KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Cheokee'ler de şasesiz (daha doğrusu monokok şase), VX80'lerin de diff kilitlri elektrik kontrollü.
Ben GV arazi ve off-road içinen uygun açtır demiyorum, off-road için kendi GV'mi modifiye etmememin başlıca sebebi vinç tamponu, yükseltme ve diff kilit için dünyada çok fazla yapılmış uygulama ve seçenek olmaması. Bu sebeple Defender'ımı sattıktan sonra yine Defender arıyorum. GV'yi de oğlumla kampa gitmekten öte düşünmüyorum.
Yine de genel olarak 2. nesil GV "araziye uygun değildir" fikrine katılmıyorum, uğraşılırsa GV ile off-road yapılır.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
nkurtkaya' Alıntı:
Cheokee'ler de şasesiz (daha doğrusu monokok şase), VX80'lerin de diff kilitlri elektrik kontrollü.
Ben GV arazi ve off-road içinen uygun açtır demiyorum, off-road için kendi GV'mi modifiye etmememin başlıca sebebi vinç tamponu, yükseltme ve diff kilit için dünyada çok fazla yapılmış uygulama ve seçenek olmaması. Bu sebeple Defender'ımı sattıktan sonra yine Defender arıyorum. GV'yi de oğlumla kampa gitmekten öte düşünmüyorum.
Yine de genel olarak 2. nesil GV "araziye uygun değildir" fikrine katılmıyorum, uğraşılırsa GV ile off-road yapılır.
Cheokee ler şasesiz doğru unuttuğunuz birşey var cheokee de travers denilen birşey yok ama GV LER AYNI RENO-9 GİBİ TRAVERS VAR . gelde tanponu vinci traverse bağla.GV ler yarım monokok şase (yani traversten sonra)cheokee lerin arka defransiyel tipi dingil sistemi. GV salıncak hemde 1,5 mm kalınlığında. gerçi karşılaştırma yaptığımız cheokee lerde motor güçlü aktarma organları dayanmıyor.offroad ın en kızışmalı anında çıt diyo.gerçi konumuzla alakası yok. ama şunu balirteyim. Tabiki lüksün sınırı olmadığı gibi off road sınırıda yoktur.yeni nesil GV leri off road da uyarlıyan arkadaşlara şimdiden başarılar. :
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Güzel olmuş. İyi günlerde, güle güle kullanın.
Öncelik vermek zorunda olduğum plan ve işlerimi tamamladıktan sonra, ben de küçük bir modifikasyon (2" = 5 cm yükseltme) yaptırmayı düşünüyorum.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Vecihi' Alıntı:
Herkese selamlar, ben grand vitaramı modifiye edip yaklaşık 1 yıl kullandım, çok da memnundum ama 2. aracımızı satmamız sebebiyle otomatik araba ihtiyacı ile modifikasyonlarını söküp std hale getirip satmak zorunda kaldım. Yükseltme kitini ve alt muhafazayı isteyene uygun rakama verebilirim, montaj işçilik maslak suzuki aksiyon otoda Murat usta tarafından yapılır, isteyen özelden mesaj atabilir
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Yükseltmeyi düşünüyorum. Yükselten her arkadaş çok menun. Gerek ankarada gerekse istanbulda yükselten arkadaşlara sorum araç yükselince sallanma yapıyormu? Malum NGV gerçekten spor araba gibi sert süspansiyonu var. birçok SUV veya jiplerde sağa sola sallanma çok fazla. Hatta bu sallanma bazılarının hoşuna bile gidebilir. Bu sert süspansiyon etkisi yükseltme sonrası azalıyormu? Yoksa yol tutuş tabiki ağırlık merkezinin yukarı kayması nedeniyle bir miktar azalsada kullanımda etkisinin çok hissetmediğini sizlerden öğrendim. Sert süspansiyon açısından sallanma artıp artmadığını merak ediyorum.
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
mdilek' Alıntı:
Yükseltmeyi düşünüyorum. Yükselten her arkadaş çok menun. Gerek ankarada gerekse istanbulda yükselten arkadaşlara sorum araç yükselince sallanma yapıyormu? Malum NGV gerçekten spor araba gibi sert süspansiyonu var. birçok SUV veya jiplerde sağa sola sallanma çok fazla. Hatta bu sallanma bazılarının hoşuna bile gidebilir. Bu sert süspansiyon etkisi yükseltme sonrası azalıyormu? Yoksa yol tutuş tabiki ağırlık merkezinin yukarı kayması nedeniyle bir miktar azalsada kullanımda etkisinin çok hissetmediğini sizlerden öğrendim. Sert süspansiyon açısından sallanma artıp artmadığını merak ediyorum.
Normalde yükseldiği için kara vaya çamura oturma azalıp sürüş kabiliyeti mutlaka artacaktır. Düz otobanda zaten yol düz olduğundan yüksek hızlarda da çok sorun olmayacaktır. Ancak sert ve hızlı girilen virajlarda sıkıntı olacaktır. Arabanın ağırlık merkezinin yükselmesi ile oluşan bu durum, arazideki bu tip driftli veya aksiyonlu sürüşlere nasıl etki eder? Yükseltme bir dez avataj olur mu? Kar veya buzda sıkıntı olurmu?
Ynt: Yeni G.Vitara'ya Off-road için Neler Yapılmalı?
Mutlaka bu tarz atraksiyonlarda dezavantaj oluşacaktır ama şöyle bi durum var
zaten bu araçla arazide sert affroadlardan kaçınmak gerek ki bence araç kırılır
ama gezi amaçlı yumuşak arazi dolaşımında tadından yenmez kolay kolay da
yolda bırakmaz..