XJ Yükseltme Alternatifi ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cubs Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,770

cubs

Kamp I
Mesajlar
167
Tepkime Puanı
0
Merhaba,

1 ay önce 94 model XJ satın aldım. Aracımı yükseltmek istiyorum. Biraz araştırma yaptım ve 31" lastik takabilmem için minimum 3" yükseltmem gerektiğini söylediler. Zaten günlük olarak da bu aracı kullandığım için 3"ten fazlasını düşünmüyorum. Fakat kafamı karıştıran mesele şudur;

ayni araca sahip bazı arkadaşlarımız kit almak yerine, ön yayları değiştirip (ya da takoz koyarak), amortisörlere gereken yükseklikte ilave ayak yaparak bir de arka makasları yükselterek (altına takoz v.s.) bu durumu halletiklerini söylediler. Bu işi bu şekilde çözmekle kit takmak arasında nasıl bir fark vardır? 3" üzerinde ki modifikasyonlarda daha ince ayarlar gerektiği için kit takılması elbette gereklidir diye düşünüyorum. Ancak 3"e kadar bu durumu bu tür oynamalarla çözebilir miyim? Amacım 31" lastik, hem asfalt hem de tabii ki hard olmayan off-road.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

Off-road etaplarında aracın ortalama sürati çok düşüktür... Ortalama sürat 10-20 km'lerdedir dersem abartmamış olurum herhalde.

Sağlıksız bir yükseltmenin esas sorunu ve riskleri, asfaltta giderken ve özellikle de virajlarda ortaya çıkar.
 

Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

Mustafa abi,

öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Yani söylemeye çalıştığın kit kullanmadan yapılan yükseltmeler sağlıksız mıdır?
Bunu öğrenmeye çalışıyorum, çünkü senin de bildiğin gibi aralarında oldukça fazla fiyat farkı var. Ama tabi ki asfaltta tehlikli bir durum söz konusu ise bu durumu da göz önünde bulundurmalıyız.

Saygılarımla.
 

Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

Xj için 3" yüksek bir ölçü. Takoz ve makas kavisleri ile oynayarak yükseltmeyi tavsiye etmem. Fazla donanımlı olmayan ucuz kitler var, onları kullanmanı öneririm.

1" veya en fazla 2" yükseltmeyi; yapımı ekonomik olduğu için, ön helezonlara takoz koyarak ve arka makas küpelerini modifiye ederek deneyebilirsin. Asfaltta yaptığın testler sonunda, rahatsızlık duymazsan kullanabilir ve hatta 3" yükseltmeyi de deneyebilirsin tabi. Fakat kesinlikle makaslara kavis verdirme ve yükseltmeler sırasında makaslar ile defransiyel arasına kama (şaft-defransiyel açısını ayarlamak için) koymayı unutma. Amortisörler, helezonlar, viraj demirleri ve ön tandır kollarının boylarını da dikkate almak gerek doğal olarak

Detaylarda unuttuklarım olabilir, bu işi bir mekanikçiye danışarak yapmak gerekir... Kolay gelsin...
 

Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

3 inçten sonra z aten bu yükseltme işi çok pahalıya çıkar ve bence şehirde de kullanaçaksanız hiç gereği yok bence
 



Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

Değerli bilgilerin icin tesekkur ederim Mustafa abi.
Saygilarimla.
 

Ynt: XJ Yükseltme Alternatifi ?..

ulusotomotiv' Alıntı:
3 inçten sonra z aten bu yükseltme işi çok pahalıya çıkar ve bence şehirde de kullanaçaksanız hiç gereği yok bence

Evet haklisiniz, daha yuksegini ben de dusunmuyorum zaten.
Tesekkurler.