Xj 4.0 Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tsotsi01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,812
KJ de başıma geleni yazıyorum. hava 36 dereceydi. 50 km kadar 35 dk lık sabit hızla sürüşten sonra park ettim. bir şıkırtı geliyor, araçtan indim buhar çıkıyor, göstergeye baktım ortada normal. scangauge ile baktım 102 derece gösteriyor. aracın altına su aktı. araç soğuyunca hortumlara baktım problem yok. kaçak yok. ertesi gün sorun tekrar etmedi. genleşme tankı kapağını kontrol ettim birikim vardı lasitğinde ve olması gereken kadar basmıyordu. maket bıçağı ile temizlesemde fark etmedi. ufak ufak genleşme tankından su atttı ertesi günlerde. demekki kaçıran bir düdüklü tencere gibi su olması gerekenden daha çabuk kaynayıp genleşme tankı kapağından dışarı gidiyordu. kapağı değiştirdim problem çözüldü. yeni kapak bariz şekilde iyi basıyor ve dönerken lastiğini sıkıştırıp tam kapatıyor.

bildiğiniz üzere basınç altında su geç kaynar bu şekilde 105 derecede bile motor genleşip su atmıyor.
17lb olacak kapak. orijinal alın. başınız ağrımasın 105 tl ye aldım. mopar marka.
 

Etiketler
hararet
Sn. KLL orjinal 2 sıra radyatörde kapak 16lb olması gerekmiyor mu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

4.0 ın bisrüsü jenerasyonu var. benim aldığım mopar kapak KJ için. üzerinden çıkan 18 lb. yerine tkaılan yine doğru kodlu parça 17 lb geldi. bence problem olmaz.
 

buraya bir güncel olsun. üzerinden zaman geçti ama...

aynı 3.7 KJ nin 1.5 sene sonra contası yanmıştı.. sebebi de LPG nin iç ısıyı düşürememesi sıvı olmadığı için. valf yatakları da bozuluyor tabi zaman içinde fazla ısıdan. V motorun iki tarafıda tamir oldu. girmişken tüm soğutma sistemi parçalarını değiştirmiştim. yani genleşme tankından su atıyorsa kaçınılmaz son yakındır.

yani hararet olmadan da conta yanığı olabiliyor yeterki su eksik kalmasın. zaten bir şekilde sistemde kaçak olduğunda basınç artıyor. düdüklü tencerenin kaçırması gibi düşünün.
 

Öncelikle geçmiş olsun. Suyu tam doldurmuştum sözünüzden olması gerektiği yere kadar doldurdum anlamını kastettiğinizi düşünüyorum. 2 Günde 2 parmak eksiltmesi normal değil. Ancak su devir daim yaptığı için bazen eksilmiş gibi görünebiliyor. Düzenli kontrol edin. Hala eksiltme devam ediyor ise ilk olarak aracınızda lpg var ise su bağlantı noktalarını eliniz ile bir kontrol edin. Buralarda bir sorun yok ise her hangibir yerde kaçak vb. Üzülerek söylemek gerekir ki çonta yakmış olabilir arabanız. Tam olarak çonta yakmamış ama zarar vermiş ise bu şekilde bir durum ile karşılaşabilirsiniz. Aracınız ısındığında egzoz çıkışından beyaz duman atıyor ise kesinlikle contayı değiştirmelisiniz. Geçmiş olsun
 



Q

. zaten bir şekilde sistemde kaçak olduğun1da basınç artıyor. düdüklü tencerenin kaçırması gibi düşünün.

Kacak varsa basinc artar mi azalir mi?

Azalmasi gerekmez mi? Ben mi birseyleri yanlis yorumluyorum?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kacak varsa basinc artar mi azalir mi?

Azalmasi gerekmez mi? Ben mi birseyleri yanlis yorumluyorum?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

düdüklü tencere basıncı sabit tutabildiği içini, su kaynamadan ısıyı arttırabilir bu şekilde yemekler daha çabuk pişer.
motor basıncı tutabildiği sürece suyu 105 derecede kaynamadan tutabilirken kaçak varsa su 90 derecede kaynar. kaynayınca da en zayıf yer neresiye oradan tahliye olur. mesela ben jeep liberty de conta kaçağı nedeniyle tamir yaptırınca, radyatörün plastik kenarlarından su kaçırmaya başladı çünkü zaman içinde en çok gevrekleşen yer oralardı. yeni radyatör ve hortumlar ile güncellemiştim zamanında.
 

Tesekkurler.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

SON KONULAR - FORUM