XJ Şanzuman Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tanyolu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,492

tanyolu

Kamp II
Mesajlar
441
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara\Nevşehir
Aracım 92 model otomatik cherokee. Geçtiğimiz pazar geziden geldim hiçbir problem yoktu bugün arbaya bindim ve rölantisi motor sanki soğukmuş gibi hep yüksek çalışıyor, vites ise üçüncü vitese kadar güzel geçiyor fakat dörde geçmiyor. Gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda sanki yarım vites yükselmiş gibi oluyor( vites geçişi oluyor ama tam dörde geçmiyor) duruma anlam veremedim yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

tanyolu' Alıntı:
Aracım 92 model otomatik cherokee. Geçtiğimiz pazar geziden geldim hiçbir problem yoktu bugün arbaya bindim ve rölantisi motor sanki soğukmuş gibi hep yüksek çalışıyor, vites ise üçüncü vitese kadar güzel geçiyor fakat dörde geçmiyor. Gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda sanki yarım vites yükselmiş gibi oluyor( vites geçişi oluyor ama tam dörde geçmiyor) duruma anlam veremedim yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.

büyük ihtimal tamir kiti ile kurtarırsınız ( daha fazla böyle sürüp hasar vermemek kaydıyla ). Muhtemelen 1500 2000 tl lik bir sorun. 92 model aracın şanzımanı hiç yapılmadı ise bu normal.
 

Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

Aracım 92 model otomatik cherokee. Geçtiğimiz pazar geziden geldim hiçbir problem yoktu bugün arbaya bindim ve rölantisi motor sanki soğukmuş gibi hep yüksek çalışıyor, vites ise üçüncü vitese kadar güzel geçiyor fakat dörde geçmiyor. Gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda sanki yarım vites yükselmiş gibi oluyor( vites geçişi oluyor ama tam dörde geçmiyor) duruma anlam veremedim yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.

Aracınızda muhtemelen AW üretimi japon şanzıman var. Bunların içinde termostat gibi birşey vardır yağ sıcaklığını ölçer belli bir seviyeye gelmediyse de son vitese atmaz (yani overdrive devreye girmez). Aynı termostat (eğer bozulduysa) motora da sıcaklık hakkında yanlış bilgi verip yüksek devirde çalışmasına sebep oluyor olabilir. Tabi bunların hepsi tahmin, asıl gerçek şanzıman açılınca ortaya çıkar, o durumda da genelde biraz masraf çıkar.
 

Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

olasiliksiz' Alıntı:
Aracınızda muhtemelen AW üretimi japon şanzıman var. Bunların içinde termostat gibi birşey vardır yağ sıcaklığını ölçer belli bir seviyeye gelmediyse de son vitese atmaz (yani overdrive devreye girmez). Aynı termostat (eğer bozulduysa) motora da sıcaklık hakkında yanlış bilgi verip yüksek devirde çalışmasına sebep oluyor olabilir. Tabi bunların hepsi tahmin, asıl gerçek şanzıman açılınca ortaya çıkar, o durumda da genelde biraz masraf çıkar.

Borg warner yada aisin warner aw 4 olması lazım. Termostat olayı 46rh tip chrysler şanzımanlarda da var , soguk havalarda ısınana kadar 4. vitese daha yüksek hızda geçiyor. Ancak motorun rölantisiyle alakasızdır. Acaba gaz teli mi sıkıştı yada ayarı kaçtı?
 

Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

Kıymetli cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Pazartesi ustaya götürecem inşallah çok kötü olaylarla karşılaşmam şu dar zamanımda.
 




Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

S.a uzun zamandir bende giremiyorum bildimce sana yardimci olayim hep yuksek calisiyorsa aracin emme manifoltundan cikan vakum borularina bak curuk yirtik cikik ola bilir baktin yoksaa arac calisirken manifoltun dibine abartmicak sekilde su dok bakalim sasirma yaparsa manifolt contasida yapar. Vites atmama olayina gelince ben bu araclarin icinde 14 yildir tirmaliyom -:smiley:. Japon sanziman kolay. Kolay arzaa yapmiyor istersen bir roket ayari yaptir ayagini cunku gazi cek ver yapinca rahatliyor aracin 4 yapiyor burdan anladimca roket ayarii istiyor araciinnn. Sanzimanida eletme 350.000km. Yapmis Sanziman elenmemis 4.0 musterim varr
 

Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

Arkadaşlar araba kendi kendine düzeldi ama dün yine ustaya gittim test ettiler, arabayı bilgisayara falan bağladılar şanzumanda bi problem çıkmadı. Birde arıza yaptı dediğimde gece işe gidiyordum evim ile fabrika arası 8 km o ara gecmeyince ben mi panik yaptım bilmiyorum ama herzaman 4 lediğim yerde bi türlü dörde geçmemişti.
AYHAN OTO' Alıntı:
S.a uzun zamandir bende giremiyorum bildimce sana yardimci olayim hep yuksek calisiyorsa aracin emme manifoltundan cikan vakum borularina bak curuk yirtik cikik ola bilir baktin yoksaa arac calisirken manifoltun dibine abartmicak sekilde su dok bakalim sasirma yaparsa manifolt contasida yapar. Vites atmama olayina gelince ben bu araclarin icinde 14 yildir tirmaliyom -:smiley:. Japon sanziman kolay. Kolay arzaa yapmiyor istersen bir roket ayari yaptir ayagini cunku gazi cek ver yapinca rahatliyor aracin 4 yapiyor burdan anladimca roket ayarii istiyor araciinnn. Sanzimanida eletme 350.000km. Yapmis Sanziman elenmemis 4.0 musterim varr
usta roket ayarına baktımı bilmiyorum ama olmazsa birde onun için gidiyim. Sizin yeriniz nerede acaba ben Ankara da yaşıyorum ilginiz için tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 


Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

sevindeim sorun çıkmayınca xj cok güzel ama ukak bi terslik bizi korkutuyoır aslında korkutan ne araç nede parçaları bence ustalar bizi korkutuyor iyi ustayı bulmak çok zor .tabi bu söylediklerim ustayım diye geçinenlere.
 



Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

bekirgümüş' Alıntı:
sevindeim sorun çıkmayınca xj cok güzel ama ukak bi terslik bizi korkutuyoır aslında korkutan ne araç nede parçaları bence ustalar bizi korkutuyor iyi ustayı bulmak çok zor .tabi bu söylediklerim ustayım diye geçinenlere.
Teşekkür ederim size aynen katılıyorum iyi bi usta bulamayıp araba başa bela olacak diye insan korkuyo, arabamı çok seviyorum ben XJ lere kılçıksız balık diyorum arabanız temiz ve bakımlıysa kolay kolay üzmüyor sizi.
AYHAN OTO' Alıntı:
Malesef izmirdeyiz biz dediniz gibi gaza fazla bastiysaniz bosluk olmayinca arac vites atmamis ayaginizi cekip tekrar verincede yardimci oldunuz atii
Ankara da sizin tavsiye edeceğiniz tanıdığınız ustalar var mı?
 

Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

mjeliada' Alıntı:
Borg warner yada aisin warner aw 4 olması lazım. Termostat olayı 46rh tip chrysler şanzımanlarda da var , soguk havalarda ısınana kadar 4. vitese daha yüksek hızda geçiyor. Ancak motorun rölantisiyle alakasızdır. Acaba gaz teli mi sıkıştı yada ayarı kaçtı?
??? ??? ??? ??? ???nasıl yani, böyle ayrıntıları gerçekten biliyormusunuz, yada başkasımı yazıyor. ;D ;D
 



Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

AYHAN OTO' Alıntı:
mrb sorun çüzüldümü gösterdinizmi merak etik dogrusu
ayhan kardeş merhaba bilgilerin hoşuma gitti yakalamışken bende bir şey soryım dedim bu sabah marşa bastım araç çalıştı ama birses geliyordu sanki bir hava kaçayı gibi kontayı kapatııp tekrar açamak istedim araç stop etmedi ve sanki marşa basar gibi gıygıy ses geliyodu tekrar marşı basma posusyununa getirdim normale döndü tekrar stop edeyim dedim aynı sorun devam etti araç stop etmedi kontayı tekrar basma durununa getirdim normale döndü sonrası bir şey yok normal bunu neden yapmış olabilir .şimdiden teşekkürler.
 



Ynt: XJ Şanzuman Sorunu

aradan zaman geçmiş sorunda giderilmiştir ama benzer sorun benimde başıma geldi.öğrendiğim acı tecrübeleri paylaşayım istedim.
şanzuman solenoidleri bu sorunu yapıyor ve maalesef bu parça ülkemizde hiçbir yerde yok.pahalı diye kimse elinde tutmuyor hatta çoğu o ne diyor :smiley: tanesi 179 usd ve abd fiyatı bu.3 adet var şanzumanda arkadaşların termostad diye anlattıkları ama termostad olmayan şey bu.işten anlamayan ustalar şanzuman bitmiş diyip insanlara çıkma şanzuman aldırıyorlar.çok dikkat edilmesi gereken bir parça peki nasıl dikkat edicez?

1-kesinlikle doğru yağ kullanmak firmanın önerdiği yağı tercih etmek araç modeli,yılı,şanzuman türü ne göre bu yağ değişir tek bir şanzuman yağı yoktur
2- karma ne idüğü belirsiz çakma yağ kullanmamak
3- ışıklarda veya yoğun trafikte beklerken şanzumandan yükü almak için p veya n ye almak
4- arazide uzun süre 4H de kullanmamak 4L ye hatta arada 1-2-3 e almak
5-şanzumandan yağ kokusu geldğinde hemen durmak ısınan şanzumanı dinlendirmek
6-şanzuman yağının nasıl kontrol edileceğini öğrenmek-motor yağı gibi değildir
7-seyir halindeyken 80 km den fazla süratte isek 4H ye almamak, 4L ye alacaksak 20-30 kmye düşünce yada durarak 4L almak
9-seyir halinde asla N ye veya R ye almamak
10-araç çalışmadığında "vurdurmamak"
11-şanzuman filitresini zaman zaman değiştirmek
12-derin su geçişlerinde araç çok sıcakken biraz soğumasını bekleyip suya öyle girmek
13-su geçişlerinden sonra şanzumanın su alıp almadığını kontrol etmek
14-çekici ile çekiliceksek ön kısmı vince alıp çektirmek
15-KENDİNİ USTA SANAN AÇ GÖZLÜ ZEBANİLERDEN UZAK DURMAK

SOLENOİD RESİMLERİNİ EKLİYORUM.SİZ SİZ OLUN SOLENOİDLERİNİZE İYİ BAKIN :smiley:

selonoid2.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,324
Mesajlar
1,529,695
Kayıtlı Üye Sayımız
166,875
Kaydolan Son Üyemiz
jasonsmithh1964


Geri
Üst