Yakıt Tasarrufu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdo37 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,919
Ynt: Yakıt Tasarrufu

kkurtagic' Alıntı:
Peki bildiğiniz daha sonradan araca takılabilen ve ortalama yakıtı gösteren herhangi bir cihaz varmı ?
Hocam ben de bu yakıt tasarrufu konusuna meraklıyım ve bu konuda sizin gibi anlık yakıt tüketimini gösteren bir araç arıyorum. Benim araç Suzuki Vitara 1.6 jlx. Araştırmalarım sonucu birkaç araç buldum ama hiçbiri benim araca uyumlu değil. Belki sizin araca uyar. www.scangauge.com , www.dashdyno.com ve www.pivotjp.com adreslerine bakın. Bu araçların hepsi de çok güzel sadece anlık tüketim değil motor suyu sıcaklığı, emilen havanın sıcaklığı, depodaki yakıt miktarı, yakıt hava karışım oranı.... vs birçok parametreyi ölçüyor. İlk iki adresteki aletler 0BD girişine takılarak ecu dan veri alıyor. Üçüncü alet direk ecunun kablolarına bağlanarak çalışıyor. Her sitede uyumlu araçlar listesi var oradan aracınıza uyup uymayacağına bakarsınız.
Eğer sizin araca da uymazsa aksesuarcılarda bulunan vakum saati isimli basit bir cihaz var. Manifolda bağlanıyor ve manifold içindeki hava basıncını ölçüyor. Anlık tüketimi göremiyorsunuz ama cihazın göstergesine bakarak o an aracınız çok mu yakıyor az mı yakıyor bir fikir sahibi oluyorsunuz ve mümkün olan en düşük tüketimi yakalayabiliyorsunuz.
 

Etiketler
Ynt: Yakıt Tasarrufu

Cok tesekkurler gercekten tam benim aradıgım özelliklerde cihazlar ancak benim düşündüğüm 77 cj5 te kullanmaktı ama burdaki araclar 94ten baslı:D peki bu vakum saati dediğiniz ürünün uygulaması nasıl oluyor?
 


Ynt: Yakıt Tasarrufu

bahcivankurt' Alıntı:
öncelikle yazılanlar için teşekür.şu ekonomik krizde gerçekten ihtiyacımız var.ben bu kuralların birçoğunu uyguluyorum ve bilerek uyguluyorum mesleğim gereği.aracın tork eğrisi özellikle dizellerde çok önemli aracınızla 2000 devri geçmezseniz süper oluyor.bazı araçların maksimum tork değeri daha alt devirlerde kazanılıyor ve bu devri geçmezseniz yakıt tüketiminiz nerdeyse fabrika değerleri seviyesine geliyor.aracı hor kullanmak hem büteçeye hemde insanın enerjisini fazla tüketmesine ve yorulmasına sebeb oluyor.kısacası kurallara uydukmu hemgüvenli hemde ekonomik yolculuk yapmış oluruz.saygılarımla

son derece katılıyorum...yiğenime sık sık tekrarlıyorum, bak diyorum yoldaki kazalara hiç off road cu görüyormusun diye...yüzümü kara çıkartmayaın arkadaşlar...sevgiler...
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

Kaan Bey, benim vitara'da emme manifoldunda ucu kör tapa ile kapatılmış dışarıya 1 cm kadar taşmış ince bir boru vardı kör tapayı çıkarıp direk taktım vakum saatinin hortumu ile de tam uyum sağladı. (sanki o boru vakum saati takmak için konulmuş ;D)
Ama böyle hazır yer olmayan bir araçta da sanırım vakum saatinin hortumu ile aynı çapta bir delik açılıp açılan deliğe de ince bir boru kaynatılıp aynı sonuç elde edilebilir.
Ben motor konusunda öyle ciddi bir bilgiye sahip değilim fakat öğrendiğim kadarıyla benzinli araçlarda motor 14.7/1 oranında hava/benzin
karışımıyla çalışıyor.
Vakum saati dediğimiz alet de manifold içinden bu karışımın basıncını inch/Hg cinsinden ölçüyor.
Vakum saati analog bir gösterge ve üzerinde 0 ile 30 arası değerler var.
Araç rolantide çalışırken hem dış hava basıncının etkisi ile hem de araç bir miktar benzin tükettiğinden gösterge 20 yi gösteriyor. Bu değer bulunduğumuz rakıma göre değişebilir . Ben Denizli'de oturuyorum rakım 350 burada rolantide 20 gösteriyor ama 1100 rakımlı yerlerde rolantide 18 gösteriyor. Bu durumdan da yüksek rakımlı yerlerde aracın tüketiminin bira daha fazla olduğunu görebiliyoruz.
Biz aracı hareket ettirdiğimizde sürüş stilimize göre araç zengin karışımla çalışıyorsa veya karışım zengin değil fakat gaza çok bastığımızdan fazla yakıt tüketiyorsa gösterge 20 den aşağı inmeye başlıyor ve tüketim durumuna göre 0'a kadar düşebiliyor hatta gösterge 0'a dayandığında dibe çarptığından zırıltı yapıyor ve sanki çok yakıyorsun dikkat diye uyarıyor. ;D
Biz aracı düşük yakıt tüketecek şekilde sürebilirsek az yaktığımız oranda gösterge yukarı kalkıyor 10, 15, hatta 18-20 gibi değerleri gösteriyor. Eğer araçta cutt off sistemi varsa iniş aşağı viteste ayağımızı gazdan çektiğimizde motor devrine göre 22-25 arası bir değer gösteriyor.
Ama manifold basıncı dış hava basıncını yenemediğinden gösterge hiç bir zaman üzerinde yazan max değer olan 30'u göstermiyor.
Ayrıca aracı rolantide hareket ettirmeden akşam farlar yakıldığında şarz dinamosu devreye girerse veya klima açtığımızda hatta hidrolik direksiyon sağa sola çevrildiğinde bile normalde 20 gösteren değer 18-15 lere kadar düşebiliyor. Yani saydığımız donanımların yakıt tüketimine etkisini göstergeden direk görebiliyoruz.
Olayı özetlersek alet ne kadar yakıt tükettiğimizi göstermiyor fakat manifold içindeki basıncın düşmesi yakıt tüketimi artışını gösterdiğinden, tersi durumda manifold içi basıncın yükselmesi ise yakıt tüketiminin en aza veya 0'a indiğini gösterdiğinden alete bakarak çok veya az yaktığımızı bilebiliyoruz.
Ayrıca aletin rolantide titreme gezinme yapması manifoldun bir yerlerden hava aldığını gösterir.
 



Ynt: Yakıt Tasarrufu

Cok tesekkurler gercektne usenmeden cok net bir şekilde acıklamıssınız onumuzdeki haftalarda cj yi köklü bir bakıma sokucam o sırada bu dediğiniz işlemi de uygulayıp fotograflandırıcam tekrar sizleri rahatsız ederim sonucları paylaşırım tekrar tesekkurler
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

Kaan Bey aracınıza vakum saati taktınız mı? Taktıysanız fayda görüyor musunuz?
Ben tamamen alıştım, artık saate nadiren bakıyorum. Saat sayesinde geliştirdiğim sürüş stili gerçekten işe yarıyor. Son olarak Suzuki Vitara 1.6 2000 model düz vites benzinli aracımla Denizli - Konya arası yolculukta 100 km'de 5,9 lt ortalama yaktım. 843 km yolu 160 tl benzinle gidip geldim. Aracın kitapçık verisi 6.5 lt/100 km.
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

Henüz fırsatım olmadı Abdullah bey aracım hala yatıyor gecen hafta yukseltme kiti geldi ama işler ve okul yogun olunca bir turlu ilgilenemedim ama en yakın zamanda sizi bilgilendiricem. Ama dediğiniz gibi belli bir tüketimin gösterilmesi sürüş şeklini cok iyi terbiye ediyor kendi aracımda ortalama yakıt göstergesi yok ancak babamın aracına binince direk ortalama yakıtı sıfırlayıp sınırları zorluyorum düşen degerler insanı mutlu ediyor:D
 





Ynt: Yakıt Tasarrufu

Merhaba bende wj kullanıyorum ve lpg de aracım 13.8/100 km de (uzun yolda) yakıyor bende yakıt tasarrufuna çok dikkat ediyorum...
Ama şu arabayı boşa atmama konusunda katılmıyorum bana göre yol bilgisayarı olan araclar boş vitesi algılayamadıgı için göstergede daha çok yakıt sarfiyatını gösteriyor zaten aracı ha 2000 devirde 4. vitese atmışsın ha boşa atmışsın farketmez çünkü arac zaten boştadır denemesi bedava arac viteste iken frene basın bakalım ne oluyor arac büyük viteste oldugu için motor freni devreye girmez arac durmaz aynı boş viteste gibi kızaklar bana göre ha büyük vites ha boş vites aynı fark yok...
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

huseyin brc' Alıntı:
Merhaba bende wj kullanıyorum ve lpg de aracım 13.8/100 km de (uzun yolda) yakıyor bende yakıt tasarrufuna çok dikkat ediyorum...
Ama şu arabayı boşa atmama konusunda katılmıyorum bana göre yol bilgisayarı olan araclar boş vitesi algılayamadıgı için göstergede daha çok yakıt sarfiyatını gösteriyor zaten aracı ha 2000 devirde 4. vitese atmışsın ha boşa atmışsın farketmez çünkü arac zaten boştadır denemesi bedava arac viteste iken frene basın bakalım ne oluyor arac büyük viteste oldugu için motor freni devreye girmez arac durmaz aynı boş viteste gibi kızaklar bana göre ha büyük vites ha boş vites aynı fark yok...

Bildiğim kadarıyla ortalama yakıt göstergeleri yakıt hortumundan gecen yakıt miktarı ile hesaplanıyor.
 

Ynt: Yakıt Tasarrufu

Evet abı cok dogru soyluyorsun bende boyle araba kullanacagım dıye kanser oldum:D

Bende cok dıkkat edıyorum bu yakıt sarfıyat konusuna...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,687
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst