyler yaptım benzını bile ısıttım performansını arttırdım. sen diyosunkı 1950 lerde yapılan bu aracın motoru hantal bı motordur.piston kolları uzundur bu onu zayıflatır. şöyle söylıyım begenmedıgınız tofaş motoru varya 1600 olan bu araçları patanajla kaldırıyorrrr hemde 31 lastıklerle hemde 5 ılerı şanzımanıyla. 1600 nerde 2200 nerde? 2200 2 fıtestede kalkması lazım o zmaan? tabıkı hayır. ben dıyorumkı bakın elımdede olması lazım fazla duryuodu skoda karbırotoru verırırm takarsın denersın eger az benzınde 3/1 oranında az yakmazsa tamm dedıgını kabul etcem takılmasındada hiç bi sorun yok uydurdma degıl aynen jeep karbırtrunu sök onu tak aynısı. sen dogrudan benı neden sallaıyomusum gıbı itamlarda bulundun anlamadım. ben farklı projelerde yapan bırıyım az çok anlarım motordan fizikten deneme yanılma yöntemı degil benım dedıgım. mühendıslerıde fazla gözünde buyutme ne tekım onlarda senın benım gıbı ınsanlar. düz mantık olmadım olmamda biraz geniş bakmalısın . adamın bırı burda bısı dıyosa konuyla ılgılıdır kesınlıkle. burda sıradan ınsanlar yok. burdakılerın araçları vardır bu arçlarda dıger araçlara benzemez az cok anlaman lazım zaten en azından ben öyle sanıyordum...

Bak Caner bey,benim yazdığım mesajı alıntı yapıp cevap verdiğiniz için yazdığınız mesaj beni muhatap almıştır ve ben bu nedenle size cevap vermek zorunda kaldım.Yoksa sizin önerileriniz veya ısıttığınız benzinle falan çok ta ilgilenmiş deyilim.Oradakiler 1950 lerin deyil 1940 lara dayanan teknolojidir.Ben piston kollarının uzunluğundan-kısalığından hiç söz etmedim . Hele hele o uzunluğun onu zayıflatmasından hiç söz etmedim.O uzun kollar sadece düşük devirde yüksek tork üretmek için dizayn edilmişlerdir.Motorların dün daha büyük bugün daha küçük üretilmesi farklı birşey,büyük motora küçük aksam yerleştirmeye kalkışmak farklı birşey.Bu araçlar birilerinin patinaj çekme fantazilerini tatmin edebilmesi mantığı ile deyil,tam tersi güvenli bir tutunma sağlama mantığı ile üretilmişlerdir.İşte bu özelliklerinden dolayıda tüm dünyada " Sure Foot" gibi bir üne kavuşmuşlardır.Aynı adamlar patinaj çekerek kalkışlar yapabilecek Tofaş veya Tofaş motorlu araçların çok daha ötesinde farklı araçları ayrıca geliştirmiş ve yapmışlardır ama onlar bu jeepler deyildir.Bana bugün vermeye ve taktırmaya kalktığınız o Jivkov Karbüratörü ben tam 40 yıl önce denedim ve bir önceki yazımda belirttiğim herşeyi birebir kendim tespit ettim.Aynı problemleri yaşayan etrafta çok sayıda jeep vardı.Sonunda onu sanayideki dükkanların kaldırıp taa tavanına fırlattım. 1/3 oranında az yakacak o araç 3. vitesle çıkacağı yeri 1 takviye ile zor çıkar.Bu tür önerilerinizi sanırım toplamaya çalıştığınız bir jeep var siz onda kendiniz uygulayın artık.Mühendisleri gözümde büyütüyorum çünki bu araçları onlar yaptı ve somut biçimde ortadalar.Onları küçümseyen sizin altına imza attığınız hangi marka/model araç var?
Ve yazınızın en son iki cümlesi; Tıpkı dediğiniz gibi burada sıradan insanlar yok.Buradakilerinde araçları var ve az çok deyil büyük olasılıkla sandığınızdan çok daha fazlasını anlayabilecek durumda olabilecekleri gerçeğini fark etmenizde yarar var.
Amacım polemik deyildi.En başta belirttiğim gibi benim yazımı alıntı yapıp bana cevap yazmamış olsaydınız ne Jivkov karbüratörünüz ne ısıttığınız benzinle ilgilenmiş falan olmıyacaktım.Dikkat edin ekonomi amacıyla ısıttığınız benzini Skoda karbüratör altına yapacağınız boğazdan geçerken adeta buzdolabı buzluğunun içerisi gibi karlanmış bir bölgeden geçiriyor ve iyice yoğunlaştırıyorsunuz.Bunu da hatırlatmış olayım.
 

Etiketler
Ynt: willys çok yakıyor,yardım :smiley:

seyit' Alıntı:
Bak Caner bey,benim yazdığım mesajı alıntı yapıp cevap verdiğiniz için yazdığınız mesaj beni muhatap almıştır ve ben bu nedenle size cevap vermek zorunda kaldım.Yoksa sizin önerileriniz veya ısıttığınız benzinle falan çok ta ilgilenmiş deyilim.Oradakiler 1950 lerin deyil 1940 lara dayanan teknolojidir.Ben piston kollarının uzunluğundan-kısalığından hiç söz etmedim . Hele hele o uzunluğun onu zayıflatmasından hiç söz etmedim.O uzun kollar sadece düşük devirde yüksek tork üretmek için dizayn edilmişlerdir.Motorların dün daha büyük bugün daha küçük üretilmesi farklı birşey,büyük motora küçük aksam yerleştirmeye kalkışmak farklı birşey.Bu araçlar birilerinin patinaj çekme fantazilerini tatmin edebilmesi mantığı ile deyil,tam tersi güvenli bir tutunma sağlama mantığı ile üretilmişlerdir.İşte bu özelliklerinden dolayıda tüm dünyada " Sure Foot" gibi bir üne kavuşmuşlardır.Aynı adamlar patinaj çekerek kalkışlar yapabilecek Tofaş veya Tofaş motorlu araçların çok daha ötesinde farklı araçları ayrıca geliştirmiş ve yapmışlardır ama onlar bu jeepler deyildir.Bana bugün vermeye ve taktırmaya kalktığınız o Jivkov Karbüratörü ben tam 40 yıl önce denedim ve bir önceki yazımda belirttiğim herşeyi birebir kendim tespit ettim.Aynı problemleri yaşayan etrafta çok sayıda jeep vardı.Sonunda onu sanayideki dükkanların kaldırıp taa tavanına fırlattım. 1/3 oranında az yakacak o araç 3. vitesle çıkacağı yeri 1 takviye ile zor çıkar.Bu tür önerilerinizi sanırım toplamaya çalıştığınız bir jeep var siz onda kendiniz uygulayın artık.Mühendisleri gözümde büyütüyorum çünki bu araçları onlar yaptı ve somut biçimde ortadalar.Onları küçümseyen sizin altına imza attığınız hangi marka/model araç var?
Ve yazınızın en son iki cümlesi; Tıpkı dediğiniz gibi burada sıradan insanlar yok.Buradakilerinde araçları var ve az çok deyil büyük olasılıkla sandığınızdan çok daha fazlasını anlayabilecek durumda olabilecekleri gerçeğini fark etmenizde yarar var.
Amacım polemik deyildi.En başta belirttiğim gibi benim yazımı alıntı yapıp bana cevap yazmamış olsaydınız ne Jivkov karbüratörünüz ne ısıttığınız benzinle ilgilenmiş falan olmıyacaktım.Dikkat edin ekonomi amacıyla ısıttığınız benzini Skoda karbüratör altına yapacağınız boğazdan geçerken adeta buzdolabı buzluğunun içerisi gibi karlanmış bir bölgeden geçiriyor ve iyice yoğunlaştırıyorsunuz.Bunu da hatırlatmış olayım.
ben sizin yorumunuzun altına yapma sebebım motor 2200 cc olduugnu sölemekti. şimdi ben laf kalabalıgını sevmem yanlız konu başlıgını sana hatırlatır arkadasımıza farklı alternatifler konsuunda yardımcı olmaya çalıstım. ben adama sılah zoruyla yapcaksın demıyorum. hee benım yasımı küçük görme ben kendımı bıldım bıleli sanyıde dükkanımız var babamda bu ülkenın sayılı ustalarından.ben jeeple dün tanısmıs degılım. ben 1950 dedım evet cunku 1940 ların jeeplerın motoru ve karbırötörü biraz degişiktir bunları söylemıyım dıyodum ama konu acıldı. hangi cümleden rahatsız oldunuz bılmıyorum ama kötü bişey dediysem özür dilerim. en iyisi herkesin bildigi kendinde kalsın.
 

Ynt: Willys Çok Yakıyor,yardım :smiley:

seyit abi tüm yorumlarına katılıyorum ve tamami ile yazmış olduklarının doğru olduğuna bende altına kefil olurum özellikle karbüratörde anlattıklarına :smiley:)..ve mühendisler konusunda hemfikirim senle böyle yatırımlarda adamlar senelerce herşeyin hesabını yapıyor cılgın paralar harcanıyor ama maalesef ülkemizde 20 yaşında birisi çıkıp yok bunlar gereksiz diyor inan abi buna bende üzülüyorum ama artık hiç bu konulara girmiyorum cünki doğru olan dönüp dolaşıp kendisini gösteriyor amerikayı yeniden keşfetmenin anlamı yok sevgi ve saygılarımla seyit abi artvin arhaviye gideceğim yakın zamanda vaktim olursa senle tanışıp bir cayını içeceğim
 

Ynt: Willys Çok Yakıyor,yardım :smiley:

Selamlar önceki aracım wıllys ti 2000 cc ford motoru vardı 31X10.50 lastik aracı komle ben dağıtıp topladım biraz kalın malzeme kullanmışım :smiley: 1600 kg geliyordu bu şekilde iken 500 tl yakıyordu 1.5 sene önce belki fikir verir
saygılar
 

Ynt: Willys Çok Yakıyor,yardım :smiley:

Yeni willys sahibi oldum aracımda tüp yok kilometrede 1 liranın üstünde yakıyor araç çalışırken sürekli benzin kokusu var acaba karbüratör ayarları için herhangi bir usta olur mu yoksa jeeplerden anlayan bir usta mı lazım Ümraniye sanayinde önerebileceğiniz yer var mı ? Hazır el atmışken supap ayarlarını da yaptırmak istiyorum. Üst kapak contasıda biraz kaçırıyor oda yakıtı etkiler mi?
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,067
Mesajlar
1,528,221
Kayıtlı Üye Sayımız
166,812
Kaydolan Son Üyemiz
ibrahim_33

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst