Defender Alacağım Yardım Lütfen...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asidoktor Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,595

asidoktor

Ana Kamp
Mesajlar
40
Tepkime Puanı
2
Yıllarca git gellerden ve bir çok arazi aracı alıp sattıktan sonra artık defender alma zamanım geldi.ben arazi araçlarını expedition ve kamp amaçlı kullanıyorum.artık eşim ve 2 küçük çocuğumda bana eşlik ettiği için defender aşığı olmama rağmen yolda kalma korkusu var.tek araç doğaya çıktığım için çocuklarla zor durumda kalmayayım diye defender hayalimi ertelemiştim.ama artık gözü kararttım:smiley:) temiz toplanmış bir ingiliz defender arayışındayım.(ingilizler daha konfor ve sağlamlık sunduğunu düşünüyorum okuduklarımdan)lakin gel görki ne aracı görecek zaman nede ustaya götürecek vakit ayıramıyorum.anestezi uzmanıyım o yüzden hastaneden izin almam ameliyatların ertelenmesi demek malesef.oyüzden nokta atışla görmeye gittiğim aracı almam lazım :(((.
sormak istediğim tdı ve 130 bg lük puma motor görüyorum.300 tdı da israr etmelimiyim.bütcem 40-45.000 tl.bulabildiğim ilanlar aşağıda bildiğiniz tanıdığınız araç varsa aralarında yardımlarınızı rica ediyorum....buarada tekirdağ çorludayım.

1988 Land Rover Defender 110 2.5 48.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 239904227

1987 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 47.500 TL Sahibinden satılık ikinci el - 220736479

1993 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 47.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 201322234

1987 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 39.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 243346724

1988 Land Rover Defender 110 2.5 42.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 245438069
 

Hocam Öncelikle sormak istediğim neden TDI konusunda israrcısın , bana göre verdiğin ilanlardaki araçlar güzel araçlar fakat tamamında orjinallik adına bir şey kalmamış motorlar tamamında sonradan atılmış gibi ciddi modifikasyonlar yapılmış gibi duruyor (araç sahibi arkadaşlar alınmasınlar lütfen ) kısaca kimin nasıl yaptığı belli değil , benim şahsi fikrim V8 orjinal bi araç bakmak ileride cıkabilecek sorunları daha kolay çözmenize yardımcı olacaktır ,
 

cevabınız için teşekkürler...Aslında defender dışında ki arazi araçalrında ciddi tecrübem oldu.defender için yıllardır forumlarda takip ettiğim kadarıyla hep 200 tdı yada 300 tdı önerilmiş.oyüzden bende olmuşken bunlar olsun istedim.orjinal tdı lar 97 den sonra çıkan modellerdi sanırsam.v8 ler çok yaktığı söylendiği için bende listeme eklemedim.buarada bir sorum olacak orjinallik bozulması ne gibi bir sıkıntı olur acaba?kararsız kaldım şimdi:((
 

cevabınız için teşekkürler...Aslında defender dışında ki arazi araçalrında ciddi tecrübem oldu.defender için yıllardır forumlarda takip ettiğim kadarıyla hep 200 tdı yada 300 tdı önerilmiş.oyüzden bende olmuşken bunlar olsun istedim.orjinal tdı lar 97 den sonra çıkan modellerdi sanırsam.v8 ler çok yaktığı söylendiği için bende listeme eklemedim.buarada bir sorum olacak orjinallik bozulması ne gibi bir sıkıntı olur acaba?kararsız kaldım şimdi:((
Hocam bu sizinle alakalı bir durum aslında , tadilat yapıldıktan sonra neyin nerede olduğu çok kestirilebilir değil kısacası örnekleme yapmak gerekir ise ;
==>Motor kulakları yeni motara göre kesilir ve tekrardan kaynak yapılır bunu doğru düzgün araç üstünde kaynatmak %1 ihtimali ile çok zordur
==> şanzuman ve diğer ekipmanlar mevcut motora uydurmak için BD 30 ve Puma için Puzurdirek diye adlandırlan mili kaynak yaparak uzatırlar buda belirtli bir üretim toleransı ile üretilmesi gereken bir parça olmasından dolayı sanayii ortamında yapılan tadilatla istenilen standartlarda hiç bir zaman olmaz ,
==>elektrik sistemi yeni motor için tadilat yapılır bunuda her ustadan ustaya değişik sitillerde uygulamak mümkündür , arıza durumunda farklı bir ustaya gösterdiğinde ilk işi yapan ustanın işi hiç bir zaman beğeni ile karşılanmaz,
==> bu şartlar altın arabanın tüm yürüyen aksamla oynanmış ve orjinalinden uzaklaşılmış olur , bana sorarsan benim aracım da tamamen oynanmış durumda :smiley:
==> imkanlarınız yoksa biryerlerde kaldığınızda motor işinden anlayan herhangi birisi yardım etsin sanayide kime göstersem anlasın diyorsanız benzinliden vaz geçmemenizi tavsiye ederim , yakıt konusunda dizel ile benzinli arasında %0 bir fark yok dizelin ne yaktığına Discovery tarafında verilen örneklerle kıyaslayabilirsiniz , ben kısacası benzinli taraftarıyım , V8 den şaşmam

umarım düşüncelerim yardımcı olmuştur
 

Fanuc un dediği gibi, ben olsam V 8 Bakardım. Ama Listenizdeki İlk İki alternatifler ( Beyaz olanlar ) fena değil.. Almadan önce kullnarak ve bir ustaya göstermek şartı ile . Beyaz 48.000 olan sanırım Natua da toplanmış .
Eğer öyleyse hiçbir yere baktırmadan da alabilirsiniz. :smiley:

Saygılar
 



Defender konularımı okudu iseniz aslında karar vermeniz daha kolay olur. Bir inceleyin isterseniz. ..

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emre bey çoğu mesajınızı ikudum aslında. Hatta malum siteden aracınizla ilgili mesajda atmıştım. Bugun arayamadım.size bu konuları soracaktım.ama atlamış olabilirim forumun linkini verebilirmisiniz.sizin gezilerinizi keyifle takip ediyorum.bende benzer tekli geziler düzenliyorum.ama defender gibi ruhu olmayan araçlarla:smiley:)
 

V8 lerede bakalım ozaman ama motorları çok karışık geliyor.karburator edelburk falan derken dağılıyorum ben:smiley:
 


anladığım kadarıyla toplanmış hazır araç bakıyorsunuz burada en önemli sıkıntı zaman araçları yakından görmek lazım incelemek lazım defender kişisel toplanmış araçları seçmişsiniz burada size en uyan aracı seçmek bence daha önemli

edremitte olan aracı daha öne alırdım natua defender konusunda marka ve daha az kişiselleşmiş gibi duruyor birde 300 tdi motoru işli olan model var ben bu ikisi arasında kalırdım daha basit toplanmış ama kaliteli toplanmış araçlar ile ilgilenin birde kimin topladığı çok önemli cavcavlı çok oynanmış araç size sorun çıkartabilir

dizel tercih etmenizi öneririm nedeni yakıtı her yerde var kullanılan motorlar basit her ustanın anlayabileceği motorlar yol güzergahı üstünde dizel motordan anlayan her usta sizin eve dönüşünüzü kolaylaştırır
 



Bu ilanları örnek olsun diye verdim.Önerilere açığım.ruhsata işli olmayan motor olayına girmem zaten.Bildiğiniz araçlar varsa lütfen link verin yada mesaj atarsanız sevinirim.Bu işte acele etmemek lazım anladığım kadarıyla.
 

1 sene aradık biz Toma yı. (İlk defenderımız) sonra Sebastian lâ tanıştık. Toma benzinli Sebastian Tdi...

İkisi arasında ciddi fark var. Bakım onarım yanınızda taşıdığınız alet edevat vs. Biraderimde de düz dizel vardı sonra Bd30 Nissan motoru attık.

Acele etmeyin diyebilirim sadece. Kendinize uygun aracı bulduğunuzda zaten anlar hisssedersiniz.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kendimden örnek vereyim ben yaklaşık 2 senedir defender hayali kuruyorum uygun araç bulmadım değil buldum bazı sorulara kendimce cevap veremediğim için durduğum oldu bütçemi denkleştiremediğim de acele karar vermeyin

imkan varsa toplanacak bir araç alıp kendinize kişiselleşmiş bir araç yapın ama meşakatli bir yolculuk usta bulamazsanız çok zorlu geçebilir bu işlem

forumları okuyun yabancı forumları takip etmeye çalışın bu araçların kaporta işçiliği ustalık ister aluminyum olduğu için bu işte ustalaşmış tecrübeli ellerden çıkmasına dikkat edin aracın

güç ve konfor için sonradan eklenen motorları inceleyin çok değişik motorlar atılıyor en favori olanları ford puma serisi nissan bd 30 serisi bu motorların hangisi size uygun gelir inceleyin lt77 r380 şanzıman nedir bunların özellikleri 1.41 1.21 arazi şanzımanları nedir ne işe yarar neden tercih edilir bunları inceleyin defender da kullanılan mekanik aksamlar amerikan modeller gibi çok çeşitli olmadığından ve yıllarca aynı ürünler kullanıldığından öğrenmesi kolaydır

aracı tanıyın tarihçesine bakın hangi yılda ne değişmiş ne değişmemiş uzun yıllardır üretilen bir model yakında üretimden kalkacak olması sizi düşündürmesin daha 50 yıl daha hayatımızda olacak bu defender

yol konforuna dikkat edin arazide başarısı tartışma götürmez iken yollarda konfor olmayan bir araç ama bu yollarda gidilmez değil düzgün toplanan bir araç çok araçtan konforluda olabilir buda defender sevgisiyle bağdaştırıyorum ben

ben bunca zaman sonra nasıl bir araç istediğime karar verdim araştırmam o yönde gelişiyor ve daha ciddi alıcı konumuna geçtim konforsuzluğu yada her tür dezavantajına rağmen bir defender sahibi olmak istiyorum artık buna karar vermem zaman aldı
 

kendimden örnek vereyim ben yaklaşık 2 senedir defender hayali kuruyorum uygun araç bulmadım değil buldum bazı sorulara kendimce cevap veremediğim için durduğum oldu bütçemi denkleştiremediğim de acele karar vermeyin

imkan varsa toplanacak bir araç alıp kendinize kişiselleşmiş bir araç yapın ama meşakatli bir yolculuk usta bulamazsanız çok zorlu geçebilir bu işlem

forumları okuyun yabancı forumları takip etmeye çalışın bu araçların kaporta işçiliği ustalık ister aluminyum olduğu için bu işte ustalaşmış tecrübeli ellerden çıkmasına dikkat edin aracın

güç ve konfor için sonradan eklenen motorları inceleyin çok değişik motorlar atılıyor en favori olanları ford puma serisi nissan bd 30 serisi bu motorların hangisi size uygun gelir inceleyin lt77 r380 şanzıman nedir bunların özellikleri 1.41 1.21 arazi şanzımanları nedir ne işe yarar neden tercih edilir bunları inceleyin defender da kullanılan mekanik aksamlar amerikan modeller gibi çok çeşitli olmadığından ve yıllarca aynı ürünler kullanıldığından öğrenmesi kolaydır

aracı tanıyın tarihçesine bakın hangi yılda ne değişmiş ne değişmemiş uzun yıllardır üretilen bir model yakında üretimden kalkacak olması sizi düşündürmesin daha 50 yıl daha hayatımızda olacak bu defender

yol konforuna dikkat edin arazide başarısı tartışma götürmez iken yollarda konfor olmayan bir araç ama bu yollarda gidilmez değil düzgün toplanan bir araç çok araçtan konforluda olabilir buda defender sevgisiyle bağdaştırıyorum ben

ben bunca zaman sonra nasıl bir araç istediğime karar verdim araştırmam o yönde gelişiyor ve daha ciddi alıcı konumuna geçtim konforsuzluğu yada her tür dezavantajına rağmen bir defender sahibi olmak istiyorum artık buna karar vermem zaman aldı

Aslında yıllardır araştırıyorum.herdefasında son anda vazgeçip jeep zj, L200,terrano vb araçlar aldım.hep korkum çok sık yolda kalmırmıyım idi.Ama diğer araçlarda hep bir yanım eksik kaldı.tam içime sinmedi.işin ilginç yanı daha hiç defender direksiyonuna geçmedim.Ama kişiselleştirme kolaylığı duruşu hep beni benden alıyor.hatta üstünü kesip pop-up yapıp mini karavana bile dönüştürebilmek hangi araçta mümkün olurki.Arazide bitarafını çizerim yok şurası kırılır stres yapmak gerekmiyor.Mesala l200ü hep çalı çizikleri ile doldurmuştum.Ne bileyim hangi aracın üstünde gezmek için çeta olur mesala:smiley:)) hertarafı kullanılabiliyor yani..Aslında temiz yolda bırakmayan derli toplu düz benzinliye bile razı olabilirim.Aklımda okadar çok proje varki defender bunlara çok uygun.yoksa zj den çok memnundum.l200 harikaydı 2000 km yol yaptım en ufak yormadı.Ne bileyim yine son anda fikir değiştirip l200 e falan dönmeyeyyim.hep ertelemek insanı eksiltiyor.En büyük sorun zaman malesef o yok işte...
 

bende sizin ile benzer araçlar kullandım en son aracım L200 dü benimde ne kadar amerikan istesem de denemek malesef imkan olmadı hep japon kullandım terrano ilk araç ardından pajero II daha sonra L200 hepsinden memnun kaldım

defender bende sizin isteklerinize benzer sebeplerden dolayı istiyorum düzgün toplanmış bir araç yolda bırakmaz hatta defender yolda bırakmaz son canıyla da olsa A noktasından B noktasına sizi ulaştırır

ben gerek yerli forumlar gerek ise yabancı forumlardan okuduğum tecrübelerden yola çıkarak dizel tercih etmeye karar verdim şu an ciddi araştırma içindeyim önceliğim 130 defender olsa da 110 defender dan uzatma yollarını bile araştırıyorum 2016 senesi içinde hayalimdeki araca kavuşmak adına gerekli altyapıları oluşturuyorum

işe tekniği anlamak ve çözmek ile başladım neden şu parçayı kullanmışlar neden bu motoru atmışlar neden şurasını böyle yapma ihtiyacı duymuşları incelemek ile geçti çok zamanım artık belli konularda bilgi sahibi olunca da defender arayışım ciddileşti ama ben toplanacak bir araç almayı planlıyorum gerek usta arayışlarım sonuca yaklaştı gerek ise kendi el becerilerime güvendiğim için

zaman olmasa bile niyetlendiğiniz araçlar ile ufak bir tur atma zamanı aracı inceleme zamanı yaratmanız gerek daha önce de yazdığım sebepten dolayı kşiselleşme sınırsız gibidir defender da bu araç gidip bir golf almaya benzemez yada L200 nedeni bu kişiselleşme sınırı olmaması beğendiğiniz bir aracın koltukları değişmiştir size uymaz diğerinde çok konforlu bir koltuk düşünmüş ve monte edilmiştir çok beğenirsiniz de motoru size uymaz birçok etken var defender da

alacağınız aracı şu şekilde seçebilirsiniz çok uğraşılamamış ama toplanmış yerleri düzgün toplanmış daha işçiliğe ihtiyacı olan bir araç düşünülebilir örnek ilk verdiğiniz link çok düzgün araca benziyor birde 300 tdi motorlu koyu renk araç bunları inceleyin derim kısa bir tur atın ardından diğer seçeneklere de bakarak size uygun aracı bulun diğer arkadaşımızın dediği gibi size uygun defender size fısıldayacak ben burdayım diye
 



Peki ozaman orjinal iyidiırden yola çıkarak tdı 300 lere sadece bakacağım hernekadar sonradan takılmış olsada orjinalde kullanılan motor.bugün istanbula gidip tdı 300 e bakacağım.bakalım nasıl duygularla döneceğim :smiley:))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,263
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst