KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
wanted' Alıntı:
dikkatimi çektide araç numaralarına göre bir çekim yapılmamış
şöyle hem 55 aracı ve şöförünü görmüş olurduk sırasıyla hemde hatıra olarakta güzeldi
isimler unutulsa bile ben 1.jeep buluşmasında 22 kapı numarı araçtım gibisinden
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
haha bu da bir yardım edilem şekli ...kökten halletmişler sorunu
jeep' Alıntı:
Kurtarma operasyonu bence çok profesyonel ve güvenli bir görüntü verdi. Hatta ilk izlediğimde kendimce şu ciddiyete bak araç bundan az hasarla düzeltilemezdi, vinçleme esnasında halatların etrafında kimse yok dedim. Ustaların başında olduğu belliydi yani.. Sorumsuzlukla ilgili yorumu yapan arkadaşımız alttaki videoya da bir yorum yaparsa seviniriz. ;D Yeterli donanım ve tecrübe olmasaydı XJ böyle de düzeltilebilirdi. ;D
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
Organizasyon ve daha bir çok şey bence çok güzeldi... Tabiki bütün görüş ve fikirlere de saygılı olmak gerekir. Bu iş bir takım oyunu. Hepimizin öğreneceği çok fazla şeyler var.
şunu sormak lazım, bu kaza ucuz atlatıldı.peki ucuz atlatılmasa idi (ki allah korusun istemediğim birşey) bizim orada nelere ihtiyacımız olurdu ?
-ihtiyacımız olacak malzeme veya ekipten hangileri vardı yoktu vs (acil yardım sağlık ekipmanı (sedye,yaralı taşıma gereçleri veya doktor,yangına müdahale cihazları,vs... bunları kafamızda sorgular isek ve evet biz bunlarıda düşünmüştük eksiğimiz yok herşeyimiz var Aplanı,B planı,görev rolesi vs.
ben eminin ki bunlar göz ardı edilmemiştir. baştada dediğim gibi 55 araçlık bir organizasyonda fevkalade başarılı bulduğumu tekrarlamak isterim.
meslek hayatımda sayızız kara ve deniz kazasında kurtarmacı salvage masterlik yaptım. bence olaya müdahale ve sonuç bölümüne kadar oldukça başarılı idi. ilk anlarda bu olyın tatbikat veya kurtarma rolesi(talimi) olduğunu sanmıştım .herkes görevini tıkır tıkır yapınca şüphelenmiştim.
kalın sağlıcakla
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
Arkadaşlar bu konuda göz ardı edilen bir şey var. Şimdi Okan Tozun beyin yazdıklarını okuyunca deme ihtiyacı hissettim.
Organizasyonu yapan yetkililer gelen araçların donanımına göre bir parkur belirleyip olası kazaları olmadan engellemeye çalışıyor.
Hani bir hikaye vardır ya testiyi kırmadan kızını döven baba hikayesi. Kırıldıktan sonra ne anlamı var dediği. İşte o hesap. Olursa ne yaparızı değil. Olmaması için ne yaparız üzerine yoğunlaşıyorlar.
Gelelim gözardı edilen konuya. Kazayı yapan arkadaş darılıp gücenmesin bizzat bende aynısını yaptığım için söylüyorum. Kazanın olduğu yer parkur dışıdır. Konvoy da olan bir kaza değildir. Tecrübeli yetklillerin seçtiği bir yer değildir. Biz gittik oraya diğer insanlar mangallarını yakıp muhabbet ederken tabir yerindeyse AZDIK!
Yani okulda teneffüse çıkmış çocuklar gibi kaçtık okul bahçesinden öğretmenlerin gözetimi dışında bir yerlerde kafamıza göre iş yaptık. E çocuk değiliz organizatörler gelipte müdahale edecek değil ya. Otokontrolünü kendisi sağlayacak yaşlarda insan topluluğuyuz.
Demek istediğim gezinin PLANLI bölümünde hayati manada risk taşıyan bir olayın olması mümkün bile değildi. Hatta araçların zarar görme ihtimali olan yerlerden azda olsa geçildi bunda bile defalarca uyarılar yapıldı, yönlendirmeler yapıldı. Olabilecek en kötü şey araçlarımızın altını vurmak olmasına rağmen bu dikkatli davranışlar gözlerden kaçmadı.
Tabi şimdi kendimiz ettik kendimiz bulduk manasına geldi birazda yazdıklarım ama, öz eleştiri yapmış varsayın.
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
umut kardeşim sağol ,yangın rolesinde genelde mangal operasyon sorumlusu olarak ömrümü verdim desem. şişe içinde su ve rakı solisyonu ile müdehaleye hazır beklerim görev verilirse ;D
Ynt: 1. Gezenbilir Jeep Buluşması ve Off-Road Gezisi (24 Mayıs 2009)
Şaka bir yana hertürlü göreve seve seve hazırım.
ayrıca testi örneği çok anlamlı olmuş olmadan önlemek çok önemli. Çünki olduktan sonra malesef zarar maddi manevi zarar görmeden atlatmak çok zor. Gezilerin yapıldığı coğrafya göz önünde bulundurulursa ,ulaşım hastane itfaiyevs.(Ünlü bir belgeselci şehirden uzak bir coğrafyada vatos balığının çarpması sonucu malesef haytını kaybetmiştir.) Çok basit kaza ve yaralanmalar da sonuçların ağır olabileceği ortadadır. O coğrafyada artık herşey sizin ımkanlarınıza bağlıdır.
tekrar ediyorum organizasyon mükemmeldi..tesekkürler..