ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nazifayvazoglu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,840

nazifayvazoglu

Canım eşim sevda Ayvazoğlu ❤
Mesajlar
396
Tepkime Puanı
2
Herkese selam.Aracımın lastikk ebatları 235/ 75/ 15. Önceki aracım vitara da lastik basıncını 28 bar kullanmakta idim.ZJ de lastik basıncını ne yapmalıyım.Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

arazi lastiğinde havayı normalden biraz daha az kullanırsanız konforu artıyor. zıplama ve vuruntu. 28 se normali, 23 gibi mesela.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Nafiz bey, kullanmanız gereken 33 psi.....

Bu aracın içinde de yazar, kolay. Sol ön kapı içinde ve torpido gözü kapağında.

Ben aynı ebattaki AT lastikte 30 kullandım. Memnundum. Ama AT olduğu için 33' te çok rahatsız etmiyordu.
28 çok konforlu oluyor ama ağır ve sallantılı ZJ' lerde özellikle virajlarda çok dalma yapıyor....
Kış şartarındayız, batmamanız gereken, yüzeyde kalmanız gereken derin kar veya çamur dışında mümkün olduğunca çok hava tavsiye ederimki dişlerin arası açılsın, boşaltım kolay olsun, cm kareye düşen ağırlık artsın, lastik aquaplaning' e geçmeden suyu yarıp sert zemine ulaşşsın...

28 30 iyidir...

Lastiğinizin marka modelini verin ki, bişeyler daha yazayım...

Saygılar...
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Alfonse' Alıntı:
Nafiz bey, kullanmanız gereken 33 psi.....

Bu aracın içinde de yazar, kolay. Sol ön kapı içinde ve torpido gözü kapağında.

Ben aynı ebattaki AT lastikte 30 kullandım. Memnundum. Ama AT olduğu için 33' te çok rahatsız etmiyordu.
28 çok konforlu oluyor ama ağır ve sallantılı ZJ' lerde özellikle virajlarda çok dalma yapıyor....
Kış şartarındayız, batmamanız gereken, yüzeyde kalmanız gereken derin kar veya çamur dışında mümkün olduğunca çok hava tavsiye ederimki dişlerin arası açılsın, boşaltım kolay olsun, cm kareye düşen ağırlık artsın, lastik aquaplaning' e geçmeden suyu yarıp sert zemine ulaşşsın...

28 30 iyidir...

Lastiğinizin marka modelini verin ki, bişeyler daha yazayım...

Saygılar...
Sayın alfonse lastik ebatlarım 235 75 15 marshall AT.İlgilenirseniz sevinirim.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Bende AT lerle 31psi kullanıyorum . 33psi Torpido gözünde yazan değer . Lastiklerim 235/75/15
 



Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Sanırım 31 ps iyi olacak.Birde neden marshall aldın diye kızıyorlar bana.Çok mu kötü bir lastik acaba.Düşüncem asvaltta az yakması birde lastiklerin ucuz olması idi.Maxsis var dediler ben daha önce maxsislerden nefret ettiğim için almadım marshal dan yana kullandım tercihimi.Arazi için zaten 31 10.5 15 federallerim hazır asker beklemekte.Arazide beni utandıracağını zannetmiyorum.Gerçi bunlarda arazi ama hafif arazi koşullarına uygun.Şu an taktıklarım küçük kaldı bunda aracım yükseltilmiş olduğu için sıkıntım biraz bundan şimdilik.Sanırım buna da çare yok gibi.Belkide federallerden sonra gözüm alışamadı.Zamanla alışırım inşallah.Baktım olmadı Federallere devam.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Hocam günlük kullanımda orj ebat yada AT kullanmak daha iyi sanırım . Araç daha az zorlanmış olur . Ama şuda bir gerçek ki MT nin görüntüsünü tutmuyor :smiley:

Marshal benim bildiğim Kumhonun bir yan markası yada aynı fabrikada üretiliyorlar gibi bir durum var . Emin değilim ama aklımda böyle kalmış . Şimdi baktımda lastik desenleri de aynı görünüyor Kumho ile . Tabi üretimde bir kalite farkı var mıdır bilemiyorum .
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

nazifayvazoglu' Alıntı:
Sayın alfonse lastik ebatlarım 235 75 15 marshall AT.İlgilenirseniz sevinirim.

Bensizin makineyi bikaç hafta kadar önce aoç kavşağında gördüm....
Tesadüfen ilanınızıda okudum. Yani yükseltmeden felanda haberim var....

Bana lastikleriniz hiç 235 75 15 gibi gelmedi.... Ben 2 inch yükseltme olmadan da 235 75 25 At kullanıyordum. yani sizin araçta 3 inch yükseltme var galiba ve o lastikler hiç küçük gözükmüyor.....

Yani,
Bu soru saçma olacak ama, kusura bakmayın, ebatlardan emin misiniz?

____________________________________________
Kullanmanız gereken lastik basınıcı ebada göre değişmez.
Lastiğin kimyasal, kord şekilleri ve diş yapıları gibi fizksel yapılarında basınç farklılıkları gerekebilir.

Yani, örnek verelim, 33 psi lastiğin içindeki havanın hacimsel değeri değildir... Cm kareye yaptığı basıncın değeridir....

Doalyısı ile, üretici ne demiş..... Bu araçta kullandığın lastiğin içindeki havanın, lastik iç yüzeyindeki cm kareye 33psi basınç yapması lazım demiş....
195 75 15 te kullansan bu böyle.... 245 75 15' te yani...

Ama, farklı lastiğin farklı diş yapısı nedeniyle yola basışı, kalınlığı ile jant kalınlığı arasındaki farktan doğan yanal esnemeler, lastiğin üretiminde kullanılan kauçuk malzemenin sertliği yumuşaklığı v.s. lastik basınçlarını farklı kullanmamızı gerektirebilir, farklı basınçlar kullanmamızı tercih etmemize sebep olabilir.

Mesala maxxis mt 754' ün yanında diş yok, bu lastiği inik kullandığımızda her tür yüzeyde, özellikle dönüşlerde sorun yaşarız... Ama, mesala Cooper STT' de, Fedaral MT' de yanaklarda da nispeten diş sözkonusu, dolayısı ile inik kullanıldığında yanağında/topuğunda diş olmayan lastiğe göre sorun yaşanmaz...

Ama, İlave edeyim,
*inik kullanmak lastiğin içindeki karkas yapıyı zamanla bozar...
*Lastiğin ana temas yüzeyleri tam basmayacağı için, dişlerin arası kapanacağı için, lastik virajda yatacağı için her zeminde yol tutuş zayıf olur
*konfor artar...

Lastiğn kimyası ile ilgili,
Mesala Federal MT serttir, inik kullanmak isteyebiliriz. Sileverstone MT yumuşaktır, federal kadar inik kullanma ihtiyacı duymayabiliriz...

At lastikler, kullanım amacı nedeniyle üretim tarzından dolayı MT lastiklere göre yumuşaktır.. MT leri, AT' leer göre daha inik kullanmak isteyebiliriz...
Pirellinin binek araçlar için ürettiği normal/asfalt veya gerçek adıyla yağmur lastikleri, Bridgestone' a göre serttir. Yani önceden Bridgestone kullandığımız binek aracımıza, aynı tarzda pirelli bağlayınca 2 psi kadar inik hava kullanma ihtiyacında olabiliriz....
___________________________________________________________________________

Nafiz bey, 3 inch kafdar yükseltilmiş Grand' ınızda, 235 75 15 Marshall AT ile, 33 psi hava öneririm. Konforunuz da sıkıntı yoksa, aracın yükseltilmiş olması sebebiyle ağırlık merkezide yükselmiştir ve lastiği janta göre yatırmak daha tehlikedir. Dolayısı ile inik lastik önermem. Zaten Kış geldi ve yağmurda karda dişe ihtiyacımız var. Artı AT' ler konforlu....
Ama ben dikkatli kullanıcam, virajlarda lastik havalarımın inik olduğunu aklımdan çıkarmayacağım, Fren mesafeme en az %10 ekleyeceğim derseniz 28 hava basın.... Konfora inanamayacaksınız....

Sağlıcakla...
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Alfonse sanırım çiftlik kavşağında gördüğünüzde aracımda 31 10.5 15 Federal MT ler vardı.AT leri henüz yeni 997799 Levent beyin tavsiyesi üzerine yakıtı düşürebilmek için aldım.Gerçi Levent bey asvalt lastiği almamı önermişti ama karda kışta JEEP e leke sürmeyeyim diye AT aldım.İnşallah yakıt düşecek artık.Şu anki izlenimlerim de o yönde.Asıl yakıt testimi bu pazar yapacağım.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

nazifayvazoglu' Alıntı:
Alfonse sanırım çiftlik kavşağında gördüğünüzde aracımda 31 10.5 15 Federal MT ler vardı.AT leri henüz yeni 997799 Levent beyin tavsiyesi üzerine yakıtı düşürebilmek için aldım.Gerçi Levent bey asvalt lastiği almamı önermişti ama karda kışta JEEP e leke sürmeyeyim diye AT aldım.İnşallah yakıt düşecek artık.Şu anki izlenimlerim de o yönde.Asıl yakıt testimi bu pazar yapacağım.

abi elinde vardır diye tak dedim. sana. neyse hayırlı olsun lastikleriniz. malum kış geliyor, yol tutuş açısından dan da sağlıklı olmuş lastikleriniz. federal ve diğer mt ler buzlu yollarda bi felaket. yakıt konusunda bilgiyi ben de bekliyorum.

ben de dün taktım mt lastikleri 245-75-16. en son limit lastik bu. şu an durduğum yerde manevrada ön çamurluk ağızlarına sürtecak gibi. ama 2'' yükseltme takılacak. ondan sonra değerlendiricem. ben aracımı 25-28 civarında kullanıcam. kasislerde yada çukurlarda arabamın zarıl zarıl ötmesini istemem. zaten aracımı 2. araç olarak sadece keyif maksadıyla kullanıyorum, bu nedenle amacınız doğrultusunda basıncınızı ayarlayın. lastiklerin arabaya kendini hissettirdiği çok çok net bir realite. bunu kullanırkn hissediyorsunuz zaten.

lastikleri taktırır taktırmaz aracın altını zifletmeye bıraktım bugün. yarın alt korumalara vs. ye bakabilirsem bakıcam.
 



Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Levent bey böylesi daha iyi oldu.Geçen yağışlarda bende farkına vardım.Mt lerin ıslak zeminde yol tutuşu yok karda olmasada buzda daha kötü olabileceğini az çok tahmin edebiliyorum.AT ler daha güvenli bencede.Çamurda debelenmek için gideceğim zaman federalleri takacağım.Hem bu şekilde federalleride asvaltta eskitmemiş olurum.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Alfonse' Alıntı:
Bensizin makineyi bikaç hafta kadar önce aoç kavşağında gördüm....
Tesadüfen ilanınızıda okudum. Yani yükseltmeden felanda haberim var....

Bana lastikleriniz hiç 235 75 15 gibi gelmedi.... Ben 2 inch yükseltme olmadan da 235 75 25 At kullanıyordum. yani sizin araçta 3 inch yükseltme var galiba ve o lastikler hiç küçük gözükmüyor.....

Yani,
Bu soru saçma olacak ama, kusura bakmayın, ebatlardan emin misiniz?

____________________________________________
Kullanmanız gereken lastik basınıcı ebada göre değişmez.
Lastiğin kimyasal, kord şekilleri ve diş yapıları gibi fizksel yapılarında basınç farklılıkları gerekebilir.

Yani, örnek verelim, 33 psi lastiğin içindeki havanın hacimsel değeri değildir... Cm kareye yaptığı basıncın değeridir....

Doalyısı ile, üretici ne demiş..... Bu araçta kullandığın lastiğin içindeki havanın, lastik iç yüzeyindeki cm kareye 33psi basınç yapması lazım demiş....
195 75 15 te kullansan bu böyle.... 245 75 15' te yani...

Ama, farklı lastiğin farklı diş yapısı nedeniyle yola basışı, kalınlığı ile jant kalınlığı arasındaki farktan doğan yanal esnemeler, lastiğin üretiminde kullanılan kauçuk malzemenin sertliği yumuşaklığı v.s. lastik basınçlarını farklı kullanmamızı gerektirebilir, farklı basınçlar kullanmamızı tercih etmemize sebep olabilir.

Mesala maxxis mt 754' ün yanında diş yok, bu lastiği inik kullandığımızda her tür yüzeyde, özellikle dönüşlerde sorun yaşarız... Ama, mesala Cooper STT' de, Fedaral MT' de yanaklarda da nispeten diş sözkonusu, dolayısı ile inik kullanıldığında yanağında/topuğunda diş olmayan lastiğe göre sorun yaşanmaz...

Ama, İlave edeyim,
*inik kullanmak lastiğin içindeki karkas yapıyı zamanla bozar...
*Lastiğin ana temas yüzeyleri tam basmayacağı için, dişlerin arası kapanacağı için, lastik virajda yatacağı için her zeminde yol tutuş zayıf olur
*konfor artar...

Lastiğn kimyası ile ilgili,
Mesala Federal MT serttir, inik kullanmak isteyebiliriz. Sileverstone MT yumuşaktır, federal kadar inik kullanma ihtiyacı duymayabiliriz...

At lastikler, kullanım amacı nedeniyle üretim tarzından dolayı MT lastiklere göre yumuşaktır.. MT leri, AT' leer göre daha inik kullanmak isteyebiliriz...
Pirellinin binek araçlar için ürettiği normal/asfalt veya gerçek adıyla yağmur lastikleri, Bridgestone' a göre serttir. Yani önceden Bridgestone kullandığımız binek aracımıza, aynı tarzda pirelli bağlayınca 2 psi kadar inik hava kullanma ihtiyacında olabiliriz....
___________________________________________________________________________

Nafiz bey, 3 inch kafdar yükseltilmiş Grand' ınızda, 235 75 15 Marshall AT ile, 33 psi hava öneririm. Konforunuz da sıkıntı yoksa, aracın yükseltilmiş olması sebebiyle ağırlık merkezide yükselmiştir ve lastiği janta göre yatırmak daha tehlikedir. Dolayısı ile inik lastik önermem. Zaten Kış geldi ve yağmurda karda dişe ihtiyacımız var. Artı AT' ler konforlu....
Ama ben dikkatli kullanıcam, virajlarda lastik havalarımın inik olduğunu aklımdan çıkarmayacağım, Fren mesafeme en az %10 ekleyeceğim derseniz 28 hava basın.... Konfora inanamayacaksınız....

Sağlıcakla...

Güzel açıklama... Çoğu lastikçinin bile bilmediği bir konu.
Teşekkürler.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

LR Discovery II TD5-Chipped !!
Kış : 265/75 R16 Cooper Discoverer STT ve Bearmach 3''Lift
Yaz : 275/70 R16 Kumho Ecsta STX ve Bearmach 2''Lift
Monroe Adventure +2'' ön ve Tuffback +2''arka
T-max 9500 vinç,Bearmach ön koruma plakası,vinç askısı ve diff koruma, Midland CB ve Garmin İque M4 Navi


Serdar bey;
bu ne hocam maşallah ya. bu kadar malzemeyi ben okurken sıkıntı yaşadım, bunların off-roadı nasıldır allah bilir, ilk bahar ve sonbahara da birer bişi bulmak lazım :smiley:
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

997799' Alıntı:
abi elinde vardır diye tak dedim. sana. neyse hayırlı olsun lastikleriniz. malum kış geliyor, yol tutuş açısından dan da sağlıklı olmuş lastikleriniz. federal ve diğer mt ler buzlu yollarda bi felaket. yakıt konusunda bilgiyi ben de bekliyorum.

ben de dün taktım mt lastikleri 245-75-16. en son limit lastik bu. şu an durduğum yerde manevrada ön çamurluk ağızlarına sürtecak gibi. ama 2'' yükseltme takılacak. ondan sonra değerlendiricem. ben aracımı 25-28 civarında kullanıcam. kasislerde yada çukurlarda arabamın zarıl zarıl ötmesini istemem. zaten aracımı 2. araç olarak sadece keyif maksadıyla kullanıyorum, bu nedenle amacınız doğrultusunda basıncınızı ayarlayın. lastiklerin arabaya kendini hissettirdiği çok çok net bir realite. bunu kullanırkn hissediyorsunuz zaten.

lastikleri taktırır taktırmaz aracın altını zifletmeye bıraktım bugün. yarın alt korumalara vs. ye bakabilirsem bakıcam.

Ön tamponun arkasında, davlumbazın ön alt köşesini kesebilirsin makasla.... tam direksiyon çevirmede alt kola veya viraj demirine sürtüyorsa, alt rotillerde sonlandırma vidaları var... Çok kolayca onları aç biraz, sonra kontralarını geri sık, çok az turun azalır ama sürtmeyi kesersin...

Sola çevirmede sol lastiğin arka içinin alt kola sürtmesini kesmek için sağ alt rotildeki sonlandırmayı açacaksın...
Sağa çevirmede sağ lastiğin arka içinin alt kola sürtmesini kesmek için soldaki sonlandırmayı açcaksın...

Bunları Serkann' dan, Alpaslan' dan, Ateş' ten öğrendim, uyguladım....

Bu sonlandırma vidaları paslanmıştır. tamamiyle söküp, aynı uzunluk ve dişte paslanmazlarını alıp, kontra somunu olarakta içi fiberli somun kullanmanı tavsiye ederim....

Şu anda -2 inch yükseltmeden önce- aşırı artikilasyonda arka lastiğin üst içini depo tarafındai çamurluk içine sürtebilirsin. Dikkat...
245 kalınlıkla 2 inch yükseltmede bu olmayacaktır... Çok doğru ebat seçmişsin... 2 inch ile en büyük ebat 30 9.5 15 veya 245 75 16. Bazı arkadaşlar 31 10.5 15, 255 70 16, 235 85 16 kullanıyor 2 inchle... Kullanılıyor ama sürtme var....

Jant istersen... 5 bijon, bijon aralıkları 114.3, orta göbek 71.6 mm, +31.75' de ET değeri, haberin olsun....

Jant alırsan haberim olsun, bende alabilirim senle birlikte... Ankara' da bu ölçülerde bulamıyorum. 2. set aynı jantlardan çıkma istersen pazarlık öncesi 800 tl gibi buluruz çıkmacıdan. Var...

Mt ne aldın... hayırlı olsun.... Bana haber verseydin İstanbul' dan uygun rakamlara bulabilirdim.

Yükseltme için kullanacağın getleri alırkende haber ver. Üreten arkadaşım, yardımcı olmaya çalışırım....
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

nazifayvazoglu' Alıntı:
Alfonse sanırım çiftlik kavşağında gördüğünüzde aracımda 31 10.5 15 Federal MT ler vardı.AT leri henüz yeni 997799 Levent beyin tavsiyesi üzerine yakıtı düşürebilmek için aldım.Gerçi Levent bey asvalt lastiği almamı önermişti ama karda kışta JEEP e leke sürmeyeyim diye AT aldım.İnşallah yakıt düşecek artık.Şu anki izlenimlerim de o yönde.Asıl yakıt testimi bu pazar yapacağım.

Sağlıklı çalışıyorsa sürat ibreniz ve sağlıklı çalışıyorsa yol bilgisayarınız bu ebat lastikle tam gösterecek artık. emin olun, Navigasyon aletiyle denedim..

Yakıtınız ciddi düşecek. en az % 30 az yakacaksınız, ciddi rakam....

Kusura bakmayın, ukalalık saymayın lütfen... Bildiğimiz lastiklerin adı asfalt lastiği değildir. Doğrusu yağmur lastiğidir... At doğru seçim. 3 inch yükseltme kitini elden çıkarmak isterseniz bilgim olsun lütfen...
 



Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

LRTD5' Alıntı:
Güzel açıklama... Çoğu lastikçinin bile bilmediği bir konu.
Teşekkürler.

Teşekkür ederim..
Maalesef çoğu lastikçi bilmiyor bunları..

Hatta önceki gün 15 16 yedre jant baktım. Çoğy ET değerini bile bilmiyor... ikitanesine çizerek anlatıp öğrettim ;D ;D ;D

Lastik jant konusunu yıllardır kendi kendime araştırıyorum, ama özellikle son günlerde öğrendiklerimi
"CDM-SUBARU" "Erkan bey" 'e borçluyum...
Kendisine çok teşekkür ederim.... Ciddi Değerli bi insan.....


Saygılar...

(Bildiklerini, öğrendiklerini kaynağını vermeden yazıp çizenlere, ona buna kendisi emek verip öğrenmiş gibi anlatanlara çok kızarım)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,489
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst