Neden Bu Kadar Çok 2.el Çekme Karavan Var..??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cevizkabugu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,368

cevizkabugu

Ana Kamp
Mesajlar
83
Tepkime Puanı
23
Değerli arkadaşlar forumdaşlar.. Çok dikkatimi çekti malum sitede çekme karavan ilanlarına bakarken 4200 adet ilanın 4000 adedi 2019-2024 model karavanlara ait..

Sadece 200 adet karavan ilanı 2019 öncesine ait.. Aklıma da bir soru geldi.. Neden bu kadar çok yeni sayılabilecek karavan 2. elde satışta..??

Zannedersem kamping fiyatlarının ortalama gecelik 1000 tl olması, çekme karavanla aracın yakıtının ikiye katlanması temel sebep olabilir diye düşünüyorum..

Başka bir sebepte alınan karavanın kalitesinin çok düşük olması olabilir..

Yorumlarınızı bekliyorum..
 
Çocukluğunda izci kampı, gençliğinde çadır kampı deneyimi olmamış internet çağı gençliği Youtuber paylaşımlarının etkisinde kalıp karavan alemine hızla dalması sonucu tüm dengeler alt üst oldu. Hızlı tüketip, sıkılıp vazgeçen ve bunu “trend” olarak tanımlayan XYZTW kuşağı kazın ayağının göründüğü gibi olmadığını anladı ve yelkenci tabiriyle hızlı tramola attı.

Karavancının; Minimalist, yavaş, dingin, fedakârlık, cefakarlık, emek, saygı, paylaşım, imece gerektiren bir yaşama geçiş yaptığını belleyip, bunu içselleştirip bu kültüre evrilmesi gerekiyor. Bu uzun bir süreç ve bu kuşağın lügatında “sabır-sebat” kelimesi demode.

Gezip tozup içerik üretip paylaşarak ya da uzaktan çalışmayla yaşam sürdürme hayaline kapılanların işin göründüğü kadar kolay olmadığını anlaması da diğer etken.

Outdoor yaşam kültürünü özümsemeden doğaya saçılanlar merhum Sadun Boro’nun “dolusunu taşıyan boşunu da taşır” desturunu ıskalayıp göçebe mantığıyla hareket edip konduğu yeri çöplüğe çevirip, tüketip başka yere göç edince yerleşiklerin tepkisine maruz kalıp “persona non grata” durumu hasıl oldu. Konamayan, çökemeyen itilmiş kavim, göç edecek diyar bulamama sıkıntısının eziyete dönüşmesi de satışlarda diğer etken,

Karavan yaşamına öykünüp kuralına uygun hareket edenlerin başına da tekne sahiplerinin başına gelen geldi. Arz talep dengesinin bozulması tesis sahiplerinin ahlakını bozdu, hizmet yoksunu yetersiz tesisler hak etmedikleri fiyat tarifeleri uygulayınca işin büyüsü bozuldu. Tüm bunların üzerine akaryakıta, otoyol ve köprülere gelen zamlar hareket kabiliyetini kısıtlamaya başladı ve lüks tatil bütçesini aşan bütçelere mal olan karavan gezginciliği bir anda cazibesini yitirdi.

Kalite kısmına gelince, hala 180 bine sıfır karavan sattığını iddia eden firmalar var. Alıcısı da var!.

Deneyimsiz, bilgisiz, araştırma tembeli müşterinin kulaktan dolma bilgiyle aldığı karavanın donanım eksiğini fark ettiğinde geçmiş ola. Bir hevesle aldığı karavanıyla yukarıdaki süreci yaşayanlar tıpkı teknecilerin yaptığını yapıp karavanını elden çıkarma telaşına düştüler.

Tekne sahibi 2 kez mutluluk yaşarmış. İlki tekneyi satın aldığında, ikincisi de sattığında!

Şaşkın ördek kıçın kıçın yüzermiş.
 
Karavanların çoğalmasının fadalı bir tarafı da var. Piyasada ikinci el karavan malzemesi bulma olanakları yükseliyor. Yaṣı ilerleyen, tüvden geçemeyen karavanlar da kullanacak çok sayıda parça ve kamping malzemesi var. Almanya’da Ebay Küçükilanlar bölümü bu tür parça ve malzeme ile dolu.

Türkiye’de karavancılar için önemli olan konaklama yerlerinin (kamping, karavan park) süratle çoğalması. Uzaktan görebildiğim kadarıyla bu konuda sıkıntı büyük.

Geçen yıl gittiğim Italya’nın Gargona bölgesine bu yıl haziran ayında tekrar gittim. 1200 kilometrelik yolda konaklamak için yer seçebiliyordum. Gidiṣ ve dönüṣ yolunda 10 defa karavan parklarda konakladım. Hepsi konaklamaya izin verilen yerlerdi ve 5 tanesi ücretsizdi. Bu yerlerden bir tanesi de Lucignano ṣehrinin elektrik dahil herṣeyin ücretsiz olduğu karavan parkıydı. Konakladığımız akṣam bu küçükṣehirde çiçek festivali kutlanıyordu. Çok güzel,çevreye özel bir kültür ṣenliğini tesadüfen gördük. Bu ṣehrin ileri görüṣlü belediyesi bu sayede ṣehir esnafına ek bir gelir sağlıyor. Tüm karavanlar karavan parkta kaldıkları için kimseyi rahatsız etmiyorlar. Festival nedeniyle karavan parkta karavanlar arasında çok sayıda otomobil parketti (ṣehirde bütün park yerleri dolmuṣtu). Karavanların önüne masa sandelye koymak mümkün olmadı ama geçici bir kaç saat süren bu durumdan rahatsız olan pek olmadı. Çünkü hemen herkes festivaldeydi.
Lucignano


Area Sosta Camper Lucignano

Google Maps
 
Karavanların çoğalmasının fadalı bir tarafı da var. Piyasada ikinci el karavan malzemesi bulma olanakları yükseliyor. Yaṣı ilerleyen, tüvden geçemeyen karavanlar da kullanacak çok sayıda parça ve kamping malzemesi var. Almanya’da Ebay Küçükilanlar bölümü bu tür parça ve malzeme ile dolu.

Türkiye’de karavancılar için önemli olan konaklama yerlerinin (kamping, karavan park) süratle çoğalması. Uzaktan görebildiğim kadarıyla bu konuda sıkıntı büyük.

Geçen yıl gittiğim Italya’nın Gargona bölgesine bu yıl haziran ayında tekrar gittim. 1200 kilometrelik yolda konaklamak için yer seçebiliyordum. Gidiṣ ve dönüṣ yolunda 10 defa karavan parklarda konakladım. Hepsi konaklamaya izin verilen yerlerdi ve 5 tanesi ücretsizdi. Bu yerlerden bir tanesi de Lucignano ṣehrinin elektrik dahil herṣeyin ücretsiz olduğu karavan parkıydı. Konakladığımız akṣam bu küçükṣehirde çiçek festivali kutlanıyordu. Çok güzel,çevreye özel bir kültür ṣenliğini tesadüfen gördük. Bu ṣehrin ileri görüṣlü belediyesi bu sayede ṣehir esnafına ek bir gelir sağlıyor. Tüm karavanlar karavan parkta kaldıkları için kimseyi rahatsız etmiyorlar. Festival nedeniyle karavan parkta karavanlar arasında çok sayıda otomobil parketti (ṣehirde bütün park yerleri dolmuṣtu). Karavanların önüne masa sandelye koymak mümkün olmadı ama geçici bir kaç saat süren bu durumdan rahatsız olan pek olmadı. Çünkü hemen herkes festivaldeydi.
Ekli dosyayı görüntüle 645225

Area Sosta Camper Lucignano

Google Maps
Sizden gittiğiniz yerlerin isimlerini isteyebilir miyim? Karavanla yurtdışına henüz çıkmadık. İstiyorun ama korkuyoruz da bir yandan. Nerelerde konakladınız, nelere dikkat etmek gerekir ve bunlar haricinde tavsiyeleriniz varsa alabilir miyim?
 
Çocukluğunda izci kampı, gençliğinde çadır kampı deneyimi olmamış internet çağı gençliği Youtuber paylaşımlarının etkisinde kalıp karavan alemine hızla dalması sonucu tüm dengeler alt üst oldu. Hızlı tüketip, sıkılıp vazgeçen ve bunu “trend” olarak tanımlayan XYZTW kuşağı kazın ayağının göründüğü gibi olmadığını anladı ve yelkenci tabiriyle hızlı tramola attı.

Karavancının; Minimalist, yavaş, dingin, fedakârlık, cefakarlık, emek, saygı, paylaşım, imece gerektiren bir yaşama geçiş yaptığını belleyip, bunu içselleştirip bu kültüre evrilmesi gerekiyor. Bu uzun bir süreç ve bu kuşağın lügatında “sabır-sebat” kelimesi demode.

Gezip tozup içerik üretip paylaşarak ya da uzaktan çalışmayla yaşam sürdürme hayaline kapılanların işin göründüğü kadar kolay olmadığını anlaması da diğer etken.

Outdoor yaşam kültürünü özümsemeden doğaya saçılanlar merhum Sadun Boro’nun “dolusunu taşıyan boşunu da taşır” desturunu ıskalayıp göçebe mantığıyla hareket edip konduğu yeri çöplüğe çevirip, tüketip başka yere göç edince yerleşiklerin tepkisine maruz kalıp “persona non grata” durumu hasıl oldu. Konamayan, çökemeyen itilmiş kavim, göç edecek diyar bulamama sıkıntısının eziyete dönüşmesi de satışlarda diğer etken,

Karavan yaşamına öykünüp kuralına uygun hareket edenlerin başına da tekne sahiplerinin başına gelen geldi. Arz talep dengesinin bozulması tesis sahiplerinin ahlakını bozdu, hizmet yoksunu yetersiz tesisler hak etmedikleri fiyat tarifeleri uygulayınca işin büyüsü bozuldu. Tüm bunların üzerine akaryakıta, otoyol ve köprülere gelen zamlar hareket kabiliyetini kısıtlamaya başladı ve lüks tatil bütçesini aşan bütçelere mal olan karavan gezginciliği bir anda cazibesini yitirdi.

Kalite kısmına gelince, hala 180 bine sıfır karavan sattığını iddia eden firmalar var. Alıcısı da var!.

Deneyimsiz, bilgisiz, araştırma tembeli müşterinin kulaktan dolma bilgiyle aldığı karavanın donanım eksiğini fark ettiğinde geçmiş ola. Bir hevesle aldığı karavanıyla yukarıdaki süreci yaşayanlar tıpkı teknecilerin yaptığını yapıp karavanını elden çıkarma telaşına düştüler.

Tekne sahibi 2 kez mutluluk yaşarmış. İlki tekneyi satın aldığında, ikincisi de sattığında!

Şaşkın ördek kıçın kıçın yüzermiş.
 
Doğru söze ne denir, güzel özetlemişsinizdir. Söylediklerinize ek olarak Türkiye’de kampçılık, karavancılık ucuz tatile evrildi. Decathlon çadırları, Migros sandalyesi ile başlayan her yere çadır kurarım, akşamlarıda her yere tuvaletimi yaparım anlayışı, yurdum insanı karavancılığına evrildi.
Geçtiğimiz birkaç ay içinde özellikle büyük şehirlerde, İstanbul’da ücretsiz otoparklara yerleşen karavanların hepsini kaldırdılar. Karavanını koyacak yer bulamayan ve uğraşmak istemeyen vatandaş, satarak elini ayağını çekmek istemiş olabilir.
 
Son dönemde ikinci el piyasasında gördüğümüz yeni karavanların sayısındaki artış, birçok kişinin dikkatini çekmiştir. Bu durumun altında yatan bazı nedenleri şöyle açıklayabilirim.

1. Maddi Sebepler:
Doğru düzgün hizmet alınamadan giderek artan kamping ücretleri, karavan sahipleri için büyük bir yük haline geldi.

Gecelik ortalama 1000-1500 TL gibi rakamlara ulaşan konaklama maliyetleri, uzun süreli karavan tatilleri yapmayı neredeyse imkansız hale getiriyor.

Bunun yanında, çekme karavanların aracın yakıt tüketimini neredeyse iki katına çıkarması, bu yaşam tarzının ekonomik açıdan sürdürülebilir olmaktan uzaklaşmasına neden oluyor olabilir.

Bu gibi maddi zorluklar, birçok kişinin karavanlarını elden çıkarmayı düşünmesine yol açabilir

Çünkü en başta ucuz tatil yapma hayali kuruluyordu.

2. Kalitesiz Üretim:
Karavan sektöründe son yıllarda yaşanan hızlı büyüme, birçok şark kurnazının bu alana adeta saldırmasına yol açtı.

Ancak ne yazık ki, sektöre para kazanma amacıyla giren ve yeterli bilgi birikimine sahip olmayan bazı üreticiler, düşük kaliteli ve dayanıksız karavanlar üretiyorlar.

Bu tür karavanlar, kullanıcıların beklentilerini karşılayamadığı yada rezil duruma düşürdüğü için kısa sürede ikinci el piyasasına geri dönüyor.

Karavan sahipleri, satın aldıkları ürünün vaadettiği kaliteyi bulamayınca, hayal kırıklığı yaşayarak karavanlarını satışa çıkarabiliyor.

3. Karavan Kültürünün Eksikliği:

Türkiye’de karavan kültürü henüz tam anlamıyla yerleşmiş değil.

Karavan sahibi olan birçok kişi, bu yaşam tarzının gerektirdiği sorumlulukları ve kuralları tam olarak bilmiyor.
Örneğin, karavanlarını uygun alanlar dışında park etmeye çalışan ya da kamping alanlarının sunduğu hizmetlerin farkında olmayan kullanıcılar, karavanla yaşamanın zorluklarını ilk elden tecrübe ediyor.

Bu durum, özgür bir yaşam arzusuyla alınan karavanların, beklentileri karşılamadığında elden çıkarılmasına neden olabiliyor. Hepinizin bildiği üzere, son aylarda yaşanan çökme karavan olayları insanların karavanlarını elden çıkarmasını hızlandırdı.

4. Ani Heves ve Gerçeklerle Yüzleşme:
Karavan satın almak, pek çok kişi için özgürlük, doğayla iç içe olma ve şehirden kaçış anlamına geliyor.

Ancak, bu romantik hayaller, çoğu zaman gerçeklerle örtüşmüyor. Karavan sahipleri, bakım, park yeri bulma, yakıt masrafları gibi zorluklarla karşılaştıklarında, bu yaşam tarzının kendilerine uygun olmadığını fark edebiliyorlar.

Bu da, bir hevesle alınan karavanların kısa sürede ikinci el piyasasına düşmesine yol açıyor.

Sonuç:
Bu dört faktörün birleşimi, 2019 yılı sonrası üretilen karavanların neden ikinci el pazarında bu kadar yoğun olarak yer aldığını açıklayabilir diye düşünüyorum.

Karavan sahibi olmanın getirdiği maddi yükler, kalitesiz üretim, karavan kültürünün eksikliği ve bir anlık hevesle alınan karavanların gerçeklerle yüzleşmesi, bu durumu tetikleyen başlıca etkenler olarak karşımıza çıkıyor.
 
Sizden gittiğiniz yerlerin isimlerini isteyebilir miyim? Karavanla yurtdışına henüz çıkmadık. İstiyorun ama korkuyoruz da bir yandan. Nerelerde konakladınız, nelere dikkat etmek gerekir ve bunlar haricinde tavsiyeleriniz varsa alabilir miyim?

Konudan fazla uzaklaṣmamak için kısaca cevap vermeye çalıṣayım.

Konaklama yerlerinde dikkat ettiğim önemli noktalar:

Konaklayacak yer ararken aṣağıdaki appleri kullanıyorum. Bunların kullanılmasını çok iyi öğrenmek lazım.

Konaklama yerlerinde daha önce kalanların yorumları bence çok önemli.

Konaklayacağım yerin ıṣıklandırılmıṣ olmasına dikkat ederim. Konakladığım yerde baṣka karavan yoksa karavanı yalnız bırakmam.

Resmen karavan park olmayan yerlerde karavan park yasaklarına dikkat etmek lazım.

Google’ye bulunduğunuz yeri bilme izni verirseniz, bulunduğunuz çevredeki karavan parkları görebilirsiniz.

Campercontact | Entdecken Sie die besten Wohnmobilstellplätze

park4night - Home

Google Maps

Iyi geziler
 
Son dönemde ikinci el piyasasında gördüğümüz yeni karavanların sayısındaki artış, birçok kişinin dikkatini çekmiştir. Bu durumun altında yatan bazı nedenleri şöyle açıklayabilirim.

1. Maddi Sebepler:
Doğru düzgün hizmet alınamadan giderek artan kamping ücretleri, karavan sahipleri için büyük bir yük haline geldi.

Gecelik ortalama 1000-1500 TL gibi rakamlara ulaşan konaklama maliyetleri, uzun süreli karavan tatilleri yapmayı neredeyse imkansız hale getiriyor.

Bunun yanında, çekme karavanların aracın yakıt tüketimini neredeyse iki katına çıkarması, bu yaşam tarzının ekonomik açıdan sürdürülebilir olmaktan uzaklaşmasına neden oluyor olabilir.

Bu gibi maddi zorluklar, birçok kişinin karavanlarını elden çıkarmayı düşünmesine yol açabilir

Çünkü en başta ucuz tatil yapma hayali kuruluyordu.

2. Kalitesiz Üretim:
Karavan sektöründe son yıllarda yaşanan hızlı büyüme, birçok şark kurnazının bu alana adeta saldırmasına yol açtı.

Ancak ne yazık ki, sektöre para kazanma amacıyla giren ve yeterli bilgi birikimine sahip olmayan bazı üreticiler, düşük kaliteli ve dayanıksız karavanlar üretiyorlar.

Bu tür karavanlar, kullanıcıların beklentilerini karşılayamadığı yada rezil duruma düşürdüğü için kısa sürede ikinci el piyasasına geri dönüyor.

Karavan sahipleri, satın aldıkları ürünün vaadettiği kaliteyi bulamayınca, hayal kırıklığı yaşayarak karavanlarını satışa çıkarabiliyor.

3. Karavan Kültürünün Eksikliği:

Türkiye’de karavan kültürü henüz tam anlamıyla yerleşmiş değil.

Karavan sahibi olan birçok kişi, bu yaşam tarzının gerektirdiği sorumlulukları ve kuralları tam olarak bilmiyor.
Örneğin, karavanlarını uygun alanlar dışında park etmeye çalışan ya da kamping alanlarının sunduğu hizmetlerin farkında olmayan kullanıcılar, karavanla yaşamanın zorluklarını ilk elden tecrübe ediyor.

Bu durum, özgür bir yaşam arzusuyla alınan karavanların, beklentileri karşılamadığında elden çıkarılmasına neden olabiliyor. Hepinizin bildiği üzere, son aylarda yaşanan çökme karavan olayları insanların karavanlarını elden çıkarmasını hızlandırdı.

4. Ani Heves ve Gerçeklerle Yüzleşme:
Karavan satın almak, pek çok kişi için özgürlük, doğayla iç içe olma ve şehirden kaçış anlamına geliyor.

Ancak, bu romantik hayaller, çoğu zaman gerçeklerle örtüşmüyor. Karavan sahipleri, bakım, park yeri bulma, yakıt masrafları gibi zorluklarla karşılaştıklarında, bu yaşam tarzının kendilerine uygun olmadığını fark edebiliyorlar.

Bu da, bir hevesle alınan karavanların kısa sürede ikinci el piyasasına düşmesine yol açıyor.

Sonuç:
Bu dört faktörün birleşimi, 2019 yılı sonrası üretilen karavanların neden ikinci el pazarında bu kadar yoğun olarak yer aldığını açıklayabilir diye düşünüyorum.

Karavan sahibi olmanın getirdiği maddi yükler, kalitesiz üretim, karavan kültürünün eksikliği ve bir anlık hevesle alınan karavanların gerçeklerle yüzleşmesi, bu durumu tetikleyen başlıca etkenler olarak karşımıza çıkıyor.


Ramiz Bey merhaba,

Avrupa’da karavancılar motokaravana yönelirken, Türkiye’de sanıyorum çekme karavan hala ön planda.

Örneğin 2022 yılında Almanya’da üretilen yeni motokaravav sayısı % 18 artıṣla 66.507 olurken çekme karavan üretimi % 1 azalarak 24.478 oldu.

Türkiye’de her nekadar çekme karavan gezi aracı olarak kullanılmak istense de, bunların büyük bir kısmında kampinglere yöneldiğini düṣünüyorum. Bu durum da zaten yeterli olmayan kamping kapasitesini daha da zorlaṣtırıyor.

Son yıllarda Iskandinavya dıṣındaki ülkelerde kampdıṣı konaklayan çekme karavana hiç rastlamadım. Otobanlardaki benzincilede geceleyenler hariç.
 
Kampçılığın yanında koşu ve bisikletle ilgileniyorum Sarı siteye bir bakın Garmin,Suunto koşu saatleri,Bisiklette de yine aynı Giantlar,Scottlar,Ghostlar...Ülkemizde nasıl ki kampçılık sezonluksa Karavancılıkta şuan gelişme aşamasında henüz ray oturmadı Bir heves uğruna alınan çok fazla koşu,kamp,bisiklet ekipmanları var Düşüncem:Karavanın bir yaşam biçiminden ziyade hevesle alınması
 
Ramiz Bey merhaba,

Avrupa’da karavancılar motokaravana yönelirken, Türkiye’de sanıyorum çekme karavan hala ön planda.

Örneğin 2022 yılında Almanya’da üretilen yeni motokaravav sayısı % 18 artıṣla 66.507 olurken çekme karavan üretimi % 1 azalarak 24.478 oldu.

Türkiye’de her nekadar çekme karavan gezi aracı olarak kullanılmak istense de, bunların büyük bir kısmında kampinglere yöneldiğini düṣünüyorum. Bu durum da zaten yeterli olmayan kamping kapasitesini daha da zorlaṣtırıyor.

Son yıllarda Iskandinavya dıṣındaki ülkelerde kampdıṣı konaklayan çekme karavana hiç rastlamadım. Otobanlardaki benzincilede geceleyenler hariç.
Hüseyin Bey selamlar,

Daha önce de buna benzer bir konuda fikir paylaşımında bulunmuştuk. Aynen bahsettiğiniz gibi Avrupa çekme karavan pazarı bir daralma içinde. Aslına bakarsanız bu daralmayı tetikleyen bazı unsurlarda yok değil.

Bildiğiniz gibi Avrupa'da ki çekme karavanların büyük bir kısmı büyük ve ağır karavanlardan oluşuyor.
Belki de insanlar genel yaş ortalamaları ve sürüş güvenliği nedenleri ile bu kadar ağır karavanları arkalarında çekmek istemiyor da olabilirler.

Her ne kadar 4x4 araç satın almak oralarda çok daha kolay olsa da, motokaravan tercihlerindeki artış nedenlerinden biri de bu olabilir diye düşünüyorum.

Türkiye konusunda haklısınız. Şu an da çekme karavanlar bir nevi konforsuz ucuz otel mantığında kullanılıyor.

Gelişen son olaylar kapsamında kamping işletmeleri de avuçlarını birbirine sürtmeye başladılar.

Doğru düzgün hizmet alınamadığı halde astronomik rakamları duymaya başladık.
 
4. Ani Heves ve Gerçeklerle Yüzleşme:
Karavan satın almak, pek çok kişi için özgürlük, doğayla iç içe olma ve şehirden kaçış anlamına geliyor.

Ancak, bu romantik hayaller, çoğu zaman gerçeklerle örtüşmüyor. Karavan sahipleri, bakım, park yeri bulma, yakıt masrafları gibi zorluklarla karşılaştıklarında, bu yaşam tarzının kendilerine uygun olmadığını fark edebiliyorlar.

Bu da, bir hevesle alınan karavanların kısa sürede ikinci el piyasasına düşmesine yol açıyor.

Doğru yargılar ...
 
Hüseyin Bey selamlar,

Daha önce de buna benzer bir konuda fikir paylaşımında bulunmuştuk. Aynen bahsettiğiniz gibi Avrupa çekme karavan pazarı bir daralma içinde. Aslına bakarsanız bu daralmayı tetikleyen bazı unsurlarda yok değil.

Bildiğiniz gibi Avrupa'da ki çekme karavanların büyük bir kısmı büyük ve ağır karavanlardan oluşuyor.
Belki de insanlar genel yaş ortalamaları ve sürüş güvenliği nedenleri ile bu kadar ağır karavanları arkalarında çekmek istemiyor da olabilirler.

Her ne kadar 4x4 araç satın almak oralarda çok daha kolay olsa da, motokaravan tercihlerindeki artış nedenlerinden biri de bu olabilir diye düşünüyorum.

Türkiye konusunda haklısınız. Şu an da çekme karavanlar bir nevi konforsuz ucuz otel mantığında kullanılıyor.

Gelişen son olaylar kapsamında kamping işletmeleri de avuçlarını birbirine sürtmeye başladılar.

Doğru düzgün hizmet alınamadığı halde astronomik rakamları duymaya başladık.

Çekme karavanlar Avrupa’da birazda kampinge zorlanıyorlar. Örneğin çekme karavanı çekici araca bağlı olmadan en fazla 2 hafta aynı yere park etmek mümkün (Almanya’da).

Bir çok karavan park (yüzde seksenden fazla) değiṣik nedenlerle çekme karavana yasaklanıyor.

Çekma karavan bir yerde (kampingte) dinlenerek tatil yapmak, motokaravan ise gezerek tatil yapmak için uygundur anlayıṣı Avrupa’da büyük ölçüde yerleṣmiṣ durumda. Bu nedenle de motokaravanların karavan parklarda kalıṣ süreleri çok defa1-3 gün arasında sınırlanıyor.

Bu yönde bir geliṣmenin zamanla Türkiye’de olacağını da düṣünüyorum.
 
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,636
Mesajlar
1,521,335
Kayıtlı Üye Sayımız
172,272
Kaydolan Son Üyemiz
Damat_M

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.
Geri
Üst