Merhaba, tahmin ederim piyasayi arastirmissinizdir. Fiyatlar konusuna pek bisey demek mumkun degil. Her saticinin gozunde kendi araci en guzelidir. Herkes baska saticilarin rakamlarina gore kendininkini belirler. Kiyaslamak sizin soracaginiz sorulara ve alacaginiz cevaplarin dogruluguna gore size kalmistir.
Normalde arac son derece saglam, arastirildiginda veya biraz beklendiginde bulunmayan mekanik parcasi yok denecek kadar az. Bazi kozmetik parcalarda temin etmekte gucluk olabilir ama bir sekilde onlar da bulunuyor. Usta veya servis konusunda biraz zorluklar olsa da yine whatsapp veya diger sosyal medya guruplari uzerinden bir kac yardim alinarak o konularda hallediliyor. Bu durum zaten modeli eskimis tum marklarin, tum modellerinde ayni sekilde sorun olmaktadir.
Eski araclara ustalar bakmak istemez. Ancak isini bu yola uygun hale getiren, ulke capinda bazi bilinen ustalar, araclarin yurumesine yardimci oluyorlar. Elbette hakkini bazen hakkiyla, bazen bulunmayani ya da olmayani oldurmaya calisarak gerektigi kadar isteyerek yapiyorlar. Bazi kullanici arkadaslar sitem ediyorlar, ancak dun sanayideki servisi olan arkadasima dukkan sahibi yuzde yuz zam yapti. Odeyemeyecem diyorsan cik daha fazlasina hemen kiraci bulurum diye de tavrini koydu. En basitinden, servise gelen araclardan alinan ucretlere servisci arkadasim zam yapmak zorunda kalacak. Kirasi 40-50 bin olan, suyu elektrigi aylik 8-10 bin gelen, calisan bulmakta zorlanan, bulunca yuksek ucretlere hakkidir diyerek odeme yapan tamirci arkadaslara da cok bisey demek dogru degil. Onemli olan yaptigi isin arkasinda durmayi bilen ustayi bulmak.
Bakmakta oldugunuz aracin motoru ayni zamanda Hyundai Starex, Hyundai Galloper ve Mitsubishi L200 cift kabin pick up lar ve birkac aracta daha kullanilmistir. Bir cok mekanik parcasi da bahsi gecen modellerle uyumludur. O yuzden motor ve mekanik, alt takim, on duzen gibi parcalarda pek sorun yasamazsiniz. Sorunlar genelde motorun elektrikli ve elektronik parca kisimlarindaki bazi kablo yipranmalari veya o elektronik parcanin yasam suresini tamamlamasindan kaynakli olmaktadir. Bir de araziye cok gidip aracina yeterli temizlik ve bakimi yapmayanlarin hararetten sikayetleri olmaktadir. Bakimini yapip, radyatorudur, jantidir temiz tutanlarin hic oyle sikayetleri olmamaktadir. Bazi far, sinyal, ayna gibi sorunlu parcalari da soylemeden gecmeyelim. Yine bir sekilde uyduruluyor ve araclar yuruyor.
Malum yakit fiyatlarinin yuksekliginden dolayi da sikayetler vardir. Bu araclarin yeni nesil dizeller gibi yuz km de 5 litreler yakmayacagini biliyorsunuzdur. Bunlar 10 litre ve civarinda tuketime sahip araclardir. Her gun is, ev arasi gidip gelirken ustelik yogun trafikte, gunde 50-60 km den fazla yol yapanlarin da yakit sikayetleri olmasi normaldir. Ayni yillara ait tum benzer markalarda da tuketimler bu seviyelerdedir. Bazi Amerikanlar ile Japonlarin buyuk motorlulari haric diyelim. Onlarda tuketim bunlardan bile daha fazladir.
Ikinci elden arac almak zor degil cok zordur. Eski sahibinin bile bilmedigi sirada bekleyen sorunlar olabilir. Gerekirse uc bes fazla verip mumkun olan en bakimli araci almaya calisin. Mutlaka kenara biraz yedek akce ayirin. Alir almaz beklenmedik bir sorun cikarsa, maddi imkansizliktan dolayi araciniz gunlerce yatmasin. Umarim size faydasi olan bilgilerdir kolay gelsin.