Ynt: Yaşam Aküsü 2
Aracına 100 amp starter akü takan fabrika, alternatörünüde konjektörünüde takdığı aküye göre belirler...
Bir yandan araçdaki buzdolabı sürekli enerji harcadığı için alternatör hiç bir zaman aküyü tam olarak doldurup soğumaya geçemeyeceği için tabiki konjektörü yakacakdır...
Yaşam akü grubu mutlaka kesici şalter ile araç aküsünden ayrılmalı, ve sürekli kapalı tutulmalı, yaşam aküleri şarz gerektirdiğinde devre açılıp 2 saat şarz 1/2 saat soğutma yaparak yaşam aküleri şarz edilmeli, sonra yeniden devre kapatılmalı, aslında her zaman kapalı olmalı...
Özellikle yaşam aküsü jel olanlar kesinlikle kapatmalı, çünkü araç marş durumunda gerekli enerjiyi sulu jel ayırt etmeden emeceği için jel aküler zamanla zarar görecekdir...Ayrıca jel aküler şarzda (14.1V) sulu akülere (13.8V) göre daha yüksek voltaj gerektirdiği için, aracın alternatöründen jel akü şarzı zaten verimli olmayacaktır, araçlar fabrika çıkışı 13.8v'a ayarlı olarak çıkar....