Ynt: ZJ'nin Kronik Hastalığıymış???
Lafa bende işsizim diyerek başlayım...
Bence termik için kronik sorun denemez.... Sadece ömürlerini doldurdular
Ya termik takılı kalıyor gereksiz sert dönerek devirdaimi yoruyor ve ses yapıyor, yada gevşek kalıyor soğutmadığı için harerete sebep açıyor...
2 yıldır 150 bini geçmiş 93 94 95 lerin hepsinde sorun olmaya başladı....
yavaş yavaş 96 97 98 lerde başlayacaktır...
malın ömrü belli oldu
15 yıl...
krank kasnağına ortasından -32 anahtar olması lazım- bağlanıyor, üzerine/çevresine paller bağlanıyor... Radyötör fanı şeklini alıyor
kasnağa bağlandığı mil, ısındığında civalı bi hazne tarafından çevresine sabitleniyor ve üzerinde paler olan termik hızla ve kuvvetle dönüyor...
civalı kısım soğuduğunda, pallerin olduğu çevrenin ortasındaki mille bağlantıyı gevşetiyor... Paller ve termik güçsüz bi şekilde avere dönüyor...
Bu civa özelliğini yitirdiğinde, kaçak yaptığında, veya zemberek yorulduğunda bu sistem iş görmüyor...
Civa haznesine civa bastıranını gördüm
Mopar markalar 250 euro civarında, heavy dutyler 50 euro daha pahalı...
Verimli yan sanayilerde var... 200 250 lira...
4.0 lar 5.2 ler termiklidir, sadece 98 5.9 ZJ' ler çift devre elektrikli fana sahiptir...
4.0 larda yan yana iki fan görürsünüz, biri elektriklidir ama o AC fanıdır....
Termik sistemini elektrikliye çevirmek mümkün ama bayağı meşaketli bi iş....
Hararet sorunu yaşayanları, std da 195 fahr olan termostatlarını, yaşadığı yere göre, 185 160 veya 145 fahr olanı ile değiştirmelerini öneririm...
Ac Delco termostat max. 40tl + Conta parası var...
Çoğunda çözüm oldu bu...
Birde, std de 18lbs basınçta çalışan radyötör kapağını 16lbs ile değiştirmekte fayda var....
Mopar olanı 15 euro civarında...
;D ;D ön tampon üstüne, panjur önüne vinç takmakta hararete çözümdür ;D ;D