Wj Sansuman Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alper054 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,553

alper054

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar 2000 model 290000 km 4,0 wj de sansuman sorunu var.arac kalkıştan sonra 80 90 km ye kadar sıkıntı yok ama son vitese gecerken bariz bir vuruntu yapıyor.bir de mesela 100 110 km ile rampa yukarı giderken vites düşürürken bu vuruntu var.bazen yapıyor bazen yapmıyor.bu neden olabilir boyle bir sorun yasayan arkadaşlar varmı ve istanbulda ıyı bir usta önerebilirmisiniz. yardımlarınızı bekliyorum...
 

Etiketler
sorunu



Ynt: Wj Sansuman Sorunu

çok tesekkür ederim gecen hafta gittim ön safta boşluk vardı birde arka aks kecesinde boşluk vardı sorun andan olabilir diye onlarıda yaptırdım.bir ara yapmadı istanbuldan dönüşte tekrar yaptı şu an devam ediyor sorun..
burak sorunun neden oldugunu çözersen farumda paylasırsan sevinirim.tskler
 



Ynt: Wj Sansuman Sorunu

ilgine teskler mahmut aldım tel nosunu gideceğim inşallah çözeriz sorunu...
 

Ynt: Wj Sansuman Sorunu

Mahmut Bey teşekkürler, ustam var.

Ama şu sıralar araca ihtiyacım var götüremiyorum.

Alper hocam, muhakkak paylaşırım. Sen de paylaşırsan sevinirim.
 

Ynt: Wj Sansuman Sorunu

burak bende senden haberlerini bekliyorum ..senin sorunu çözerse ustan bende gideceğim...
 



Araçta lpg varsa sıralamasını kontrol ettir.
Bende de olmuştu sıralamayı düzeltince çözüldü.
Sadece son viteste vurur sakin kullanırken. Depar kullanımda vurmaz.
 



şanzımanın yağı ve filtresi temiz ise ,yağ kirli/kontamine, yada yanık değilse, büyük ihtimalle selenoidlerden overdrive ile ilgili olanları bozuktur. yüksek süratlerde bu tip vuruntular olmaz dönmekte olan parçaların ataleti nedeniyle. şaft boşluğu vs gibi şeyler en düşük viteslerde küçük hızlarda belli olur.

TCM quick learn denen bir prosess var ben yaptırmadım. el terminali ile yapılıyor. büyük servislerde var. mekanik olarak herşey herşey normal ise sistemin bant toleranslarını yeniden öğrenmesini sağlıyor kontrol ünitesinin. Normalde bu zaman içinde mesela 70 warm up periyodunda olan birşey.
 


jeep wj 2000 model aracımda düşük hızlarda bazen gazdan ayağımı çektiğimde vuruntu oluyor aynı problem mi acaba

Bence bu şekil vuruntuların sebebi solenoid valflerin altındaki oring lastikleri. Zamanla deforme oluyor basınç kaçırıyor. Ben benim 1999 jeep wj de değiştirmiştim. Geçişler yağ gibi olmuştu. En son beşinci viteste zaman zaman vuruyordu onu da lpg sıralaması hatasını düzelterek gidermiştik.
 


Banada selenoid gibi geldi şanzuman inmeden değişiyor bildiğim kadarıyla


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..