KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhaba,Gökhan kardeşimin soruları benim için mermi gibiydi,tam öğrenmek istediğim şeyleri sordu.Sizde harika cevaplar verdiniz ancak biraz kafam karıştı.
Kilit konusunda yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum.Bende bugün yarın kilit almak için girişimlere başlamıştım.Sizin açıklamalarınızla yeniden kendimi frenlemek zorunda kaldım çünki malum bu malzemeler pahallı ve tecrübeye danışıp öyle almak gerekiyor.
Benim aracım 92 model VX80 otomatik vites.Sol tarafta düğme yok ama direksiyonun sağında Diff.lock düğmesi var.Arabayı kaldırdığımızda tekerin biri ters dönüyor.Bu durumda;
* Ben aracımın arkasına sizin bahsettiğiniz kilitden takabilirmiyim(yada ne tavsiye edersiniz)
* Öne sizin bahsettiğiniz maliyeti daha düşük olan kilit olmuyormu,arb olmak zorundamı
* Son olarakta bu malzemeleri edinmek için Gökhan'a attığınız linki gördüm ama bugüne kadar yurtdışından hiç alışveriş etmedim,sistemi bilmiyorum.Adım adım satınalma yönlendirmesi yapabilirmisiniz.
Tecrübelerinizi paylaştığınız için size ve diğer Gezenbilir üyelerine teşekkür ediyorum
kilitsiz arazi aracı "mermisiz silah" bencede.... siteye bakacağım hemen...
Şükrü bey kaput içindeki vın plakasından bahsettiniz ben hemen bakamayacağım zira araba evde garajda ama bakıp bilgi verebilirim daha sonra..
birde sormak istediğim bir şey var... araç soğukken olmamakla birlikte belirli bir süre yol aldıktan sonra rolentide çalışırken bir hırıltı geliyor debriyaj a basınca kesiyor.Ben baskı balatadan şüphelendim ama bir kaç yerden bunun baskı balata ile alakalı olmadığı yönünde telkin aldım sizler ne dersiniz bu konuda ???
Hatta araçla giderken ayağınızı debriyaj pedalının üstüne koyduğunuzda hafif zil sesine benzer bir sesde geliyor değil mi? Tahmin edin nereden biliyorum?
Merhaba,Gökhan kardeşimin soruları benim için mermi gibiydi,tam öğrenmek istediğim şeyleri sordu.Sizde harika cevaplar verdiniz ancak biraz kafam karıştı.
Kilit konusunda yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum.Bende bugün yarın kilit almak için girişimlere başlamıştım.Sizin açıklamalarınızla yeniden kendimi frenlemek zorunda kaldım çünki malum bu malzemeler pahallı ve tecrübeye danışıp öyle almak gerekiyor.
Benim aracım 92 model VX80 otomatik vites.Sol tarafta düğme yok ama direksiyonun sağında Diff.lock düğmesi var.Arabayı kaldırdığımızda tekerin biri ters dönüyor.Bu durumda;
* Ben aracımın arkasına sizin bahsettiğiniz kilitden takabilirmiyim(yada ne tavsiye edersiniz)
* Öne sizin bahsettiğiniz maliyeti daha düşük olan kilit olmuyormu,arb olmak zorundamı
* Son olarakta bu malzemeleri edinmek için Gökhan'a attığınız linki gördüm ama bugüne kadar yurtdışından hiç alışveriş etmedim,sistemi bilmiyorum.Adım adım satınalma yönlendirmesi yapabilirmisiniz.
Tecrübelerinizi paylaştığınız için size ve diğer Gezenbilir üyelerine teşekkür ediyorum
Merhaba,Gökhan kardeşimin soruları benim için mermi gibiydi,tam öğrenmek istediğim şeyleri sordu.Sizde harika cevaplar verdiniz ancak biraz kafam karıştı.
Kilit konusunda yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum.Bende bugün yarın kilit almak için girişimlere başlamıştım.Sizin açıklamalarınızla yeniden kendimi frenlemek zorunda kaldım çünki malum bu malzemeler pahallı ve tecrübeye danışıp öyle almak gerekiyor.
Benim aracım 92 model VX80 otomatik vites.Sol tarafta düğme yok ama direksiyonun sağında Diff.lock düğmesi var.Arabayı kaldırdığımızda tekerin biri ters dönüyor.Bu durumda;
* Ben aracımın arkasına sizin bahsettiğiniz kilitden takabilirmiyim(yada ne tavsiye edersiniz)
* Öne sizin bahsettiğiniz maliyeti daha düşük olan kilit olmuyormu,arb olmak zorundamı
* Son olarakta bu malzemeleri edinmek için Gökhan'a attığınız linki gördüm ama bugüne kadar yurtdışından hiç alışveriş etmedim,sistemi bilmiyorum.Adım adım satınalma yönlendirmesi yapabilirmisiniz.
Tecrübelerinizi paylaştığınız için size ve diğer Gezenbilir üyelerine teşekkür ediyorum
diff lock düğmesi ortayı kilitleyen düğme..90 -95 arası kasalarda bazı araçlarda orta kilit dğmesi var,bazıları vitesi lowa aldığında kendi kitliyor.95-97 arasında bildiği kadarıyla düğmeyi kaldırmışlar.
solda düğme yok ise %100 fabrikasyon kilitte yok.gökhan beye de bahsettiğim gibi arka için 400 dolar ile 900 dolar arası kilit seçenekleri mevcut (usa fiyatları)..pahalı olanlar kullanıcı kontrollü kilitler istediğiniz zaman devrede,istediğiniz zaman çıkarabiliyorsunuz.
daha ucuz olanlar herzaman kilitliyor,virajlarda açıyor. kontrollü kilitlere göre
artıları
kolay montaj
uygun fiyat
high vitestede kilitli olduğu için ,birçok yerde lowa almanıza gerek bile kalmıyor.
eksileri
kısa ileri geri manevralarda biraz takırtı yapabiliyor(teker turu tamamlanmadığında)
kilitin açması gereken durumlar düşünülerek biraz boşluk bırakılmış..agresif kullanımda şaft vurması sesi gelebiliyor.çözümü biraz daha kibar gazlamak
ARB kilit avantajları
istediğiniz zaman devreye alabiliyorsunuz,devrede olmadığı zaman açık difernasiyel devam..
kompresör ile çalıştığı için kompresörü diğer amaçlar için kullanabliyorsunuz..
üretici firması yetkin ve profesyonel.
dezavantajları
fiyat pahalı (göreceli bir kavram)
montajı biraz daha komplike
hava taşıyan hortumları sağlam montajlanmalı..
amerikada bazı kilit firmaları önde kullanılmasında sakınca yoktur dedikleri kilitleri üretiyorlar ama bilemiyorum tecrübem olmadı..kullanana danışmak lazım.
bana göre öndeki kilit çalıştığı zaman direksiyonun sağa sola çevrilmesi veya tekerlerin tur farkı yaratarak dönmeye çalışması diffte büyük bir baskıya yolaçmakta..kilit heriki tarafıda aynı seviyede çevirmeye çalıştığındada birşeyler kırılır gibi geliyor.
bizim toyota kitabında fabrikasyon kilitli araçlar için söyledikleri şu::
ön kiliti sadece batığınız yerden çıkamadığınızda ve yumuşak zeminde çalıştırın.10 km nin üzerine çıkmayın ve direksiyonu sağa sola döndürmeye çalışmayın..yoksa öntakıma kalıcı zararlar verebilirsiniz.
bana göre seçenekler öne %100 kilitlemeyen sınırlı kaydırmalı bir kilit (LSD) yada kontrollü bir kilit (arb ,eaton elektrikli vs.)
internet alışverişi için paypal sitesinde bir hesap açmak lazım..
100 euro üzeri değeri gözüken alışverişleri gümrüğe takılabiliyor.
paypal hesabından sonra verdiğim linkteki firmaya mail atıp aracınızın özelliklerini söyleyin hangi kilidi istediğinizi söyleyin..onlar size bir ödeme bildirisi gönderiyorlar paypal üzerinden.onu ödedikten sonra seçtiğiniz kargo tipine göre 3 gün ila 10 gün civarında mal gelir.gümrüğe takılırsa eğer size bir kağıt gönderirler gittiğinizde ya bir sefere mahsus cüzi bir ödemeyle malı alırsınız yada beyanname doldurmanızı vs.i,sterler.bu biraz meşakkatlidir işte.gümrük çalışanlarının insiyatifinde olan bir durum.
bana 15 kg.lik yükseltme kiti sorunsuz gelirken,250 gra ağırlığında cam lastiğini vermeyebiliyorlar.
gökhanım, gökhanım , ön arka arby çak gitsin düşünme ,45 günde teslim ,biraz pahalı olur ama tam olur ,benden söylemesi ,istediğin zaman ön ,istediğin zaman arka ,devreye alır veya çıkarırsın ,selamlar
Çağlar bey,verdiğiniz bilgiler gerçekten çok profesyonelce.Teşekkür ediyorum.Bu site ve sizler gibi konuya hakim kişilerle irtibatta olmak gerçekten büyük şanş.Tekrar teşekkürler...
gökhanım, gökhanım , ön arka arby çak gitsin düşünme ,45 günde teslim ,biraz pahalı olur ama tam olur ,benden söylemesi ,istediğin zaman ön ,istediğin zaman arka ,devreye alır veya çıkarırsın ,selamlar
Affınıza sığınarak yeni sorularla devam etmek istiyorum.. :-[
Ön sağ ve arka cam lar açılırken ve kapanırken çok yavaş ve sanki zorlanarak kapanmakta. Bu zamanla fitiller üzerine biriken tozların su ile birleşerek çamur haline gelmesi ve buralarda tabaka oluşturması..vs açıklamak mümkün
Birde kapı-kaporta birleşim fitilleri genel olarak iyi olmakla birlikte (en azından aracı yıkarken içeriye su girmiyor)artık elden geçirilmesi lazım
ben bunlara bir el atsam acaba elimde kalan ların yenilerini bulmak mümkün olurmu ve fiyatları ile ilgili bilgi varmı ?