Yüzen Araba (Amphicar)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan savaskarauz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,771

savaskarauz

Kamp II
Mesajlar
255
Tepkime Puanı
29
Merhaba arkadaşlar.

Yurt dışında suda yüzebilme yeteneği olan amphicarlar var. 1970lerde almanyada yaşayan bir tanıdığım bu arabalardan biriyle türkiyeye gelmiş gazetelerde haber olmuştu.(evinde duvarda asılı çerçevelenmiş gazete haberini görmüştüm)

bu araçların yapımı atla deve olmamalı. yapan adam bizden zeki değil.
ülkemizde tek tük bulunan fiber gövdeli anadolun ya da trabantın amphicara dönüştürülebileceğini düşünmekteyim.

ustalarımızın pratik zekası konusuna hiç şüphem yok ama mühendislerimiz ve mevzuatımız konusunda şüphelerim var.


chapsinholland amphicar.jpg
 

Etiketler
akdeniz, karadeniz, marmara , ege 4 tane denizimiz var. her bölgede en az 2 tane büyük gölümüz var. baraj göllerimiz var. ama halkımızın çoğunluğu yüzme bile bilmez. balık da sevmez. 4 tane denizin olup da 1 metre suda boğulan bir milletiz.

bu araçların yaygınlaşması balıkçılık ve doğaya ilgiyi de arttıracaktır. ülkemizde yağmur sel ve benzeri durumlarında da işe yarar. sadece devlet bile yeni araçlarında bu araçlara dönebilir.

.[/img]

amphicar 2.jpg
 

bu araçlarla ilgili bildiğim tek şey kaportalarının fiber gibi sentetik malzemeden olması,
(trabantta rusyadan gelen pamuk artıkları ve durplast kullanılmıl. thermosetting plastik dış gövdesi ile darbelerde ezilmeyen, asla çürümeyen bir malzeme)

pervane hareketi için arkadan çekişli olması ve ağırlığın batmayacak şekilde dağıtılması. özellikle anadol ve trabantın modifikasyonu hakkında fikri olan varsa tartışmak isterim.


1.1 polo motorlu trabant.jpg


amphicar 4.gif


Yener_Ozturk_anadol78.jpg
 

Yapılabilir ama randımanlı sonuç alınabilir mi? ... belirsiz. Uğraştığına değmeyecek bir çalışma olur gibi. Tadilatları aracın ruhsatına nasıl işleyeceksiniz? TÜV'den nasıl geçecek? gibi bir sürü sorular geliyor insanın aklına.

Amphicar yerine bunu yapmak daha mantıklı daha kolay gibi. Ayrıca evrak sorununuz olmaz.

http://www.youtube.com/watch?v=lNTwUnM5pJY&NR=1&feature=endscreen
 

evet caraboat da ingilnçmiş onu bilmiyordum. onun kullanımı da güzel olur.

benim anficar konusundaki düşüncem küçük ve hafif bir araç yapmak.
plakasız atvler gibi olacak artık.

bizde gayet güzel fiber tekne yapılabildiğine göre, yapan ustalar trabantı ya da anadolu yüzebilecek hale getirebilirler diye tahmin ediyorum. yanlız kesitlerden gördüğüm kadarıyla amficarlar arkadan motorlu. bu uygulama için motorun arkaya bağlanması lazım heralde.
 



Amphicar'ı çocukluğumda 1966-67 lerde Yenikapı da ailemle gezerken bir aracın kumsala gelip arabanın altında bişeyler yapıp denize açılıp tur attığını ve tekrar karaya çıktığını gördüğümü iyi hatırlıyorum.O gündür bu gündür ortlıkta böyle araçlarla tekrar karşılaşmadık ama olmaz diye bişey yok.
 

Aynen Salih Beyin dedigi gibi ben de Izmir'de cocuklugumda gormustum,mavi bir tane vardi.Bir kac kere Alsancak'ta denizde giderken rastlamistim.O zaman gazetelerde haber olmustu.Sonra caddede gorunce yanina gidip incelemek istemistim ama amcam durmamis yoluna devam etmisti.Ee adam hakli her onune gelene dursa ne olur hali.Internet basladiktan sonra incelemistim,pervane olayi zor degil kendi fikirlerim bile olusmustu.Ancak teknelerdeki korozyon ile bas etmek ne kadar zor bildigimden,boyle bir aracin fikri kafadan rafa kalkmisti.Anadol yada Trabant ile ugrasip izole ederek araci yuzer hale getirmek mumkun. Anadol'da diferansiyelde yada saftta oynanarak bir pervane ilave etmek olur gibi gozukuyor. Trabant icin bir sey soyleyemem pek incelemedigim bir arac.Iki zamanli motorlari var diye duymustum bir zamanlar.
Govde yapisinin nasil oldugunu da burayi okuyunca ogrendim.Donanimli bir atolyede,amator ama maddi durumu iyi girisimciler tarafindan,bu dusunceyi hayata gecirmek mumkun olabilir.
Bir zamanlar Izmir Fuarinda Rus Pavyonunda Ladanin tanitim filmini izlemistim.Dev balon lastikleri olan bir Niva gole giriyor.Icerden bagaj kapagini aciyorlar ve bir distan takma uzun saftli deniz motorunu bagaja monteli brakete takip golde dolasiyorlardi.Aracin govdesi suyla temas etmiyor,balon lastiklerin uzerinde yuzuyordu.Bu arada o kadar youtube izlerim ama caraboat u ilk defa gordum.Ogrenmenin yasi yoktur derler ya bence cok dogru.Bu yastan sonra yeni ogrendiklerimizin cogunu unutsakta merakla ogrenmeye cabaliyoruz hala.
Benim bildiklerim simdilik bu kadar.Yapmayi dusunen arkadaslara cebinize kuvvet diyorum.
Haydi hayirlisi olsun.
 

trabantların eskilerinde 2 zamanlı wenkel motor var parçasıı bulmak imkansız gibi.son çıkanlarında volswagen polonun 1100 cc motoru var.onların parçaları hala var. ama trabant önden çekişli. ona pervane takmak daha zor olabilir .

anadollarda 1200, 1300 ve 1600 ford motorları var.(ford capri) 1.6 olanlara taunusun parçaları uyar. anadollar arkadan çekişli. onların şaftına pervane bağlanabilir. anadoldan daha kolay olur .
bu proje anadol ya da trabantın motorları yerine deniz araçları için tasarlanmış güçlü motorlar gerekebilir steyşın anadolun motoru iptal edilip iki arka tekerleğe iki ayrı yamaha motor bağlanabilir ama diferansiyel ve vitesle uyumlu olur mu bilemiyorum.

kadar iyi fiber tekne yapan ustalar var yalıtım işi bence yapılabilir.

anadolun kupa 1000 tl, trabantın kupa 750 tl gibi bulunabiliyor , (bulgaristanda trabantlar komple 350-400 leva)
trabantın kupa gayet hafif aslında o kupa değerlendirilebilir .

hocam ne diyorsun kıçan takma dıştan takma motor benim hiç aklıma gememişti hay aklınla bin yaşa onu yapmak çok daha kolay.
 

Savas bey kardesim,aslinda outboard dedigimiz motorlar bu iste en basit cozum.
Hatta boyutlarina gore bir anadol icin en uygunu 9,9 dedigimiz vergisi vs olmayan bir motor ile bu cok kolay olur.Zaten bahsettigimiz araclar fiberglass ve her turlu kesme bicme yapistirma cok kolay. Basit bir arka ayna (tekne kicindaki gibi) ve buna baglanabilen bir motor ile sadece bir depo gerekli.Araci yuzer hale getirmek fiberlerle cok zor olmasa gerek.Yuzdukten sonra bagaja (ve hatta stationwagonda bu daha kolay olur) basit bir ayna ve motorun takilmasi bes dakika sonra bas gaza.Tabii ki bu kadar kolay degil ama ugrasilirsa niye olmasin.Tavsiyem bu tur aracla pek fazla acilmamak ve sakin havalari tercih etmek.
Ha gayret,bunlar bile baslamanin yarisidir.
 

hocam ben de zaten steyşın anadol ya da steyşın trabantla düşünüyorum bu işi.

en kolayı arabanın orjinalliğini koruyup fiberci tekne ustasına yalıtım yaptırıp kıçtan motor takmak gibi heralde.

outboard dediğiniz motorlar bildiğimiz kıçtan takma motorlar mı?
 



Aynen kardes.Kusura bakma biraz ozenti gibi olmus ama yillarca bu isin icinde boyle dedik.Dusuncenize katiliyorum.Eger buralardan yardimci olabilecegimiz bir konu olursa seve seve destek olmaya calisirim. Ruslarin Kril alfabesi ile yazilip Veterok diye okunan bir motoru vardi zamaninda,yillarca kol ceker calistirir kullanirdik.Bazen inat eder ne yapsan calismaz sac bas yoldururdu.Oyle basit bir sistemi vardi ki bazen camurlu gaz ile bile calisir bazen de Nuh der peygamber demezdi.Calisti mi da ver gazi ucursun seni idi. Son derece ucuz ama parcasi bulunmaz,uydur kaydir yuruturduk.Benim gordugum Niva'yi yuruten motor iste bahsettigim Veterok idi.Sanirim 15 HP bir motordu.Sadece bilgi amacli yazdim.O siralarda biz aslinda Mariner satiyorduk ama fiyat on kati kadar farkliydi.
 

lada nivanın ağırlığı 1250 kilo. 5 yolcu ve yükle 1700 kiloya çıkar. onun 15 hp motorla yüzdürülebildiğine emin misiniz?

anadolun boş ağırlığı 950 kilo.
içinde 4 yolcu ve biraz yükle ile o araç en az 1500 kg olur. kaç beygir kıçtan takma motor gerekir onun için?

sw6.jpg


admiral-plus1.jpg
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,031
Mesajlar
1,527,469
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst