KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
merhaba arkadaslar ben ziraat mühendisiyim
ova yollarında(taşlı, kumlu, otlu yollarda ) kullanmak için bir araba bakıyorum
2. araç olarak kullanacagım yanı asfalt ve uzun yol ıcın bır aracım var
20.000 tl lık bır butçem var
arazıde altı surtmeyecek yuksek ve bozuk yollarda çabuk dağılmayacak bır arac arıyorum
jimny ile ilgilı yazılar çok ilgimi çektı. maçera ruhu benıde kendıne cektı dıyebılırım
ama 1,85 lık bır boyla kucuk jımny nasıl olur tam bılemıyorum
bu kanularda tecrubelı arkadaslardan yardım beklıyorum
cok buyuk bır arac ıstemıyorum ozellıkle frontera sport freelander sport rav4 tek kapı fımny gıbı arabalar baktım
kısacası arazıde ova yollarında yolda kalırım yada altı sürttü orası burası çizildi derdı olmadan işimi görecek bir araba lazım
şimdiden teşekkürler.
merhaba arkadaslar ben ziraat mühendisiyim
ova yollarında(taşlı, kumlu, otlu yollarda ) kullanmak için bir araba bakıyorum
2. araç olarak kullanacagım yanı asfalt ve uzun yol ıcın bır aracım var
20.000 tl lık bır butçem var
arazıde altı surtmeyecek yuksek ve bozuk yollarda çabuk dağılmayacak bır arac arıyorum
jimny ile ilgilı yazılar çok ilgimi çektı. maçera ruhu benıde kendıne cektı dıyebılırım
ama 1,85 lık bır boyla kucuk jımny nasıl olur tam bılemıyorum
bu kanularda tecrubelı arkadaslardan yardım beklıyorum
cok buyuk bır arac ıstemıyorum ozellıkle frontera sport freelander sport rav4 tek kapı fımny gıbı arabalar baktım
kısacası arazıde ova yollarında yolda kalırım yada altı sürttü orası burası çizildi derdı olmadan işimi görecek bir araba lazım
şimdiden teşekkürler.
Merhaba , boyum 1.88mt , bende Jimny'e sığmam dedim, eşimin ısrarı ile bindim, biniş o biniş patladı gitti hemen eşime bir Jimny aldım!! İkinci araba olarak, masrafszılık olarak, pratiklik olarak, sağlamlık olarak sizin aracınız Jimny veya Vitara 3K
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-cok-temiz-4x4-ustu-acilabilen-suzuki-vitara-53015869/detay/
vitaracı arkadaşlar bu araç iş yaparmı sizce fiyatı baya uygun geldı
Bana bugüne kadar pek lazım olmadı. Kullanım tarzı açısından değerlendirmek lazım bu konuları. Ara sıra keşke 3 kapılı rav4 alsaymışım da yaklaşma uzaklaşma açıları daha iyi olsaymış dediğim oldu, ama buraya low range olsaydı girerdim olmadığı için giremiyorum dediğim bir yer pek görmedim ben dağ/yayla yollarında.
Arazi donanımı açısından düşününce mantıklı görünüyor ama uzun yol, yol tutuş vs açısından düşününce pek iyi değil. Bunu da kullanım tarzı açısından değerlendirmek lazım. Günlük kullanım açısından ikinci bir araç olsa bile hafta sonu gittiğiniz yolun büyük bir kısmını asfalt üzerinde gidiyorsunuz, ve bir süre sonra bir bakıyorsunuz yakın çevrede gidilecek ne varsa zaten gidip görmüşsünüz. Bu durumda sürekli daha uzaklarda yerler aramaya başlıyorsunuz ve aracın asfalt kabiliyeti de en az arazi kabiliyeti kadar önem kazanmaya başlıyor. Bu tarz bir kullanımla bu işin sonu 4x4 almak yerine karavan almaya varır ama pek güvenli olmadığını düşünüyorum.
ulas beye katılıyorum .en doğru cevabı verdi bence .freelander 1.8 araziyi bırakın asfaltta bile sıkıntılı bir araç. vitara yada jimy alınacak en güzel arazi aracı bence.
Bana bugüne kadar pek lazım olmadı. Kullanım tarzı açısından değerlendirmek lazım bu konuları. Ara sıra keşke 3 kapılı rav4 alsaymışım da yaklaşma uzaklaşma açıları daha iyi olsaymış dediğim oldu, ama buraya low range olsaydı girerdim olmadığı için giremiyorum dediğim bir yer pek görmedim ben dağ/yayla yollarında.
Arazi donanımı açısından düşününce mantıklı görünüyor ama uzun yol, yol tutuş vs açısından düşününce pek iyi değil. Bunu da kullanım tarzı açısından değerlendirmek lazım. Günlük kullanım açısından ikinci bir araç olsa bile hafta sonu gittiğiniz yolun büyük bir kısmını asfalt üzerinde gidiyorsunuz, ve bir süre sonra bir bakıyorsunuz yakın çevrede gidilecek ne varsa zaten gidip görmüşsünüz. Bu durumda sürekli daha uzaklarda yerler aramaya başlıyorsunuz ve aracın asfalt kabiliyeti de en az arazi kabiliyeti kadar önem kazanmaya başlıyor. Bu tarz bir kullanımla bu işin sonu 4x4 almak yerine karavan almaya varır ama pek güvenli olmadığını düşünüyorum.
Low range özellikle çok dik tırmanışlarda ve çamurda lazım oluyor.
Konuyu açan arkadaş ziraat mühendisi olduğunu özellikle vurguladığına göre aracı iş için kullanacak ve heralde zorlu etaplarla karşılaşınca buradan geçmesem de olur diyecek lüksü olmayacak.
Size lazım olmadığına göre, sizin de " low range olsaydı girerdim olmadığı için giremiyorum dediğim bir yer pek görmedim" cümlenizde belirttiğiniz gibi low range ihtiyacının olacağı yerleri görmemişsiniz.
Geçen günlerde bir arkadaşımın Terios'unu (onda da orta diferansyel kilidi var low range yok)
benim Vitara'nın tek başımayken 2H konumunda, 4 yolcu ile 4H konumunda, ancak çamurda 4L konumunda çıktığı dik bir rampaya sürdüm. Zemin kupkuru, orta diferansiyeli kiltli, otomatik vites L konumunda iken dip gaz yaptığım halde araç çıkamadı.
Size lazım olmadığına göre, sizin de " low range olsaydı girerdim olmadığı için giremiyorum dediğim bir yer pek görmedim" cümlenizde belirttiğiniz gibi low range ihtiyacının olacağı yerleri görmemişsiniz.
Sorun şu ki öyle yerlere başka şeyler de lazım oluyor (mesela iyi bir çamur lastiği gibi). Bu durumda asfaltta 80km/s e düşüyorsunuz, iyi bir offroad aracı ama kötü bir gezi aracı oluyor.
Geçen günlerde bir arkadaşımın Terios'unu (onda da orta diferansyel kilidi var low range yok)
benim Vitara'nın tek başımayken 2H konumunda, 4 yolcu ile 4H konumunda, ancak çamurda 4L konumunda çıktığı dik bir rampaya sürdüm. Zemin kupkuru, orta diferansiyeli kiltli, otomatik vites L konumunda iken dip gaz yaptığım halde araç çıkamadı.
Eğim kaçtı bilmiyorum ama olabilir normaldir. Bu tür şeyler genelde ileri viteste benim başıma gelmiyor, geri viteste ise fazla zorlamamam gerektiğini öğrendim artık. Motor gücü, ağırlık, dişli oranları, kullanım şekli vs ile ilgili bir konu.
Sorun şu ki öyle yerlere başka şeyler de lazım oluyor (mesela iyi bir çamur lastiği gibi). Bu durumda asfaltta 80km/s e düşüyorsunuz, iyi bir offroad aracı ama kötü bir gezi aracı oluyor.
Benim bahsettiğim Terios'un çıkamadığı zemin kuru zemin. Çamur lastiği ihtiacı olan bir yer değil. Zaten benim araç rahat çıkıyor dediğim aracımda da AT lastik var. Olay low 'da bitiyor. Ama arkadaş zaten 2. araç olarak alacağı için çamur lastiği de taksa sorun olmaz.
olasiliksiz' Alıntı:
Eğim kaçtı bilmiyorum ama olabilir normaldir. Bu tür şeyler genelde ileri viteste benim başıma gelmiyor, geri viteste ise fazla zorlamamam gerektiğini öğrendim artık. Motor gücü, ağırlık, dişli oranları, kullanım şekli vs ile ilgili bir konu.
Evet low olmayan araçlar için normaldir, olabilir. Ama bir arazi aracı için orayı kuru havada çıkamamak normal, olabilir bir durum değil. Bu tür şeylerin başınıza gelmemesi ya sizin aracın Terios'a gör ebüyük motor olması ya da önceki mesajlarda belirttiğiniz gibi böyle yerlere gitmemeniz. Benim ısrarla low vurgusu yapmamın sebebi ise aracın ikinci araç olarak kullanılacağı ve büyük ihtimalle iş amaçlı zorunlu gidilmesi gereken etaplar ...
Bu tür araçları nasıl kulandığıma bakınca buna katılamıyorum, ikinci bir aracım var şehir içinde kullanmak için, ama hala daha şu araca çamur lastigi takayım yerden yükselteyim çok daha iyi olur diyemiyorum, yol durumu buna pek müsait değil, ama diğer yorumlarınız bence de doğru. Low range olmadan ciddi bir arazi aracı olmuyor. Ciddi bir arazi aracından da iyi bir gezi aracı olmuyor.
Sorun şu ki öyle yerlere başka şeyler de lazım oluyor (mesela iyi bir çamur lastiği gibi). Bu durumda asfaltta 80km/s e düşüyorsunuz, iyi bir offroad aracı ama kötü bir gezi aracı oluyor.
Eğim kaçtı bilmiyorum ama olabilir normaldir. Bu tür şeyler genelde ileri viteste benim başıma gelmiyor, geri viteste ise fazla zorlamamam gerektiğini öğrendim artık. Motor gücü, ağırlık, dişli oranları, kullanım şekli vs ile ilgili bir konu.
Bu lazım olma işinin sonu varmı? lastik,vinç,kriko vs en sonunda birde traktör lazım araç hem asfalt aracı olacak hem arazi kabiliyeti zor iş
bir şeyleri isterken bir başka şeyden vazgeçmek gerekiyor tercih ihtiyaç önceliğine göre olmalı bence.