Ynt: willys çok yakıyor,yardım 
Bak Caner bey,benim yazdığım mesajı alıntı yapıp cevap verdiğiniz için yazdığınız mesaj beni muhatap almıştır ve ben bu nedenle size cevap vermek zorunda kaldım.Yoksa sizin önerileriniz veya ısıttığınız benzinle falan çok ta ilgilenmiş deyilim.Oradakiler 1950 lerin deyil 1940 lara dayanan teknolojidir.Ben piston kollarının uzunluğundan-kısalığından hiç söz etmedim . Hele hele o uzunluğun onu zayıflatmasından hiç söz etmedim.O uzun kollar sadece düşük devirde yüksek tork üretmek için dizayn edilmişlerdir.Motorların dün daha büyük bugün daha küçük üretilmesi farklı birşey,büyük motora küçük aksam yerleştirmeye kalkışmak farklı birşey.Bu araçlar birilerinin patinaj çekme fantazilerini tatmin edebilmesi mantığı ile deyil,tam tersi güvenli bir tutunma sağlama mantığı ile üretilmişlerdir.İşte bu özelliklerinden dolayıda tüm dünyada " Sure Foot" gibi bir üne kavuşmuşlardır.Aynı adamlar patinaj çekerek kalkışlar yapabilecek Tofaş veya Tofaş motorlu araçların çok daha ötesinde farklı araçları ayrıca geliştirmiş ve yapmışlardır ama onlar bu jeepler deyildir.Bana bugün vermeye ve taktırmaya kalktığınız o Jivkov Karbüratörü ben tam 40 yıl önce denedim ve bir önceki yazımda belirttiğim herşeyi birebir kendim tespit ettim.Aynı problemleri yaşayan etrafta çok sayıda jeep vardı.Sonunda onu sanayideki dükkanların kaldırıp taa tavanına fırlattım. 1/3 oranında az yakacak o araç 3. vitesle çıkacağı yeri 1 takviye ile zor çıkar.Bu tür önerilerinizi sanırım toplamaya çalıştığınız bir jeep var siz onda kendiniz uygulayın artık.Mühendisleri gözümde büyütüyorum çünki bu araçları onlar yaptı ve somut biçimde ortadalar.Onları küçümseyen sizin altına imza attığınız hangi marka/model araç var?
Ve yazınızın en son iki cümlesi; Tıpkı dediğiniz gibi burada sıradan insanlar yok.Buradakilerinde araçları var ve az çok deyil büyük olasılıkla sandığınızdan çok daha fazlasını anlayabilecek durumda olabilecekleri gerçeğini fark etmenizde yarar var.
Amacım polemik deyildi.En başta belirttiğim gibi benim yazımı alıntı yapıp bana cevap yazmamış olsaydınız ne Jivkov karbüratörünüz ne ısıttığınız benzinle ilgilenmiş falan olmıyacaktım.Dikkat edin ekonomi amacıyla ısıttığınız benzini Skoda karbüratör altına yapacağınız boğazdan geçerken adeta buzdolabı buzluğunun içerisi gibi karlanmış bir bölgeden geçiriyor ve iyice yoğunlaştırıyorsunuz.Bunu da hatırlatmış olayım.
caner_tee' Alıntı:bakın bensıze şu kadar söylıyim 1950lılerın teknolojısıyle yapılan bı araçtır bunlar. hatta şöyle söylıyım daha ılk ıcat edılen araçlartan taa 90lara kadar araçlarda yakıt tasarrufu hep ikinci planda kalmıstır. benım sıze bı sorum olacak neden 95 model bi chrokenın motoru büyükte 2005 modelınkı küçük? ben bı cok sey denedim merak etmeyın adam yazmış cok yakıyo dıye bende alternatıfler söyledım. inanın ne deneyler yaptım benzını bile ısıttım performansını arttırdım. sen diyosunkı 1950 lerde yapılan bu aracın motoru hantal bı motordur.piston kolları uzundur bu onu zayıflatır. şöyle söylıyım begenmedıgınız tofaş motoru varya 1600 olan bu araçları patanajla kaldırıyorrrr hemde 31 lastıklerle hemde 5 ılerı şanzımanıyla. 1600 nerde 2200 nerde? 2200 2 fıtestede kalkması lazım o zmaan? tabıkı hayır. ben dıyorumkı bakın elımdede olması lazım fazla duryuodu skoda karbırotoru verırırm takarsın denersın eger az benzınde 3/1 oranında az yakmazsa tamm dedıgını kabul etcem takılmasındada hiç bi sorun yok uydurdma degıl aynen jeep karbırtrunu sök onu tak aynısı. sen dogrudan benı neden sallaıyomusum gıbı itamlarda bulundun anlamadım. ben farklı projelerde yapan bırıyım az çok anlarım motordan fizikten deneme yanılma yöntemı degil benım dedıgım. mühendıslerıde fazla gözünde buyutme ne tekım onlarda senın benım gıbı ınsanlar. düz mantık olmadım olmamda biraz geniş bakmalısın . adamın bırı burda bısı dıyosa konuyla ılgılıdır kesınlıkle. burda sıradan ınsanlar yok. burdakılerın araçları vardır bu arçlarda dıger araçlara benzemez az cok anlaman lazım zaten en azından ben öyle sanıyordum...
Bak Caner bey,benim yazdığım mesajı alıntı yapıp cevap verdiğiniz için yazdığınız mesaj beni muhatap almıştır ve ben bu nedenle size cevap vermek zorunda kaldım.Yoksa sizin önerileriniz veya ısıttığınız benzinle falan çok ta ilgilenmiş deyilim.Oradakiler 1950 lerin deyil 1940 lara dayanan teknolojidir.Ben piston kollarının uzunluğundan-kısalığından hiç söz etmedim . Hele hele o uzunluğun onu zayıflatmasından hiç söz etmedim.O uzun kollar sadece düşük devirde yüksek tork üretmek için dizayn edilmişlerdir.Motorların dün daha büyük bugün daha küçük üretilmesi farklı birşey,büyük motora küçük aksam yerleştirmeye kalkışmak farklı birşey.Bu araçlar birilerinin patinaj çekme fantazilerini tatmin edebilmesi mantığı ile deyil,tam tersi güvenli bir tutunma sağlama mantığı ile üretilmişlerdir.İşte bu özelliklerinden dolayıda tüm dünyada " Sure Foot" gibi bir üne kavuşmuşlardır.Aynı adamlar patinaj çekerek kalkışlar yapabilecek Tofaş veya Tofaş motorlu araçların çok daha ötesinde farklı araçları ayrıca geliştirmiş ve yapmışlardır ama onlar bu jeepler deyildir.Bana bugün vermeye ve taktırmaya kalktığınız o Jivkov Karbüratörü ben tam 40 yıl önce denedim ve bir önceki yazımda belirttiğim herşeyi birebir kendim tespit ettim.Aynı problemleri yaşayan etrafta çok sayıda jeep vardı.Sonunda onu sanayideki dükkanların kaldırıp taa tavanına fırlattım. 1/3 oranında az yakacak o araç 3. vitesle çıkacağı yeri 1 takviye ile zor çıkar.Bu tür önerilerinizi sanırım toplamaya çalıştığınız bir jeep var siz onda kendiniz uygulayın artık.Mühendisleri gözümde büyütüyorum çünki bu araçları onlar yaptı ve somut biçimde ortadalar.Onları küçümseyen sizin altına imza attığınız hangi marka/model araç var?
Ve yazınızın en son iki cümlesi; Tıpkı dediğiniz gibi burada sıradan insanlar yok.Buradakilerinde araçları var ve az çok deyil büyük olasılıkla sandığınızdan çok daha fazlasını anlayabilecek durumda olabilecekleri gerçeğini fark etmenizde yarar var.
Amacım polemik deyildi.En başta belirttiğim gibi benim yazımı alıntı yapıp bana cevap yazmamış olsaydınız ne Jivkov karbüratörünüz ne ısıttığınız benzinle ilgilenmiş falan olmıyacaktım.Dikkat edin ekonomi amacıyla ısıttığınız benzini Skoda karbüratör altına yapacağınız boğazdan geçerken adeta buzdolabı buzluğunun içerisi gibi karlanmış bir bölgeden geçiriyor ve iyice yoğunlaştırıyorsunuz.Bunu da hatırlatmış olayım.