Yükseltme Sonrası Şaftta Titreşim Ve Çözümleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Lassher Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,122


size nasıl ulaşabilirim?
 

Selamlar, yaptırdığımız flanş için başka bir ölçü gerekiyor mu? Kalkışta ki titreme bende de mevcut, 2013 model l200, ortadaki dışı yuvanın ölçüsü mesela, veya tam olarak nerede açılmasıyla ilgili bir detay varmıdır ?
 

Ben kalınlık dışında özel bir ölçü vermedim. Tornacı şaftı söktüğümüz servisin tam karşısındaydı. Usta kumpasını alıp geldi ve difrensiyal kısmının ölçüsünü alıp ona göre işi yaptı. Zaten tornacılar bu tür parçalarda yuva olmazsa balans problemi olabileceğini iyi bildikleri için özel olarak bir şey söylemeye gerek yok. Yuvalı olsun deyince işin doğrusunu yapıp veriyorlar.

Bu arada geçen ay yine başka bir dostumuz da aynı sorunu çözmek için benim tarif ettiğim işlemleri yaptırdı. Önce sonuç alamadı. Şaft askısını kontrol etmesini söyledim. Kontrol etti, kauçuk kısmı sertleşmiş biraz da yırtılmış. Değiştirmesini söyledim. Orjinali ile değiştirdi ama sorun devam etti. Tekrar değiştirmesini ama bu sefer biraz daha ufak olan yan sanayi ile değiştirmesini söyledim çünkü ben de orijinal askı ile sonuç alamamıştım. Dediğimi yapınca araçtaki tüm sorunlar bir anda sıfırlandı. Neden yan sanayi oluyor da orjinal olmuyor bilemiyorum açıkçası ama böyle bir durum da var. Şaft askısı kısmıyla ilgili yazıyı bir önceki sayda 9 nolu mesajda detaylı olarak yazmıştım.
 

Yazdıklarınızı en ince noktasina kadar okudum çoğu usta bunları bilmiyor. Gerçekten çok faydalı Bir paylaşım olmuş. Benimde sorunum makaslara bakım yaptırırken verilen kavisle alakalı, 5cm kavis verince aletin tum dengesi şaştı, daha sonra konfor kupesinin kademesini bı tık oynayınca 2cm aşağı geldi ve %70,%80 sorun azaldı ama hala 1.vites 3 bin devire kadar bı titremesi mevcut, bu arada araçta yükseltme vardı önler get arka makas kupesiyle, makaslara verilen kavisle iş cigrindan çıktı, shafta bakım yaptırdım mafsal degisti, balansta yaptırdım, uzun vadede ekstra başka sorun çıkarmasın diye cozdurmeye çalışıyorum. Bunu deneyeceğim bı tornaciya gidip ölçü aldırmam lazım o zaman anladığım
 



Birde koyulan flanş sanırım standart 13mm değil mi onun bı ölçüsü bulunuyor mu ?
 

Makas küpesi takınca makasların düzleşmesi normal. Genellikle tam düz hale gelse bile sorun olmuyor. Sadece bu durumda arkaya çok yük atmamak gerek. Aksi halde makaslar da kırılma olabiliyor. Ama basıldı diye makaslara kavis verilince arka fazla yükseliyor, iyice oynaklaşıyor ve araçta denge namına bir şey kalmıyor. Dediğiniz gibi bu durumda küpeden biraz indirmek aracı tekrar dengeli hale getirebilir. Kavis verilen makaslar bir süre sonra yine inecektir. O zaman küpeden tekrar yükseltirsiniz.
Titreşim olayının çözümü yazdığım gibi ama yükseltme araç sayısı çok arttığı için yeni bir çözüm daha bulunmuş. Şaftı 2 parçalı şaft haline getiriyorlar ve sorunu böyle de çözüyorlar. Sonuçta titreşimler yükseltme sonrası şaft/mafsal açılarındaki bozulmadan kaynaklanıyor. Şaftı 2 parça yapınca açısal bozulma 2 mafsal yerine 4 mafsala paylaştırılıyor. Böylece mafsal başına düşen bozuk açı miktarı iyice azalıyor ve sorun büyük ölçüde çözülüyor.
Kolay gelsin size. Sonuçları paylaşırsanız başka kişiler de yararlanır.
 

Evet aslında şu an küpeyi 1 kademe daha aşağıya aldım mı sorun çözülecek gibi veya titreme çok daha aza indirgenecek ama şaseye denk geldiğinden küpeyi kesmek gerekiyor onu da çok istemiyorum ondan biraz ertelemsitim şimdi sizin yöntemi deneyip bakaagim, muhakkak paylaşıyor olurum ben de sonucu paylaşımlar çok önemli araçta girmedigim nokta kalmadı gibi, birde arazi zincirini yılbaşında değiştirdim ama takviyede sert kalkışta diş atıyor, ekstrem sert kullanan biriside değilim, gezi ve kamp için kullanıyorum ama bu zincir 33 lastikte bu kadar çabuk esner mı ? Daha açıp bakmadim bu arada dişlerle alakalı birşey var mı bilmitorum ama sadece aşırı sert kalkışta takirdiyor, başınıza geldimi acaba