Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 311,557
Dinçer 8 sene öncesinin güzel bir anısını hatırlamama vesile oldun..
Teşekkürler.

RfanSu
Abi gerçekten çok yakışıklı atelaj olmuş. Şimdilerde böylesi yok yerlilerde.

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


@pasolvon

İlk mesajında beni alıntılamışsın (Ama bana gelmedi :smiley:) ve başlığına destek olmak amacıyla kısaca bende birşeyler yazabilirim:

1- Başoğlu Karavan: Çok tecrübeli, çok kaliteli ama camlar minibüs? Hatta Uncle modelinde birde boy problemimiz var. Firma sahibine Camların minibüs olması şikayeti iletilmiş. Ama ben böyle yapıyorum, resti çekilmiş.

Ben her zaman söylüyorum. Milenyum çağındayız. Ben çok bilgiliyim, çok tecrübeliyim diyip müşteri önerilerinize ayak uydurmazsanız, düşüşünüz çok kolaydır. Ne olduğunu bile anlamazsınız. Dünkü çocuklar, alır götürüverir...

Pahalı oluşuna sen zaten değinmişsin.

2- Carpento Karavan : Sen zaten benim düşüncelerimi de paylamışsın. Sözlerine tam anlamıyla katılıyorum. Şuana kadar tasarım benzerliği ile Karavan Dünyasına çok birşey kazandırmadı derken, 3.60 modelini 600 kga düşürmesini başarılı bulmadım değil. 4.10 modeli ile bizlerin önerdiği (Kendisi bizleri dinlemiyor, bakmıyor bile, ona müşterisi söylemiş.) Çift masa tasarımı ile 680 kg çok rekabetçi oldu. Yani bu fuara kadar eee Carpento bu mu derken, ben şimdi iyi hadi bakalım diye takip ediyorum bir müşteri adayı olarak.

Fiyatların yüksekliğine zaten Firma Sahibi Faruk beyde söylüyor. Kar elde edeyim ki bu işi devam ettireyim diyor. Özellikle Avrupa karavanlara göre ağırlık konusundaki ve 4.10 yatak&masa konusundaki farkları ilerde belki benim gibi düşünenleri çekebilir. Ama şuan bana göre çok etkin ilerlemiyor...

3- Crawler Karavan : Bunda değinmemişsin ama Carpento ve Umarsan benzeri tasarım esinlenmesi IZZ modelinde mevcut. 750 kg altı karavan önerileri başlığında sanırım bunu konuşmuştuk. Bana göre firma fiyatına göre özgün tasarım konusunda ve en önemlisi kilo konusunda çalışma yapmalı. 1.7 ton standart donanım ağırlığına sahip Batu modelini şuan hangi binek araç hatta SUV çekebilir?

4- Dolly Karavan : Bülent Usta işini iyi yapan bir usta. İşçiliklerini ürünlerini hep inceliyorum, başarılı gerçekten. Ama herşeyi kendisi yapıyor tıpkı diğer eleştirdiğim firmalar gibi. Çok iyi bir usta olabilirsiniz, ama işletme bilgisi, muhasebe bilgisi, pazarlama bilgisi, satış bilgisi apayrı konulardır.

Kendisi ile 2-3 konuda karşı karşıya geldik. İlki 2020 Fuarına neden katılmadın sorusuna, çok pahalı istemedim, şeklinde verdiği cevaba, Peki teşvik alsaydın, dedim. "Geçtiğimiz yıl biri söyledi. Acele ile evrak topladım, başvurmaya götürdüm, süresi geçmiş. Ben uğraşamam o işlerle..." dedi. Destek alsaydın dedim, cevap yok.

İkinci konu, 4 kişilik 750 kg altı karavan olmaz.(Monoblok da olmaz.) Niye usta? Hikaye inanma. Eee bak Umarsan yaptı hem monoblok 680 kg hem de... Onları biliyorum, yaptılarsa doğrudur... Sen niye yapmıyorsun usta? Cevap yok.

Son konu, Weekend modeline girdim. "Niewiedow neymiş, al bak yerli ondan daha iyisi ve daha ucuzu..." dedi. Herşey güzel, kapı kulpları kilitsiz yani karavan tipi değil, WC de havalandırma/cam yok? Ekleriz ama fiyatı artar... Teşekkürler usta...

5- Emeksan Karavan : Senin belirttiğin gibi çok satma amaçları yok. Çünkü bizim asıl işimiz çeki derimi montajı ve romörk diyorlar. Karavan işine dikey entegrasyon ile dahil olmuşlar. Ekstra bir argeleri yok. 3.60 modellerinin içini kavak yapıp, 750 kg altı onları bilen müşterilerine satıyorlar. Hala bana 3800 resimlerini gönderecekler...

6- ERBA Karavan : Dediğine katılıyorum bana göre de en büyük problem ağırlık konusu. 4.10 modelleri şuan Carpento ile 4 kişilik 750 kg altı karavanlarda en büyük uzunluktaki model. Ama bir türlü ağırlığı 700 kg altına düşüremiyorlar. (Tuhaf bir mobilya malzemesi ile bile.)
Firma sahipleri ile telefonda konuştum. Seri üretimde birçok değişikliğe sıcak bakmıyorlar. Plexi cama geçseler karavanlar hafifleyecek. Kaliteli camı zaten istemiyorlar, karavanların fiyatları artıyor diye ama yerli ürünleri de yarın sorun çıkar uğraşamayız diye yine istemiyorlar. Tam açılan cam ürünleri yakın zamanda çıkacakmış. Bu havalandırma anlamında iyi bir gelişme. Ama yalıtım, ağırlık ve en önemlisi güvenlik anlamında yine bana göre yetersiz olacak.
Şuan 700 kg altında 2-3 kişilik modelleri çok fazla rağbet görüyor. O modelin Offroad versiyonuda var. Ucuzluğu ve tecrübesi sebebiyle bana göre de çok başarılı bir model.

7- Geocamper Karavan : Offroad bir tarzım olsa, aracımda buna uygun olsa hiç düşünmeden alırdım. Bana göre Offroad karavan çözümünde yenilikleri ve karavan yapısı ile çok başarılılar. Ama işte tanıtım, pazarlama ve satış yine sıkıntılı. Örneğin ben 2020 Fuarına da gelmelerini beklerdim...

8- Gündoğdu Karavan : Cam elyaf yalıtımı kullanan gördüğüm bir elin parmaklarını geçmeyen markalardan birisiydi. Tam tasarım konusunda kendilerini geliştirirler umarım derken, piyasadan çekilmeye başladılar. Dediğin gibi müşteri şikayetleri de var.

9- Güney Karavan : Tam kafa dengi ciddi tecrübe sahibi bir Usta Ender bey. Harika, sanırım Maxi modelini alıyorum derken, ben çizgim neyse onu yaparım. Malzeme temin etsen bile birşey yapamam dedi, kalakaldım. Kendi üretim karavanı 4 metre iç uzunluk ile çok iyi. Ama 730-740 kg ağırlığı gerçek bir O1 değil, bu karavan aslında O2 dedirtiyor. Mini ve Midi modelleri de 400-600 kg ağırlıkları ile tam O1. Camları plexi karavan tipi. Fiyatıda uygun. Bence 2-3 kişilik modelleri Erba ile çok rahatlıkla rekabet eder ve Plexi camları ile öne bile çıkabilir.

10- May Karavan : Herhalde en büyük hayal kırıklıklarını yaşayanlardan birisi benimdir, Orhan Ustaya karşı. Fiyat arttıma politikasını gizli ve birden yaptığı için kendisine, "Keşke haber verseydin" tepkimden dolayı benimle görüşmüyor. Kendi adına O1 belgesini almış. 3600-3800 modellerinde 650-670 kg standart ağırlığı ile kendi kendine yetebilen karavanlar üretiyor. Dediğin gibi mobilya ustalığı kavakta iyi çalışmasını sağlıyor. Şuan arttırdığı fiyatlar sabebiyle ürünleri Erba ve Güney gibi ucuz karavan üreten üreticilerden ziyade, Saly gibi üreticilerle rekabet eder düzeyde. Ama usta, daha 4-5 yılı bulmayan marka bilinirliğini göz ardı ediyor...

Bölgemde olduğu için ve kendisini destekleme adına Web sitesi de yapacaktım. Ama kendi isteğiyle buna gerek kalmadı sanırım.

11- NCR Karavan : Herhangi bir bilgim yok. Sarı ilan sitesindeki ilanlarıda mevcut kült karavan satarımlarında karavanlar yapmak şeklinde gözüküyordu.

12- NK Karavan : Müşteri ile alıp veremedikleri nedir anlamıyorum. Sert olmalarını hele hiç anlamıyorum. Müşteri düşman değil, veli nimet değil mi?

13- Ortiz Karavan : Bir marka düşünün ki, onu eleştiren hatta şikayet edenlere savaş açsın kavga etsin. Bir marka düşünün ki potansiyel müşterileri ile ağız dalaşına girsin. Hele bu markada birde kilo sorunu varsa...
Karavanlar ucuz gibi görünür ama ağırlıkları ve en önemlisi ek donanımlarının fiyatları oldukça yükseliyor. Ben bir İzmir'li olarak kendilerinin karavanını almak istemediğim için üzülüyorum...

14- White Pigeon Karavan : Firma sahiplerinden bende ek resim istemiştim ama butik çalıştıkları için daha çok yaptıkça resim paylaşıyorlar. Ağırlık konusu onlar içinde sıkıntı. 3.60 ve 4 kişilikte 700 kg altına düşülmez, diyorlar. Karavanların içi seninde dediğin gibi butik. Birçok donanım orjinal karavan donanımı... Ama camlar minibüs...
Bu arada Teardrop modeli olan ve markanın adını taşıan modellerini çok başarılı buluyorum. Mutfak dışarda daha çok yaşam romörkü havasında bir ürün baksaydım kesinlikle Başoğlu Caretta'dan daha başarılı bulduğum ürünlerini tercih ederdim.

15- Umarsan Karavan : Aile şirketi, Karavan üretiminde yeniler. Tasarım seninde dediğin gibi alıntı içerse de Monoblok ürünleri ile farklı bir soluk getirdiler. 3 modeli iç monoblok yapısı ile özellikle yatak boyutlarında verimli değil. Ama dedikleri gibi O1 sınıfı 4 metre çalışırlarsa hele 700 kg altına çıkarlarsa bence çok başarılı olurlar.

16- Pino Karavan : Fuarda Faruk beyle yaklaşık 1 saat konuştuk. Kendisinin saygısı ve üslubunu çok beğendim. Evet, bazı konularda tecrübesi de fazla. Ancak malesef özellikle mevzuatı kendi istediği şekilde yorumluyor. Avrupa'nın yaptığı gibi O1 sınıfını 2-3 kişilik Teardrop karavanlar alabilir diyor. Geçmişte kendi yaptığı ürüne bile gerçek O1 değil, söyleme cesaretini gösterdi. Ama Pickup modeli için bana göre mevzuata uygun olmasa bile kendi yorumu ile uygun demesini de biliyor.

Özellikle Engelliler için farkındalığı ve yardımseverliği çok fazla. Bana söylediği "Sen engellisin, gel ben sana istediğin gibi O1 karavan yaparım, para da almam" deme samimiyetini bile gösterdi. Herşeyi bir kenara bırakalım, bu tümce için bile teşekkür ederim, kendi adıma.

17- Saly Karavan : Stratejisini hala anlamadığım bir şirket. Şuan O1 sınıfta tam anlamıyla Carabinata'ya ağırlık verdiler. 3.25 metreyi arttırın desekte onlar aynı karavanın farklı varyasyonlarını çıkarmakla yetiniyorlar. (2-3 kişilik, 4 kişilik, 5 kişilik şeklinde)
Yaptıkları her modelde tam karavan gibi olmayan 1 eksiklik mutlaka çıkıyor. Fiyatları orta şeker. Kalitesi ve plexi camları ile hep takdirimi dile getiririm.
4-5 metre O2 ürünleri hafif. Ekonomik olarak O2 sınıf baksam sanırım Saly tercih ederdim.

18- Carvan Karavan: Çok yeniler. Umarım söylediklerini başarırlar.

19- Hotomobil: Çok başarılılar. Yeni ürünleri özellikle iyi. Ama fiyat ithal karavanlar seviyesinde. Lakin şu bir gerçek ki ürünlerinin ithal karavanlardan hiçbir farkı yok diyebilirim. Gerek Monoblok yapısı gerek karavan tipi iç aksesuarları ile tam ideal karavan satıyorlar.
Şu Ronin yani Fiat Pratico modelleri çok iyi. İlerde otomatik vitesi gelecekmiş. Alalh nasip eder, çocukları da büyütürsem Eşimle harika bir Avrupa turu yapabilirim, hayali kuruyorum. ÖTV'siz olarak yani engelli arkadaşlar için iyi bir fırsat. %50 M1 sınıfı ÖTV'yi düşersek full modeli 190.000 TL seviyesine alınabilir oluyor.

20- Filton Kompozit Karavan: Karavan konusunda yeniler. Ama dış kabuklarına çok güveniyorlar. Kullanmadığınız zaman, branda örtmenize bile gerek yok diyorlar. Şuan için O1 kategorideki ürünleri iç mobilyasız olarak var. Ama içi döşeli olarak da ürünler kaç kilo gelir, onu elbette bilemiyoruz. Ancak içi döşeli olarak 1+1 dedikleri üstten açılabilir katlı modelleri 1.4 ton ağırlığına sahip. Yüklü olarak 1.5 diye düşünürsek, compact bir araç ile çekmek zor... Bana göre O2 sınıftaki karavanların 1.2-1.3 tonu geçmemesi gerekiyor. Yoksa güçlü bir araç değişikliği yapmak kaçınılmaz.
 
Son düzenleme:

2- Carpento Karavan : Bilen bilir, Al Pacino ve Keanu Reeves'in oynadığı Şeytanın Avukatı diye bir film vardı.Yanlış hatırlamıyorsam filmin son repliği şuydu; "Kibir en büyük günahtır". Nedense bu replik aklıma geldi bu firmadan bahsederken. Daha önce forumdan @Demirak ile yapmış oldukları görüşmede diğer firmaları yermek gibi, iç piyasayı önemsememek gibi kibirli bir yaklaşım sergilediklerini görüyoruz. Tasarım amerikan airstream basecamp'tan esinlenilmiş ürünlerinde. Şahsi fikrimce ben bu karavanla avrupaya çıkmaya utanırım. Çakma iphone kullanmak gibi bir şey. Keşke daha özgün bir tasarım çalışsalarmış diyor insan haliyle. Haklarında henüz bir şikayet duymadım.
------------------------------------------------------------------------------------

Son satırdan cevaplıyayım:
Şikayet olacak kadar satışı olmadı ki..
Hayranı olan bir üyemiz vardı, bir örnek kullanıcı getiremedi siteye..

Carpentoya gelince..
Konuya yeni giren bilgiç cahil takımı böyle oluyor herhalde.

Adam karavan dünyasına yeni girmiş, imalat konusunda tecrübesiz,
hayalden başka verisi yok.
İmalata heves ediyor, taklit bir karavanla ve son derece kullanışsız bir örnek ile başlıyor imalata.
Fakat anlatanlara göre,
burnundan kıl aldırmıyor!!
Hedef,Türkiye değil de, dünya imiş pazarı imiş.:tearsofjoy:
Buradaki karavan kullanıcıları ne dese önemi yokmuş..:p

Böyle bir firma yönetimi daha tanıyorum ben..
"Akın abicim, Akın abicim " diye peşimden koşup, methiyeler düzüp te,
üretim hatalarını açıklamaya başlayınca, 3 -5 tane mal satmanın havası ile,
" O hiçbir şeyden anlamaz. Yazdıklarının önemi yok. Biz bu konuda çook uzmanız." diye
beni tanıyan müşteri adayları ile muhabbete girişen..

Ömründe karavan yapmayıp da, işe yeni girenlerden bazılarının
havası da bu model oluyor demek ki..

Ben bu Firmanın 3.60 modelini, dizaynı ve kullanımı itibarı ile berbat buluyorum !
Ha yeni çıkaracağı modeli için bir şey demiyorum, görmedim.

inşallah çok beğeneceğim bir karavan modeli olur,pozitif yorumlarda bulunur
ve satışını teşvik ederiz.

Neticede,hem Memleketim, hem de karavan severler kazançlı çıkar.
Kimse hakkında, baştan ön yargım yok,
üretimleri, tavırları tutumu belirliyor.

Ne devamlı methederim ne de devamlı zemmederim.

Selamlar.
 
Son düzenleme:

Karavan virüsü insana girince :smiley: burası müthiş bir bilgi havuzu... uzun zamandır takip etmeye, buradan bilgi sahibi olmaya teorik olarak birseyler öğrenmeye çalışıyoruz... elbette sadece teori yeterli değildir pratik ile desteklemek şart... motokaravan elbette çok güzel fakat bizim gibi ancak bir araç maliyetini karşılayanlar için tek çözüm çekme karavan...

O1 belgeli bir karavan olsun diyerek sıfır üretilen karavanları görmeye ve incelemeye çalıştım... çorlu orion ve istanbul karavan fuarında yukarıdaki firmaların bir çoğunun ürünlerini yakından görme şansımız oldu... hiç karavan tecrübesi olmayınca haliyle baktığımız ilk şey mobilya ve yerleşimi daha çok ön planda oluyor, belki de kullanıma yönelik birçok olguyu atlıyorum kesinlikle...

karavanlar için eleştirilerime gelince:

geo camper arka tarafında elektrik kablosunun ortada görünür olması ve emeksanla birlikte kontrplak tarzı mobilyaları hoşuma gitmedi...

ortiz 3,90 modelinde buzdolabının olduğu kısım gereksiz yer kaplamakta... buzdolabı mutfak tezgahının altına alınıp olduğu yer gardırop olsa daha iyi olur sanırım... tabi büro tipi buzdolabından vazgeçilmesi şart...

carpentonun iç mobilyasının keskin olmayan hatlarını beğendim ama ferah bir iç mekan yok gibi... donanım extra ücret olayına hiç girmiyorum...

NK duşakabini beni benden aldığı için hiç yorumlamıyorum...

erba 4.10 iç kısım (holü) ferah duruyor fakat mobilyalarını ve yerleşim planını beğenmedim... erba 4.10 modeli 4 kişi yatabilirsin ama yemek masası 3 kişilik olması bence saçma... ön tarafta bulunan yatak/ranza; banyo ve mutfak nedeniyle boğucu bir yerde yatmak zorunda kalıyormuşsun hissi uyandırdı bende... ranza şeklinde yataklar Arkada olsa sanki yatmak daha ferah yerde olacak... ön tarafta 4 kişilik masa daha uygun olabilir gibime geliyor... carpentonun planını ve mobilyasını Erba da uygulayabilsek ekonomik olarak kendimi zorluyabilir, potansiyel bir alıcı olabilirdim... erba ile görüştüğümde seri üretim nedeniyle sanırım iç planda ve malzemede değişim yapmadığını belirtti... (en uzun yorum almayı gözüme kestirdiğim erbada oldu:smiley:

tüm bunların üzerine zaten pleksi cam olsun, 12v buzdolabı olsun, ocak-evye kombin olsun, lpgli ısıtıcı olsun vs gibi donanımları üzerine eklemeye başlayınca karavanın zaten sınırlı olan bütçemi aşıp ulaşılmaz noktalara gelmesine neden oluyor, o zamanda fiyat ithal karavanların fiyatına geliyor ve ben bir açmaza giriyorum... Sıfır almak için hayallerimi ertelemem gerekmekte...


Baktım sıfır alamıyorum bütçeme uygun 750kg altı ikinci el bir italyan karavanı noterden beyana dayalı taşınır mal satış işlemi ile aldım... Karavancılığa adım attım... Henüz virüs olaylarından bir yere gidemedim ama pandemi bitince, deneyimleri artırmak ve gereksinimlerimin neler olacağını anlamak için yakın çevrelere gidicez inşallah... O1 belgesi olaylarını da, karavan ile yapıp yapamıyacağımı da, ortalık durulursa yurtdışına çıkıp çıkamayacağımıda yaşayarak görücem... merak edenler için bilgi veririm...

konuyu takipte kalmaya devam...
 




May hakkında bir güncelleme geçeyim. Orhan usta geçtiğimiz günlerde alttaki şekilde 2 farklı post paylaştı. Yerli üretim adına sevindirici haberler bunlar. Görüldüğü üzere 3800,3600 ve 2500 modelleri için O1 tip onay belgesini almış ve seri üretime başlamış.

Ancak eleştirime gelince;

Bu tip onay belgesi eski yaptığı kaynaklı şasi ile alınan bir tip onay belgesi. Alko'dan esinlenerek ürettiği yeni şasisi için ayrı bir revize yapıp yapmadığını merak ediyorum. Eğer böyle bir revize yapmadıysa emniyet herşeyden önemli. Ne demişti May'daki bu süreci inceleyen mühendislerden birisi olan @Zeki Uysal

İş planlarını öne çekmesi iyi bir haber fakat adres değişikliği ve şaside yaptığı değişiklikleri alacağı O1 belgesi için revize etmesi gerekecek. Bu süreç alma süreci kadar ağır değil ama yinede vaktini alacaktır.
Ayrıca arkadaşlarında bahsettiği gibi işin bir standartta çıkabilmesi için kalite sistemini bir süzene sokması gerekecek. Şu an bir geçiş aşamasında, bu evreyi başarırsa artık profesyonel olarak birçok firmanın bir adım ötesinde iş yapabilir

Bu konuda da gerekli adımların atıldığını yol güvenliği adına görmek ve paylaşımını buradan paylaşmak istiyoruz. Şasi deyip geçmemek lazım, karavandaki en önemli donanımdır.

T07Z1a

4ltcPC
 

Emeksan'ı kanlı canlı gören benim gördüğüm ilk forum üyesi olabilirsiniz :smiley: Biraz daha detay paylaşırsanız sevinirim.
Abi ben luleburgazdayim firma Çorlu'da (Corona dolayısıyla bir yere çıkamıyoruz ama ortalık yatissin) Özellikle ziyaret edip resimleri paylaşırım...

Benim kontrplak dediğim su kontrasi kavak kontra vs gibi iyi bir üründe olabilir... Yanlış anlaşılmayida önlemek lazım...

Çorlu Orion AVM de kamp karavan günlerinde yerel firma olması sebebiyle ürünleri ile katılmışlardı.

GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Merhabalar,
Karavan almaya karar verdiğimde google üzerinden yaptığım aramada tanıştım sizinle
korona virüs yüzünden bu düşüncem biraz ertelense de muhtemelen bu sene sonuna doğru birine karar vereceğim.
yukarıdaki liste müthiş bir bilgilendirme olmuş inanın verdiğiniz her bilgi karar vermemde yararı çok oluyor.
İlk etapta bende ehliyeti değiştirmeden 750 kg altı bir karavan almayı düşünüyordum. Fakat araştırınca hem rahatlık hemde sahiplik konusundan dolayı ehliyetimi değiştirmeye karar verdim.
Şuan için bana dizayn olarak Ortiz biraz daha yakın geliyor. Fakat gördüğüm kadarıyla yerli üretim karavanlar ithallere göre bayağı gerideler arada resmen uçurum var. Yerli üretimlerde bence şu ödeme konusunda yeni yöntemler geliştirebilirse muhteşem olur. bundan sonra benim kararım ödeme kolaylığına göre şekillendireceğim.
Dolly karavanı sizin listenizden okudum. Youtube 'da 3 tene video ve telefon numaraları vardı. sadece weekend modeli üretiyorlarmış. Boş hali 65000 TL, Dolu hali ise 85000 TL olarak fiyat verdiler.
tşk.
saygılar
 

Merhabalar,
Karavan almaya karar verdiğimde google üzerinden yaptığım aramada tanıştım sizinle
korona virüs yüzünden bu düşüncem biraz ertelense de muhtemelen bu sene sonuna doğru birine karar vereceğim.
yukarıdaki liste müthiş bir bilgilendirme olmuş inanın verdiğiniz her bilgi karar vermemde yararı çok oluyor.
İlk etapta bende ehliyeti değiştirmeden 750 kg altı bir karavan almayı düşünüyordum. Fakat araştırınca hem rahatlık hemde sahiplik konusundan dolayı ehliyetimi değiştirmeye karar verdim.
Şuan için bana dizayn olarak Ortiz biraz daha yakın geliyor. Fakat gördüğüm kadarıyla yerli üretim karavanlar ithallere göre bayağı gerideler arada resmen uçurum var. Yerli üretimlerde bence şu ödeme konusunda yeni yöntemler geliştirebilirse muhteşem olur. bundan sonra benim kararım ödeme kolaylığına göre şekillendireceğim.
Dolly karavanı sizin listenizden okudum. Youtube 'da 3 tene video ve telefon numaraları vardı. sadece weekend modeli üretiyorlarmış. Boş hali 65000 TL, Dolu hali ise 85000 TL olarak fiyat verdiler.
tşk.
saygılar

Aramıza hoş geldiniz. Aklınıza takılanları sormaktan çekinmeyiniz.
 




Emeksan internet sitesinde benim kontrplak dediğim hus agaci ve ayous ahşabı ( Batı Afrikadan ithal) kullanılıyormuş...

Takipçilere Yanıltıcı bilgi vermeyelim...

GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Merhaba.
Kendimi de katarak söyliyeyim,
Allah tüm üreticilerin yardımcısı olsun.
Bu corona virüsü bütün dünyayı ve güzel Yurdumuzu
ekonomik olarak kasıp kavuracak..

Kendi işimden söyliyeyim;
herhalde bu senenin son siparişlerini yapıyoruz !
Bütün piyasa allak bullak..
Sipariş gelse,malzeme tedarik imkanlarımız çok çok kısıtlandı.
İthalatçılar stoklarındaki son malları sattıklarını ve ithalat yapamadıklarını,
üretim yapan fabrikaların çoğunun üretimlerini durduklarını belirtiyorlar.

Zannediyorum biz bu durumda, üretim yaparak değil AR-GE ile o günleri geçireceğiz.

Bu uzun girizgahı, benzer duruma gelecek karavan üreticileri için de öngörüyorum.
Ellerindeki 3-5 sipariş, son siparişleri olabilir.

Tüm dünyanın önü, belirsizliklerle dolu.
Bu iş netleşmeden, karavana yatırım yapmanın,
eğlenceye para ayırmanın epey azalacağını düşünüyorum .
Yani karavan talebi azalacaktır.

Dikkat ederseniz bazı firmalar,
"İhracaat fazlası" lafını kullanarak mal satmaya başladılar.
Bunlar iptal edilmiş siparişler olabilir.
Vaziyet karışık.

Onlar da bu durgunluk döneminde,araştırma,iyileştirme çalışması yapsalar,
bence faydalı olur.

Bu kasvetli günlerin maddi ve manevi, fazla zarar vermeden geçmesini diliyorum
 
Son düzenleme:


merhabalar,
az özce haberlerde rusya ilacı buldum diye bir açıklama yaptığı gördüm. umarım doğrudur. yoksa halimiz harap olur. bu duruma hiçbir ülke ekonomisi kaldırmaz.
karavan konusunda hiçbiriniz kadar tecrübem yok. Fakat uzun süredir. kusana kadar inceleme ve yazılan yazıları takip ediyorum.
Gördüğüm ülkemizde satılan ithal çekme karavanlar iç-dış dizayn olarak birbirine çok benzer ve içine girdiğin zaman bir albenisi var. Fakat yerli karavan üreticilerin en tecrübelisi de olsa en yenisi de olsa 750 kg altı takıntısı haricinde iç dizaynları çok ucuz duruyor. Bana böyle durumlarda Apple ve Huawei olayı gelir. Huawei kullananlar bilir ki sistem android olmasına rağmen menüler tamamen iphone menülerinin kopyasıdır. Huawei, apple 'a benzer telefon yaptığını da hiç gizlemedi. Sonuç dünyadaki toplam satışta her sene geçmeye başladı.
Kasa ve mobilya her halükarda avrupa ile rekabet edebiliriz. Mesela youtube'da Gamze Hanım(Eyvah kocam karavan aldı) 'ın carpento karavan incelemesinde firma sahibinin bombeli bir cam için böbürlenerek benim argem dediğini görmüştüm. Aynı gün discovery Channelde 20 cm kalınlığındaki dev akvaryum camlarını akrilik reçine için ister düz ister bombeli olsun 3 gün içinde yapıldığını izledim. Kabul bu işler belli bir yatırım gerekiyor ve bu kadar kolay değil. Ben bir tekstil firmasında kumaş arge sorumlusu olarak çalışıyorum. benim için arge Karavan camlarını, alko benzeri, webasto veya Vb gibi ucuz benzerini yapabilmektir.

saygılarımla
tşk.
 



Merhaba, 28 Mart 2020 günü Antalya dan Ankara'ya gidip Güney Maksi model karavanı teslim aldım. Gidiş yolu fazla hızlı, 4 saat 45 dk, dönüş yolu ise 70-90 ortalama ile 8 saat kadar sürdü, yoğun yağmur altında. Daha önce karavan çekme tecrübem hiç olmamıştı, çekmesi, bağlaması, sökmesi, itmesi döndürmesi son derece kolay geldi bana, hiç zorlanmadım. Tam bir fiyat fayda ürünü, 1. Sınıf malzemelerden yapılmış bir ürün değil elbette, ama fiyatı ile oranlandığında rüya gibi bir ürün. Malum karantina vs. Kamp denemesi yapamadık, mutlaka zaman içinde biz de karavandan ne beklememiz gerektiğini öğreneceğiz, kendi ihtiyaçlarımızı da daha net belirledikçe artı eksi yönlerini buradan paylaşıyor olacağım. Markanın sahibi Ender bey güzel bir insan. Ürününü biliyor ve her durumda ürününün yanında bir üretici. Her şeyden öte iyi bir insan. Zamanla mutlaka eleştirilerimiz de olacaktır, hele dünya şu süreci bir atlatsın. Not: Bu süreçte lütfen dövizli ürünlerden uzak durun, önümüz pek aydınlık değil.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,965
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst