KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
murgurkan' Alıntı:
Sedar Beyin belirtiği gibi osman usta ile cumartesi günü görüştüm. Osman usta oldukça ilgili ve bilgilir biri çok yardımcı oldu. Araçı krikoya alıp ne kadar yüksektme yapabileceğimize falan baktık. Yaklaşık 5 cm civarında yükseltme yapmanın uygun olacağını söyledi. Ancak yeni modellere daha önce hiç yapmamış sanırım Ankada'da yapılmamış. Bu beni biraz düşündürüyor. Ustanın dediği gibi herşeyin bir ilki vardır ama bu ilk ben olmasam iyi olurdu
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
cihanülker' Alıntı:
arkadaşalr denenmişi neden deniyorsunuz ,bütün parçalar hazırdır mehmet beccede ,uydurma işlerle aracınızı yüksetmeyin ,bizim sitemiz kocaman bir kütüphane bilgiler dolu hele ,hele suzuki bölümünde bir sürü dostumuz aracını yükselti ,sakın böyle yaparız ederiz, ilk olacak işlere girmeyin bu araçlarda insan taşıyoruz aman diyorum
mehmet beyin yerinde 3 yada 4 araca yapılmış bu yükseltme işi.konuştuğum bayan henüz seri üretim hazır parçaları olmadığını (arz ,talep meselesiyle alakalı tabiki) araca özel çalışma yaptıklarını belirtdi, fiyat da veremedi, daha detaylı bilgi mehmet bey döndüğünde..
İşin maddi kısmını konuşmadık henüz. Ancak cihan beyin belirttiği gibi M.Becce ve istanbul tarafınıda değerlendirdikten sonra karar vereceğim. Şu anda istanbul tarafı daha yakın gözüküyor. Hemde bir kaç gün kaçmış olurum buralardan.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
murgurkan' Alıntı:
İşin maddi kısmını konuşmadık henüz. Ancak cihan beyin belirttiği gibi M.Becce ve istanbul tarafınıda değerlendirdikten sonra karar vereceğim. Şu anda istanbul tarafı daha yakın gözüküyor. Hemde bir kaç gün kaçmış olurum buralardan.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
murgurkan' Alıntı:
Merhaba;
Siteye yeni üye oldum. Adım Murat. 44 yaşındayım. Ankarada yaşıyorum. 2007 G. Vitara MT benzinli 5 kapı sahibiyim. Aracımı yavaş yavaş off-road özellikleri kazandırmak istiyorum. Bunun için bir süredir araştırma yapıyorum. Bu kapsamda araç üzerinde bu forumda çeşitli başlıklar altında bulabildiğim ve edindiğim bilgi ile yapmak istediklerim ve sorularım öncelik sırasına göre şöyle; yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
1. Alt kartel koruyucusu (Ankara'da nerede bulabilir ve/veya yaptırabilirim?)
2. Şu anda üzerinde 225/70/16 lastikler var bunu 235/70/16 Bfgoodrich A/T ile değiştirmek (%1.9 luk fark oluşuyor %3'e kadar normal olduğu söylenmesine rağmen bu fark ne gibi sorunlar yaratır?)
3. Aracı yükseltmek.(Ankara'da nerede yaptırabilirim ve yukarıdaki lastik seçiminden sonra bu yükseltmeye gerek var mı?)
4. Tavan için Hella FF 50 delici ışık.(gene Ankara'da nerede yaptırabilirim.)
5. Vinç, CB telsiz .. (gene Ankara'da nerede yaptırabilirim.)
Ayrıca; Muayenede ne gibi sorunlar çıkar, bu yapılan işlemlerin hangileri ruhsata nasıl işlenmesi gerekiyor?.
Bu konularda yardımcı olabirseniz çok sevinirim.
Yorumlarınızı gorunce cok sevindim. Şahsen bende aracıma önümüzdeki 3 seneye yayarak off-road kabiliyeti kazandırmak istiyorum. Aracıma 2 ay önce BRC taktırdım ve gayet memnunum.
Şehir içinde 23 Krş.
Şehir dışında 90-110 km ile 20 Krş.
Şehir dışında min. 140km ile 30Krş.
Hesaplamalarını yaptım.
Yapmak istediğim modifikasyonlar:
Alt koruma
Yükseltme işlemi 4-5 cm kadar.
ve tavana ışıklandırma.
Şuana kadar karşılaştığım en büyük sıkıntı 225/65/17 AT lastik bulunmaması.
Bu tür modifikasyonları yapacak arkadaşlarla beraber yaptırmak isterim. Ayrıca ankaradaki hafif off-road turlarınızada katılmak isterimm. Fakat aracım şu hali ile yeterli değildir herhalde?
Bu ölçü 29" e karşılık geliyor, yetersiz kalacaktır. Yükseltme ile beraber jantlarınızı da değiştirerek, daha büyük (31") lastiğe geçmeyi de düşünebilirsiniz, böylece seçenekleriniz artacaktır. (Ör: Cooper Discoverer STT 265/70/16
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Vecihi' Alıntı:
Sağolun, yükseltme get değil amortisörlerle oldu, ancak lastik ebatları konusunda hemfikir değilim çünkü yükseklik olarak
problem yok ama ön ve arka çamurluk arasında sadece 1 ya da 1.5 cm mesafe kaldı yani sürtme çok olası, ben bir sonraki lastikleri
çamurluklarda kesme işlemi yapmazsam 30.5 inçden bana göre en uygun 29.5 inç'e düşüreceğim, bu modele modifiye yapacaklar içinde tavsiyem 29.5 inç'i aşmayın
Yabancı forumlardanda konuyu epey bi araştırdım. 225 üzeri lastiklerin aracın çekişini düşürdüğü ve dönüşlerde sürtünmelere yol açtığı gibi dezavantajları yazılmış.
Muhtemelen bu yıl sonuna kadar Yokohama 225 AT lastiklerini Türkiyede piyasaya sürmeye başlayacakmış diye bir duyum aldım... Bizim lastik sorunuda böylelikle çözülecektir.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
2. Şu anda üzerinde 225/70/16 lastikler var bunu 235/70/16 Bfgoodrich A/T ile değiştirmek (%1.9 luk fark oluşuyor %3'e kadar normal olduğu söylenmesine rağmen bu fark ne gibi sorunlar yaratır?)
merhabalar amortisörler ve getle yapıldı,yaklaşık lastiklerle birlikte 8cm, sıkıntı yaşamadım zaman bulursam sıra vinç de
snorkelde çok yakışmış nette gördüm görsellik süper ama yaptırmak mantıklımı aracı kesmeye gerek varmı,
bilmiyorum! teleflex iyi bir seçim olmuş 1 yıldır kullanıyorum gayet memnunum..
şaşmaz suzuki imaj oto ayhan ve tuncay usta öğle yemekleri mükemmel sanayi yemeği tadını bilen bilir..
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
mirali' Alıntı:
merhabalar amortisörler ve getle yapıldı,yaklaşık lastiklerle birlikte 8cm, sıkıntı yaşamadım zaman bulursam sıra vinç de
snorkelde çok yakışmış nette gördüm görsellik süper ama yaptırmak mantıklımı aracı kesmeye gerek varmı,
bilmiyorum! teleflex iyi bir seçim olmuş 1 yıldır kullanıyorum gayet memnunum..
şaşmaz suzuki imaj oto ayhan ve tuncay usta öğle yemekleri mükemmel sanayi yemeği tadını bilen bilir..