YARDIM ONERI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrcll Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,860

mrcll

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
SELAMLAR STOCK ZJ'DE ORJ LASTIK EBATI 225 75 15'KEN 245 75 15 TAKILABILIYORMUS SIZCE 245 MI TAKMALIYIM YOKSA 235 MI ?? 245 DAHA IYI DURUYOR GIBI GELIYOR FAKAT SURTME IHTIMALLERI VARMIS BUNLAR NELER FIKIRLERINIZI TAVSIYELERINIZI BEKLIYORM.....10 15 GUN ICINDE DE YENI LASTIKLERIMI ALIP TAKMAYI PLANLIYORUM

LASTIK ONERILERINIZI MARKA MODEL EBAT OLARAK YAZARSANIZ COK SEVINIRIM
 

Etiketler
Ynt: YARDIM ONERI

Benim 97 modelde 16 jant var. cuma gunu 245/70/16 hankook kar lastigi taktim arac cok guzel oldu. Sadece on taraftan davlumbazin tam ic ucu 1 cm kadar, o da tam tur sonunda degiyor. o ucu capraz olarak aldinmi hic sorun yok ve arac coook daha agresif duruyor, selamlar
 

Ynt: YARDIM ONERI

Selamlar

Önce ne lastiği takmak istediğinizi yazmamışsınız.
önce marka önerilerini yazıym
Çamur için M/T olarak kalite sıralamasında 1 Bogger 2 İnsa 3 Cooper 4 BFgoodrich
Her yol için A/T Olarak kalite sıralaması 1 BFgoodrich 2 general grabber 3 cooper 4 michelin
Asvalt lastiği HP olarak kalite sıralaması 1 Michelin, BFgoodrich 2 general grabber 3 bridgestone
A/T lastikler ne tam asvalt nede tam offroad lastiğidir %50-50 M/T lastikler çamur lastiği olmakla beraber %80-90 offroad %20-10 asvalt özelliği vardır asvaltta ve ıslak asvaltta fren sıkıntılıdır. HP lastikler %80-90 asvalt lastiğidir pek yoldan çıkmaya gelmez.

bunlar benim tavsiyelerimdir karşı çıkan yada onaylayanların katkısıyla bende bilgimi geliştiricem Lastik sağlamlık bakım ve güvenirlikten taviz verilmiycek parçalardır çünki biz yada ailemiz araçta iken hava üzerinde gidiyoruz ve bu havayı lastikler tutuyor hayati parçalardır.

Ölçülere gelince genişlik güzel bir görsellik sağlamakla beraber yakıt tüketimini artırır yürüyen aksamın yükü ve aşınması artar asvalt yarışı ve kum üstü gezileri hariç pek tavsiye etmem
ama illaki geniş olsun diyorsanız offset li jant kullanarak hem geniş lastik takarsınız hem lastikler dışa taşacağından görsellik güzel olur.
Önce marka desen (sırt deseni) olarak karar verin fiyat uygunsa lastikçide arabaya taktırın arabayı sürün sürtüyormu sürtmüyormu bakın yani lastikleri deneyip alın ezbere taktırıp çıkmadan önce lastikçi ile konuşun. işte size en güzel ölçü. Ama sonradan yükseltme yapmayı planlıyorsanız lastikleri yükseltme ile orantılı seçmeniz lazım yoksa lastikler kelebek gibi kalır ikinci masraf çıkar ama o ayrı bir konu. Hayırlı olsun.


saygılar.
 

Ynt: YARDIM ONERI

cok tesekkur ederim haklisiniz atlamisim at takmayi dusunuyorum aklimda da 2 marka var ve 3 model bfgoodrich at ve goodyear wrangler at veya wrangler duratrac duratrac mt olmasina ragmen kullannan arkadaslarim arazide oldugu kadar asfaltta da basarili buluyorlar onlarin tavsiyeleri nedeniyle birde duratrac var
 

Ynt: YARDIM ONERI

Selamlar

Herkesin tercihine saygım sosuz tavsiye vermeye gelince önce araştımanız kaydı ile

A/T söz konusu olunca 1 ci sırada BFgoodrich 2 Michelin yada General grabber
Biraz asvalt özelliği fazla olsun dersem Bridgestone
Biraz arazi özelliği fazla olsun dersem Cooper st (stt mud tipidir karışmasın )
goodyear düşünürsem dunloop tercih ederim fiatı daha ucuz.
yazdıklarım A/T için geçerlidir.

saygılar.
 



Ynt: YARDIM ONERI

ben 255/65/15 kullanıyorum. tam tur dönüşlerde U demirine dokunuyor lasitklerin iç yüzeyleri. bunuda stoplarından ayarladım pul koyarak ancak direksiyon turu azaldı tabi. bunun haricinde davlumbaza vs ye sürtmüyor. aracın yüksekliği normal.
 

Ynt: YARDIM ONERI

KLL' Alıntı:
ben 255/65/15 kullanıyorum. tam tur dönüşlerde U demirine dokumuyor lasitklerin iç yüzeyleri. bunuda stoplarından ayarladım pul koyarak ancak direksiyon turu azaldı tabi. bunun haricinde davlumbaza vs ye sürtmüyor. aracın yüksekliği normal.

Selamlar

iyi de dönüş yarı çap ı azaldı 65 yerine 75 taksaydınız araç 2-3 cm gibi yükselirdi 245 genişliğin üzerine kademeli çıksaydınız lastikçide deneyip direksiyon turuyla oynamadan iyi bir ölçü tuturabilirdiniz. ayrca jantlar offset olsa durum yine farklı olurdu . fazla geniş tabanlı lastik akslara yük bindirir sürtünme alanı genişlediği için 75 yüksekliği yazarken L200 e göre yazdım yer çok müsait davlumbazlara falan sürtme yapmıyor.


saygılar.
 

Ynt: YARDIM ONERI

ben gayet memnunum. aracın stabilitesi önceki 30 9.5 J15 lere göre müthiş derecede arttı.yüksekliği 1 cm azaldı. 15 jant için istediğiniz her ölçü, her lastik markasında artık malesef bulunamıyor. o nedenle ya 235 yada 255 alacaktım. bende bunları aldım. bunları almamdaki en önemli sebep artan yol tutuş, ve çaptaki minimum değişiklik idi. yakıt tüketimi olumsuz oranda az da olsa etkilendi. 13.3 olan uzun yol ortalaması 14 litre civarına çıktı.

dönüş çapı da korkunç değil aslında şu haliyle. otoparklarda sorun yaşamıyorum.

lastik bu Yokohama geolander GO12. ancak hafif buz üzerinde kayıyormuş eşim öyle dedi. sürekli 4çekerde gitmek lazım.

attachment.php
 

Ynt: YARDIM ONERI

Selamlar

Aslında araçta en önemli parça lastik bence ister 1000 Tl ister milyon Tl lik araç olsun içinde biz ve canlarımız yani eş çoluk çocuk vs. - hava - üzerinde gidiyoruz ve bu havayı lastikler tutuyor.
Ama özellikle kaliteli markalar büyük şirketlerin mümessiliği altında ve onlarda istedikleri markayı piyasaya sürüyor.
mesela ben bfgoodrich 17 inch bulamadığım için 4 tane 16 inch jant almak zorunda kaldım. istepne 17 inch.
bfgoodrich Tr. temsilciliği lassa'da yanlış bilmiyorsam o da bu lastiği ithal edeceğine burda ürettiği lassa ve bridgestone yi satıyor bf. de Türkiye ye green market olarak giriyor. global ekonomik krizden dolayı avrupa daki fabrikalar üretim yapmıyor lastiği bizden alıyor. yani birileri güzel kazanıyor. durum kısaca bundan ibaret.

Saygılar.
 

Ynt: YARDIM ONERI

bu arada 65 değil 70 olacak yanlış hatırlamışım ölçüyü.
 



Ynt: YARDIM ONERI

KLL' Alıntı:
ben gayet memnunum. aracın stabilitesi önceki 30 9.5 J15 lere göre müthiş derecede arttı.yüksekliği 1 cm azaldı. 15 jant için istediğiniz her ölçü, her lastik markasında artık malesef bulunamıyor. o nedenle ya 235 yada 255 alacaktım. bende bunları aldım. bunları almamdaki en önemli sebep artan yol tutuş, ve çaptaki minimum değişiklik idi. yakıt tüketimi olumsuz oranda az da olsa etkilendi. 13.3 olan uzun yol ortalaması 14 litre civarına çıktı.

dönüş çapı da korkunç değil aslında şu haliyle. otoparklarda sorun yaşamıyorum.

lastik bu Yokohama geolander GO12. ancak hafif buz üzerinde kayıyormuş eşim öyle dedi. sürekli 4çekerde gitmek lazım.

attachment.php




acaba lastiklerle hic araziye girdinizmi arazide ki performansi nasil ? ve araaciniz galiba belirtmediginiz icin stock olarak dusundum get yok dogrumudur?
 

Ynt: YARDIM ONERI

araziden kastınız aracı denemekse girmedim. ancak bozuk taşlı engebeli yollarda bol bol gezdim. tutunma sorunu yok gibi. araç tamamen fabrika işi. ancak amortisörlerim yeni. o nedenle emsallerinin yanında yüksek duruyor.
 

Ynt: YARDIM ONERI

yaylarida degistirdiniz mi? bende gecen yaz sonu sadece amortisorleri degistirdim yaylari hala orjinal simdi onlari da degistirmeyi dusunuyorum eger yaylarida degistirdiyseniz temin edebilecegim yer ve fiyat verebilirmisiniz ???
 

Ynt: YARDIM ONERI

yayları değiştirmedim. herhalde ancak jeep vs parçacıları getirir bunları.
 

Ynt: YARDIM ONERI

buraya bir güncelleme yapayım.

bu lastikleri şu anda bol kar, buz yada ıslak zeminde kullanıyorum. harika bir seçim yapmışım tekrar gördüm. bfgoodrich lerden sonra mucize gibi.

ıslakta bir miktar tutunma sorunu var. yeni yağan karda iyi tutunuyor, buz veya buz/kar karışımıznda ise fren performansı kış lastiğine yakın ancak çekiş performansı zayıf. benim aracım isteğe bağlı 4 çeker olabildiği için deneme şansım oldu. 2 çeker modunda olduğu yerde kalıyorlar. 4 çekerde ise kontrol edilebilir şekilde kayıyorlar.

yani kış lastiğiniz yoksa ve deli gibi yokuş çıkmayacaksanız bu lastikler iyi seçim olurdu. neyseki inişlerde frenleme sorunu yok. ilginç şekilde geri geri kalkışlardada tutunma sorunu yok. sanırım desen yönü ile iligli. gerçi kalkarken olan patinajı asla frenleme başarısına değişmezdim zaten.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,073
Mesajlar
1,528,364
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst