nkemalarsuy
Yeni Üye
VW rekorlarla parıldıyor: Yeni Polo yeniden çıtanın belirleyicisi olacak. Özellikle de tüketim konusunda. Bu süper tutumlu BlueMotion, 2010 yılında seri üretime geçecek. Polo’nun standart modelleri ise Eylül ayından itibaren, 1.4 lt (85 HP) ve 1.2 lt TSI (105 HP) motorlarla ve 29 bin TL’den başlayan fiyatlarla ülkemize ithal edilecek.
3.3 lt/100 km’lik ortalama tüketim. VW gerçekten dikkat çekiyor. Cenevre Fuarı’nda Alman firma, sadece yeni Polo’yu değil, BlueMotion adlı süper tutumlu bir versiyonunun da tanıtımını yaptı ve gerçek bir ilgi odağı oldu. 3 silindirli bir dizel motora sahip otomobilde, modern tasarruf teknolojilerinin neredeyse tamamı kullanılıyor.
Orada elektrikli otomobiller, burada hibridler cirit atarken VW mühendisleri, dizel motorları hala en mantıklı tasarruf yöntemi kabul ediyor. Özellikle optimize edilmiş aerodinamizmiyle karoser, BlueMotion’ın standart Polo’dan hemen ayrılmasını sağlıyor.
Düşük yuvarlanma dirençli lastikler, daha uzun vites oranları, fren enerjisi geri kazanımı ve start-stop otomatiğiyle Polo 1.2 TDI BlueMotion, 87 gr/km’lik süper bir CO2 emisyon değerine ulaşıyor. Ancak bu çevre dostu otomobilin seri üretimi için önümüzdeki yılı beklemek gerekiyor.
Hayal kırıklığına mı uğradınız? Beklemek isteyenler bu yaz aylarından itibaren Polo 1.6 TDI BlueMotion’ı satın alabilir. 4 silindirli dizel motoru 90 HP güç üreten otomobilin CO2 emisyon miktarı ise 96 gr/km. VW’nin açıklamasına göre 3.8 lt/100 km ile bu otomobil, dünyanın en tutumlu 5 koltuklu otomobili.
Uygulamada bu iki cimri Polo, sadece VW için değil tüm otomobil endüstrisi için de önemli. Örneğin VW’de fren enerjisi geri kazanımı ve start-stop otomatiği ilk kez birlikte kullanılıyor. Bu teknolojiyi BMW yaklaşık 2 yıldır zaten sunuyor.
Düşük tüketim rakamlarına rağmen müşteriler hiçbir şeyden feragat etmek zorunda kalmayacaklar. Hatta tam tersine 1.6 lt’lik BlueMotion, üst donanım paketi Highline (alüminyum jant, kol dayanağı, lastik basınç göstergesi, spor koltuklar, deri direksiyon simidi, vites ve el freni kolu) ) ile de alınabilecek.
Öncüsüne göre yeni Polo biraz uzayıp (+3.6 cm) ve genişlerken (+3.2 cm), yüksekliği 1.3 cm azalmış. Bu değişiklik harika bir etki yaratmış: Daha oturaklı bir görünüm. Boyunun 4 m civarında kalması ise şehir içindeki rahat manevra kabiliyetini korumuş.
Golf’teki gibi Polo’nun da güçlü motorlu versiyonları 7 ileri vitesli DSG şanzıman ile alınabilecek. Genel tasarım unsurlarına bakıldığında Polo’nun, görsel olarak da ağabeyinin izinden gittiği görülüyor.
Scirocco ve Golf’ün ardından Polo, İtalyan tasarımcı Walter de’Silva’nın elinden çıkan üçüncü VW modeli oldu. Bunun etkilerini görmemek imkansız. Ancak Polo ve Golf birbirine çok yakın görünümlere sahip. Özellikle de önden bakıldığında araçları karıştırmak mümkün. Peki ama bu iyi bir şey mi? En azından diğer bir VW Grubu markası olan Audi’de kardeşler arasındaki benzerlik herhangi bir sorun yaratmıyor. Audi’nin güncel formu da Walter de’Silva’nın elinden çıkmıştı.
Güvenlikle ilgili iyileştirmeler ise VW’ye göre çok daha önemli. Rijitliği arttırılan karoser sayesinde Alman marka, kriterleri sertleştirilen EuroNCAP testinde 5 yıldız almayı küçük bir hedef olarak kabul ediyor. ESP, 6 adet havayastığı ve aktif kafalıklar standart donanımda olacak.
Otomobil her yönüyle gelişmiş denilebilir. Normalde böyle bir değişiklik tüketiciye artan fiyat olarak yansır. Neyse ki VW müşterilerine küçük bir ekstra maliyet (100 Euro civarında) yansıtmaya karar vermiş. 3 kapılı 1.2 lt 60 HP’lik motora sahip Polo’nun Almanya fiyatı, Trendline donanım paketiyle 12 bin 150 Euro olarak açıklandı. Güncel Polo’dan alınan bu motorun 70 HP’lik versiyonu da bulunuyor. 1.4 lt 85 HP’lik motor ve 105 HP’lik 1.2 TSI ise yeni. TSI motorun en önemli özelliği ise, turbo beslemeye rağmen 1.2 lt’lik (60 ve 70 HP’lik versiyonlar) kardeşlerinden daha fazla tüketmeyecek (5.5 lt/100 km) olması.
Dizel için 3.3 lt, benzinli içinse 5.5 lt/100 km’lik tüketim rakamları kulağa hoş geliyor. Eskiden VW’nin daha iyi olduğu zamanlar da vardı. Üretimden kaldırılan Lupo 3L’nin tüketimi 2.9 lt/100 km olarak açıklanmıştı. Yeni Polo Türkiye’ye Eylül ayında gelecek. Türkiye’ye sadece 1.4 lt, 85 HP’lik ve 1.2 TSI 105 HP’lik versiyonlar ithal edilecek, daha güçsüz motorlu versiyonlar gelmeyecek. Aracın Türkiye fiyatının ise bugünkü koşullarda 29 ila 30 bin TL’den başlaması planlanıyor.
Araçtan kareler;
3.3 lt/100 km’lik ortalama tüketim. VW gerçekten dikkat çekiyor. Cenevre Fuarı’nda Alman firma, sadece yeni Polo’yu değil, BlueMotion adlı süper tutumlu bir versiyonunun da tanıtımını yaptı ve gerçek bir ilgi odağı oldu. 3 silindirli bir dizel motora sahip otomobilde, modern tasarruf teknolojilerinin neredeyse tamamı kullanılıyor.
Orada elektrikli otomobiller, burada hibridler cirit atarken VW mühendisleri, dizel motorları hala en mantıklı tasarruf yöntemi kabul ediyor. Özellikle optimize edilmiş aerodinamizmiyle karoser, BlueMotion’ın standart Polo’dan hemen ayrılmasını sağlıyor.
Düşük yuvarlanma dirençli lastikler, daha uzun vites oranları, fren enerjisi geri kazanımı ve start-stop otomatiğiyle Polo 1.2 TDI BlueMotion, 87 gr/km’lik süper bir CO2 emisyon değerine ulaşıyor. Ancak bu çevre dostu otomobilin seri üretimi için önümüzdeki yılı beklemek gerekiyor.
Hayal kırıklığına mı uğradınız? Beklemek isteyenler bu yaz aylarından itibaren Polo 1.6 TDI BlueMotion’ı satın alabilir. 4 silindirli dizel motoru 90 HP güç üreten otomobilin CO2 emisyon miktarı ise 96 gr/km. VW’nin açıklamasına göre 3.8 lt/100 km ile bu otomobil, dünyanın en tutumlu 5 koltuklu otomobili.
Uygulamada bu iki cimri Polo, sadece VW için değil tüm otomobil endüstrisi için de önemli. Örneğin VW’de fren enerjisi geri kazanımı ve start-stop otomatiği ilk kez birlikte kullanılıyor. Bu teknolojiyi BMW yaklaşık 2 yıldır zaten sunuyor.
Düşük tüketim rakamlarına rağmen müşteriler hiçbir şeyden feragat etmek zorunda kalmayacaklar. Hatta tam tersine 1.6 lt’lik BlueMotion, üst donanım paketi Highline (alüminyum jant, kol dayanağı, lastik basınç göstergesi, spor koltuklar, deri direksiyon simidi, vites ve el freni kolu) ) ile de alınabilecek.
Öncüsüne göre yeni Polo biraz uzayıp (+3.6 cm) ve genişlerken (+3.2 cm), yüksekliği 1.3 cm azalmış. Bu değişiklik harika bir etki yaratmış: Daha oturaklı bir görünüm. Boyunun 4 m civarında kalması ise şehir içindeki rahat manevra kabiliyetini korumuş.
Golf’teki gibi Polo’nun da güçlü motorlu versiyonları 7 ileri vitesli DSG şanzıman ile alınabilecek. Genel tasarım unsurlarına bakıldığında Polo’nun, görsel olarak da ağabeyinin izinden gittiği görülüyor.
Scirocco ve Golf’ün ardından Polo, İtalyan tasarımcı Walter de’Silva’nın elinden çıkan üçüncü VW modeli oldu. Bunun etkilerini görmemek imkansız. Ancak Polo ve Golf birbirine çok yakın görünümlere sahip. Özellikle de önden bakıldığında araçları karıştırmak mümkün. Peki ama bu iyi bir şey mi? En azından diğer bir VW Grubu markası olan Audi’de kardeşler arasındaki benzerlik herhangi bir sorun yaratmıyor. Audi’nin güncel formu da Walter de’Silva’nın elinden çıkmıştı.
Güvenlikle ilgili iyileştirmeler ise VW’ye göre çok daha önemli. Rijitliği arttırılan karoser sayesinde Alman marka, kriterleri sertleştirilen EuroNCAP testinde 5 yıldız almayı küçük bir hedef olarak kabul ediyor. ESP, 6 adet havayastığı ve aktif kafalıklar standart donanımda olacak.
Otomobil her yönüyle gelişmiş denilebilir. Normalde böyle bir değişiklik tüketiciye artan fiyat olarak yansır. Neyse ki VW müşterilerine küçük bir ekstra maliyet (100 Euro civarında) yansıtmaya karar vermiş. 3 kapılı 1.2 lt 60 HP’lik motora sahip Polo’nun Almanya fiyatı, Trendline donanım paketiyle 12 bin 150 Euro olarak açıklandı. Güncel Polo’dan alınan bu motorun 70 HP’lik versiyonu da bulunuyor. 1.4 lt 85 HP’lik motor ve 105 HP’lik 1.2 TSI ise yeni. TSI motorun en önemli özelliği ise, turbo beslemeye rağmen 1.2 lt’lik (60 ve 70 HP’lik versiyonlar) kardeşlerinden daha fazla tüketmeyecek (5.5 lt/100 km) olması.
Dizel için 3.3 lt, benzinli içinse 5.5 lt/100 km’lik tüketim rakamları kulağa hoş geliyor. Eskiden VW’nin daha iyi olduğu zamanlar da vardı. Üretimden kaldırılan Lupo 3L’nin tüketimi 2.9 lt/100 km olarak açıklanmıştı. Yeni Polo Türkiye’ye Eylül ayında gelecek. Türkiye’ye sadece 1.4 lt, 85 HP’lik ve 1.2 TSI 105 HP’lik versiyonlar ithal edilecek, daha güçsüz motorlu versiyonlar gelmeyecek. Aracın Türkiye fiyatının ise bugünkü koşullarda 29 ila 30 bin TL’den başlaması planlanıyor.
Araçtan kareler;


