Ynt: Xl-7 2.0 Td Arıza Kodu P1352
Aralık ayında değiştirdiğim kızdırma bujileri ile ilgili olduğunu düşündüğüm ve değişimle çözdüğüm P1352 arıza kodu 1 ay sonra tekrar başladı. Konuyla ilgili ilk mesajımda da belirttiğim gibi bu kodun kızdırma bujisi ile ilgili olduğu konusunda elimde kesin bir bilgi yok.
Forum araştırmalarımda bir arkadaşımızın " peugeot-citroen grubu motora sahip araçların sıfırken dahi beyinlerinde kızdırma bujisi ile ilgili arıza kodu yazabildiği" anlamında bir mesajını gördüm, bu nedenle arıza kodunu önemsememeyi düşünüyordum.
Ancak rahat edemedim, acaba aküm biraz zayıf olduğundan mı bu kodu yazar düşüncesiyle gittiğim oto elektrikçi aküyü inceledi, ölçtü, sağlam dedi.
O sırada muhabbet esnasında kızdırma bujisi meselesinden bahsettim, elimde araçtan çıkan orjinal buji ve yerine taktığımız bujinin kutusu vardı. Onları gösterdim. Yeni taktığımız KNOREI markanın kaliteli bir ürün olmadığını söyledi, ayrıca eski bujide 11 V yazıyor, yeninin kutusu üzerinde voltaj değeri ile ilgili bir bilgi yok, fakat elektrikçi arkadaş ebat olarak aynı olduğu halde voltaj değeri farklı kızdırma bujilerinin olduğunu, bizim taktığımızda da böyle bir durum varsa kalite meselesi bir yana bu nedenle de bujinin yanabileceğini söyedi.
Son olarak KROREI yi 120 TL'ye aldığımı söyleyince şaşırdı, zaten ben de tekrar değişim yapmaya karar verdiğimden parça aldığı yeri aradı ve orjinal BOSCH koduyla sorunca 100 TL fiyat aldı.
Değişim yapan tamircim ki, 20 yıldır tanışırız, bana çay söyleyip kızdırma bujisini parçacıdan gidip kendisi almıştı. Fakat üzerinde satan parçacının logosu vardı, üşenmeyip gittim, fiyat sordum 54 TL fiyat aldım. (geçen zamandaki döviz kurunu da düşünürsek?) az önce bir satış sitesinde 45 TL fiyatı da görünce....
Önceki değişim bana işcilik dahil, 150 TL ye mal olmuştu, ama karşığında 20 yıllık bir dostu yeniden tanıdım ki; bu paha biçilmez.
Yeni bujileri takan yere 100 TL parça+20 TL işçilik ödedim.
Yaklaşık 3 hafta ve 1500 km oldu, şimdilik Garmın cihazım bir hata kodu okumuyor, heralde sıkıntı çözüldü.
Çıkan bujilerin yine 3 tanesi yanıktı ve bunlardan biri ikiye ayrılmıştı, kırık parçayı bütünüyle dışarı alabilişimiz heralde büyük şans.