Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,187
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 377,752


bağlantıdaki fotoğraflardan biri sizin için çözüm olabilir. alt dolap için kendi tasarımınızı da yapabilirsiniz. 2mm dolap arkalığını dilediğiniz gibi şekillendirip bir veya iki kat fiberglass kaplayarak gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. gözünüzü korkutmayın çok zor birşey değil.
 

Ender abi'nin ilk bombe çalışmasında bir tesise gönderdiği karavanlarda şık bir lavabo vardı. Bence yapım aşamasında Ender usta'dan rica ederseniz onu kullanabilir. Fiyat farkı varsa onu ödersiniz.
-------------------------------------------

Dinçer konu fiyattan ziyade ağırlık meselesi.
Ender Bey zaten ucuyla O1 ağırlık sınırını koruyor.
o vitrifiye lavabo, tartmadım ama, altıyla beraber,
zannederim min 10-15 Kg yük getirir.

O ilk tipler sabit olduğu için ağırlık 2. plandaydı herhalde.
 


Erba'nın kullandığı fiber dolap ve bitişik lavabo seti çok hafif ve kullanışlıydı. O tarz bir çözüme de gidilebilir. Gerçi erba kendi ürettirmiş kalıpta.
 





güney bombe karavanın üzerindeki karga resimleri hiç hoş durmuyor..
Kargadan başka kuş tanımam diyorsunuz yani.

Affınıza sığınarak kuşlarla ilgili başka bir laf daha vardır "Her kuşu uçurduk, bir leylek kaldı." diye. Bu da güzeldir.


SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ERBA o gerçegi ve şikayeti dikkate almış olacakki çok yakın bir zamanda kontra üretimine başlıyor hatta şuan 4.10 almış oldukları siparişlerde başlamışlar buda yaklaşık 200-250 kg. gibi bir rahatlama saglayacak diye düşünüyorum
 

En sevdiğim yönü erba firmasının sattık unuttuk dememeleri hemen hemen tüm sorulara firma sahibinin cevap veriyor oluşu ve model ne olursa olsun sorunlara karşı yaklaşımları gerçekten çok güzel biz kullanıcılar için hele şimdi bu kontra kullanma kararları sanırım çok daha fazla talebe yol açacaktır bana göre en büyük eksi buydu erba karavanda bu yoğunlukta bu kadar sipariş sıkıntıları varken bu kararı almalarıda üretim geliştirmedeki samimiyetlerini gösteriyor
 

Size tamamen katılıyorum daha öncede yazdım bu konuda ben şahsen 25 yıldır fiyatların geriye gittiğini görmedim, aslında insanlar sadece korana yüzünden karavan almıyorlar sadece korona ile beraber gerek basının gerekse sosyal medyanın sayesinde karavan ve karavancılık tanınır hale geldi ben iddia ediyorum 1999 yılından bu güne kadar 20 yılda satılan karavan kadar sadece bu yıl karavan satıldı. Örneğin Erba karavan nisan 2021 in 3. haftasına gün veriyor şuan.Başka bir açıdan baktığımızda 83 milyon nüfuslu ülkede henüz karavan yok sayılacak kadar az, hele belgeli karavan neredeyse hiç yok gibi, satılık tekne sayısına bakın birde karavan sayısına işte oradan belli karavan konusu daha çok bakir. Önümüzdeki yıllarda kendini kanıtlamış ve marka olmuş karavanların 2. elinin ucuzlamasını beklemek kendimizi kandırmak olur, ucuz malzemeden atölye ortamında yapılma karavanlar belki dediğiniz gibi alındıkları fiyata yada altına satılabilir.
 

4.10 yerine 4 metre üretime geçiyor hemde kontra mobilya malzemesi ile bence pratik bir model olacak
 




Selamlar, arkadaşlar gerçekten tüm karavan sahibi arkadaşlardan rica ediyorum, aramızda çok tecrübeli karavancı arkadaşlarımızda var yeni başlayanlarımızda, insan başına gelmeyince bir şey olmaz sanıyor ama oluyor. Gideceğimiz yol kısada olsa uzunda olsa eğer seyahat ediyorsak en azından yılda bir lastiklerin fiziksel durumunu, fren balatalarının ve kampanaların durumunu, dingil bilyalarının durumunu, sibopların sağlamlığını, bijonların torkunu mutlaka kontrol edelim, daha 15 gün önce seyir halinde 5,25 karavanımın lastiği seyir halinde dingilden ayrıldı, 20 metre kampana üzerinde asfaltta sürüklendikten sonra durdu.
Bilya dağılmış kampanayı parçalamış Allahtan sesten şüphelendim 90 km. hızla seyrederken sinyal verdim 30 km.hıza düşmüşken daha durmadan çıktı lastik, birde tek dingil çift dingil olsa bir derece tek dingilde bırakın 90-100 km.sürati 70 km. sürat olsa facia olurdu gerçekten.
Bu olaydan sonra geçen hafta 2 karavanımıda muayaneye götürdüm ikisininde frenleri hemen hemen hiç tutmuyordu, bahsettiğim iki karavanda belki toplamda 1000 km.yol yapmamıştır ama frenler tutmuyordu, balatalar kampanalar, bilyalar elden geçti oradan muayeneye girdim ölçümler güzel çıktı, geçtim muayaneden. Bu kontrolleri yapmadan yada yaptırmadan özellikle 5 metre ve üzerindeki karavanlarda nasıl olsa frenim var deyip seyahat etmemek lazım, durmaz dursada arabaya zarar verir, ihmal etmemek lazım.
 

daha 15 gün önce seyir halinde 5,25 karavanımın lastiği seyir halinde dingilden ayrıldı, 20 metre kampana üzerinde asfaltta sürüklendikten sonra durdu.
----------------------------------------------
Geçmiş olsun.
Büyük tehlike atlatmışsınız.
Allahtan, sanki olacağını hissetmiş gibi, kulağınız tetikte imiş..
 

Merhaba, 4 mt bir karavanda normal dozdaki mobilyalar ile, kavak kontranın sağlayacağı ağırlık avantajı 60-80 kg aralığında olabilir maksimum. 200-250 kg çok zor.
 




İyi Akşamlar
39 yaşındayım, babadan karavancıyım.
ilk karavanımı alacağım.
Brüstner 4,25 alacaktım vazgeçip yerli 750 kg. altı almaya karar verdim.
Forum da herkes Güney Karavanı övüyor ama gerçekten görsel kalite vs olarak kötü olduğunu düşünüyorum
Burada ki kimse ucuz diye Tata araba alacağını düşünmüyorum o hesap
Karavan olayı hobidir, yemekten içmekten kısılır hobiden kısılmaz
Bir yaşam biçimi olduğunu herkes az çok biliyor.
Yıl olmuş 2020 nasıl arka cam manuel arabalar komik geliyor ise karavan da sunta nedir yahu?

Carpento nun işlevsiz olduğundan bahsedilmiş, 3,60 modelini beğendim Güney Karavandan bahsedilip bundan az bahsedilmesi ilginç geldi

Aynı zaman da Saly frenli Orijinal olan da kat kat iyi olduğunu düşünüyorum.

Kimseyi küçümsemek eleştirmek değil ama arabaya 150 bin verip karavan a 30bin vermek bana çok mantıksız geliyor.
Saygılarımla