Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?
nazifayvazoglu' Alıntı:
Sayın alfonse lastik ebatlarım 235 75 15 marshall AT.İlgilenirseniz sevinirim.
Bensizin makineyi bikaç hafta kadar önce aoç kavşağında gördüm....
Tesadüfen ilanınızıda okudum. Yani yükseltmeden felanda haberim var....
Bana lastikleriniz hiç 235 75 15 gibi gelmedi.... Ben 2 inch yükseltme olmadan da 235 75 25 At kullanıyordum. yani sizin araçta 3 inch yükseltme var galiba ve o lastikler hiç küçük gözükmüyor.....
Yani,
Bu soru saçma olacak ama, kusura bakmayın, ebatlardan emin misiniz?
____________________________________________
Kullanmanız gereken lastik basınıcı ebada göre değişmez.
Lastiğin kimyasal, kord şekilleri ve diş yapıları gibi fizksel yapılarında basınç farklılıkları gerekebilir.
Yani, örnek verelim, 33 psi lastiğin içindeki havanın hacimsel değeri değildir... Cm kareye yaptığı basıncın değeridir....
Doalyısı ile, üretici ne demiş..... Bu araçta kullandığın lastiğin içindeki havanın, lastik iç yüzeyindeki cm kareye 33psi basınç yapması lazım demiş....
195 75 15 te kullansan bu böyle.... 245 75 15' te yani...
Ama, farklı lastiğin farklı diş yapısı nedeniyle yola basışı, kalınlığı ile jant kalınlığı arasındaki farktan doğan yanal esnemeler, lastiğin üretiminde kullanılan kauçuk malzemenin sertliği yumuşaklığı v.s. lastik basınçlarını farklı kullanmamızı gerektirebilir, farklı basınçlar kullanmamızı tercih etmemize sebep olabilir.
Mesala maxxis mt 754' ün yanında diş yok, bu lastiği inik kullandığımızda her tür yüzeyde, özellikle dönüşlerde sorun yaşarız... Ama, mesala Cooper STT' de, Fedaral MT' de yanaklarda da nispeten diş sözkonusu, dolayısı ile inik kullanıldığında yanağında/topuğunda diş olmayan lastiğe göre sorun yaşanmaz...
Ama, İlave edeyim,
*inik kullanmak lastiğin içindeki karkas yapıyı zamanla bozar...
*Lastiğin ana temas yüzeyleri tam basmayacağı için, dişlerin arası kapanacağı için, lastik virajda yatacağı için her zeminde yol tutuş zayıf olur
*konfor artar...
Lastiğn kimyası ile ilgili,
Mesala Federal MT serttir, inik kullanmak isteyebiliriz. Sileverstone MT yumuşaktır, federal kadar inik kullanma ihtiyacı duymayabiliriz...
At lastikler, kullanım amacı nedeniyle üretim tarzından dolayı MT lastiklere göre yumuşaktır.. MT leri, AT' leer göre daha inik kullanmak isteyebiliriz...
Pirellinin binek araçlar için ürettiği normal/asfalt veya gerçek adıyla yağmur lastikleri, Bridgestone' a göre serttir. Yani önceden Bridgestone kullandığımız binek aracımıza, aynı tarzda pirelli bağlayınca 2 psi kadar inik hava kullanma ihtiyacında olabiliriz....
___________________________________________________________________________
Nafiz bey, 3 inch kafdar yükseltilmiş Grand' ınızda, 235 75 15 Marshall AT ile, 33 psi hava öneririm. Konforunuz da sıkıntı yoksa, aracın yükseltilmiş olması sebebiyle ağırlık merkezide yükselmiştir ve lastiği janta göre yatırmak daha tehlikedir. Dolayısı ile inik lastik önermem. Zaten Kış geldi ve yağmurda karda dişe ihtiyacımız var. Artı AT' ler konforlu....
Ama ben dikkatli kullanıcam, virajlarda lastik havalarımın inik olduğunu aklımdan çıkarmayacağım, Fren mesafeme en az %10 ekleyeceğim derseniz 28 hava basın.... Konfora inanamayacaksınız....
Sağlıcakla...