Alfonse
Zirve
- Mesajlar
- 4,954
- Tepkime Puanı
- 50
Arkadaşlar,
"CV Centring Yoke" denilen parça,
çift mafsallı denen (toplamda 3 mafsal vardır aslında) ön şaftların aktarma şanzmanına giren kısmındaki çift mafsalın arasında bulunur. İki mafsalın arasında olan bu parça ilk mafsalı merkezler ve içindeki bilya/yay vasıtası ile vibrasyonu engeller...
Bu eskir/yağsız kalır/toz lastiği yırtılırsa metal-metal sürterek çalışır/zamanla aşınır. Kuş sesi gibi ciddi işitilen ses yapar, bi süre sonrada ciddi vibrasyonla karşılaşırsınız. Bu vibrasyonda zamanla def ve arazi şanzmanının keçelerinden başlayarak bozulmalara sebep olur.
Benimki 1 sene önce bozuldu, o anda imkanım olmadığı için, ustamın yardımıyla, çok az para harcayarak çıkmasıyla değiştirmiştim. Çıkma (toz lastiğim yırtıktı, yenisi yok Tr' de) olan parçada şu ana kadar idare etti. Gene ince ince ötmeye başladı...
Türkiyede bu parçanın grasörlüklü olanı yok, ustaların ve parçacılarında grasörlüklü olan parçadan haberi yok...
Grasörlüksüz olanda yaklaşık 300 tl galiba (aftermarket hemde)
Dışarıda var grasörlüklü olanı halbuki...
[attachment=1]
Evladiyelik çözüm arayışlarına girdim...
Bu parçadan alayım, tornada grasörlük takayım dedim, düzgün olmayacağı riski vardı, vazgeçtim...
JeepForumda zaman zaman aynı nickle yazarım...
Paylaşımlarım var bu konuda orada... Sizlerle paylaşayım dedim...
(Ayrıca o konuda bahsettiğim soru ve ihtiyaçlarımı Türkiye' de çözümleme imkanını biliyorsanız lütfen paylaşın)
http://www.jeepforum.com/forum/f13/1995-5-2-zj-cv-centering-urgent-1141740/#post10629377
"CV Centring Yoke" denilen parça,
çift mafsallı denen (toplamda 3 mafsal vardır aslında) ön şaftların aktarma şanzmanına giren kısmındaki çift mafsalın arasında bulunur. İki mafsalın arasında olan bu parça ilk mafsalı merkezler ve içindeki bilya/yay vasıtası ile vibrasyonu engeller...
Bu eskir/yağsız kalır/toz lastiği yırtılırsa metal-metal sürterek çalışır/zamanla aşınır. Kuş sesi gibi ciddi işitilen ses yapar, bi süre sonrada ciddi vibrasyonla karşılaşırsınız. Bu vibrasyonda zamanla def ve arazi şanzmanının keçelerinden başlayarak bozulmalara sebep olur.
Benimki 1 sene önce bozuldu, o anda imkanım olmadığı için, ustamın yardımıyla, çok az para harcayarak çıkmasıyla değiştirmiştim. Çıkma (toz lastiğim yırtıktı, yenisi yok Tr' de) olan parçada şu ana kadar idare etti. Gene ince ince ötmeye başladı...
Türkiyede bu parçanın grasörlüklü olanı yok, ustaların ve parçacılarında grasörlüklü olan parçadan haberi yok...
Grasörlüksüz olanda yaklaşık 300 tl galiba (aftermarket hemde)
Dışarıda var grasörlüklü olanı halbuki...
[attachment=1]
Evladiyelik çözüm arayışlarına girdim...
Bu parçadan alayım, tornada grasörlük takayım dedim, düzgün olmayacağı riski vardı, vazgeçtim...
JeepForumda zaman zaman aynı nickle yazarım...
Paylaşımlarım var bu konuda orada... Sizlerle paylaşayım dedim...
(Ayrıca o konuda bahsettiğim soru ve ihtiyaçlarımı Türkiye' de çözümleme imkanını biliyorsanız lütfen paylaşın)
http://www.jeepforum.com/forum/f13/1995-5-2-zj-cv-centering-urgent-1141740/#post10629377