way be. Ne ne etkinlik olmş. Benim de orda olmam gerekirdi. Birdahakine artık.
Sizin makinalar oldukça büyük. Arazi şartlarında kontrolu nasıl oluyor Mehmet abi. Biz alıştık tüy siklet şaşelere, bisiklet gibi oynuyoruz. 230 kiloluk 60 bg'lik bir makina nasıl gider acep..??
way be. Ne ne etkinlik olmş. Benim de orda olmam gerekirdi. Birdahakine artık.
Sizin makinalar oldukça büyük. Arazi şartlarında kontrolu nasıl oluyor Mehmet abi. Biz alıştık tüy siklet şaşelere, bisiklet gibi oynuyoruz. 230 kiloluk 60 bg'lik bir makina nasıl gider acep..??
Murat, aşırı engebeli arazilerde ve çok dik orman içi yollarda biraz dahmet çekmiyordeğiliz. Motor zaten ağır. üzerine bir de onca eşya koyuyoruz. Motorlar bir de yüksek olunca haliyle hakimiyet zor oluyor. Tecrübenin de önemi büyük burada.
Kısacası motor ben gitmem veya bu rampayı çıkmama demiyor. Yeter ki üzerindeki sürüçü iyi olsun Motor her yola gidiyor.
En kısa sürede görüşmek dileği ile. Selam ve sevgiler..
AfrikaTwin ve Tenere bence Enduronun Kilometre taşı öle derler hatta amiral gemileri. Bu makianlar oldukça yüksek ama. Mehmet abimiz de kiloca gerekli materyale sahip, oturdu mu seleye çökertiyordur. Ben selesine otırmadım bile belime kadar geliyor.
Üzücü olan şey, artık böle makinalar Türkiyeye gelmiyor.
AfrikaTwin ve Tenere bence Enduronun Kilometre taşı öle derler hatta amiral gemileri. Bu makianlar oldukça yüksek ama. Mehmet abimiz de kiloca gerekli materyale sahip, oturdu mu seleye çökertiyordur. Ben selesine otırmadım bile belime kadar geliyor.
Üzücü olan şey, artık böle makinalar Türkiyeye gelmiyor.
Kesinlikle Murat hocam,efsane motorlar. Tenere de öyle ama Afrıca bambaşka bence.2. elini bile kolay kolay bulmak zor. Alan kişi zor ayrılıyo zaten.
Karşıyakada bir abimde var motor 70000milde ama hala makinası orjinal,heleki geçen sene marmarise gittiğimde birtane okadar temiz afrıca gördümkü 35000mildeydi sahibine satmayı düşünürmüsünüz diye sorduğumda şurda duran sıfır 1200 gs i verseler yinede değişmem demişti. Bende olsam değişmezdim zaten GS kadar elektronik arıza veren bir makinaya rastalamadım daha.
Evet üzücü yan böyle makinaları artık ülkemize getirmiyorlar.
İbrahim. İran'a git gör ne makinalar var. İran kadar olamadık.
Ben uzun zamandır bu modelleri inceliyordum bineceğimden değil de amaçlarıma en uygun makinalar olduğu için. Fazla teknik detaylara girmeye gerek yok. Müthiş bir işçilik ve malzeme kalitesi var. Yeni model motorlarda aynı kaliteyi bulamıyoruz maalesef onlar bile maliyetten kısmaya başladılar fakar USA montajlı makinaları ayrı tutuyorum onlar her zaman 1. kalite oluyor nedense. Afrikatwinler gibi
İbrahim. İran'a git gör ne makinalar var. İran kadar olamadık.
Ben uzun zamandır bu modelleri inceliyordum bineceğimden değil de amaçlarıma en uygun makinalar olduğu için. Fazla teknik detaylara girmeye gerek yok. Müthiş bir işçilik ve malzeme kalitesi var. Yeni model motorlarda aynı kaliteyi bulamıyoruz maalesef onlar bile maliyetten kısmaya başladılar fakar USA montajlı makinaları ayrı tutuyorum onlar her zaman 1. kalite oluyor nedense. Afrikatwinler gibi
Üzücü olan şey, artık böle makinalar Türkiyeye gelmiyor.
[/quote]
Arkadaşlar Honda motor 2003 tarihinden sonra Africa Twin üretimini durdurdu.
Dünyanın hiçbiryerinde yok yeni modelleri.
Bir rivayete göre Honda, bu motoru hiç arıza yapmadığı ve yedek parçaya gerek kalmadığı için üretimini durdurmuş.
Selamlar.
Gitmeyede gerek yok ki Murat hocam,bilinen şeylerde bunlar.
Senelerdir binilen tenerelerin yeni modeli çıkacağı duyulunca herkes meraklı bekleyişler içine girdi.Yamaha muhteşem bir gövde gösterisinle tenerelerin tanıtımını yaptı. Geçende bazı abilerim toroslar bolkarlara ziirve yapmaya gittiler. 2tenere bir ktm 640 ve nx 250,Her iki tenerede arazide arıza yaptı. Birisi fan açmadı,abilerim servisi arayıp fan müşürü bu motorun neresinde diye sorduklarında hiçbir cevap alamamışlar düşünün. ECU ya diğer değişle elektronik kontrol ünitesine giden soketleri çıkartıp taktıktan sonra fan devreye girmiş. Ama motorun sökmedik yerini bırakmamışlar arazide. Sonra istanbula dönüşe geçtiklerinde diğer tenerenin yolda göstergeler tamamen gidiyo,marştada sorun çıkıyo basmıyo bizim abi anladığından konjektör girişine bakıyo ne görsün jakın içinde oksit oluşup bir bacak kırılmış düşünün 2008 model motor yani. Benim bile beğendiğim bir motor böyle şeylerle kafamda soru işaretlerinle takıldı. Ktm 2600 km yaparak nx te aynı şekilde tık demeden evlerine ulaştı. Valla amerikan misali mekanik motosikletlerle takılcaz bu gidişle zaten
İbrahim.. haklısın. ( bu arada NX Kullandım, çok beyenmiştim )
YAMAHA, HONDA, SUZUKI ve KAWASAKI gibi firmalar prestij firmalarıdır. Türk firmaları gibi satılsında nasıl satılırsa satılsın, mantığından çok uzak üretim ve satış yaparlar. Japonlar öle adamlar ki eğer ürettiği bir yerde küçük bir sorun olsun, mühendis kahrından ne yemek yer ne uyur hatta gururuna yediremez işinden istifa eder. TENERE, AFRIKATWIN gibi amiral gemileri de bu prestijin bir ürünü olarak düşünüyorum. Yukarıda bahsettiğin arızaların da münferit olduğuna ,inanıyorum. Ben bilgisayar sektöründe çalıştım, hiç tahmin etmediğin markalardan, hiç tahmin etmediğin arızalarla karşılaştık. Hatta firmalardan birine yazı yazdım "Öle bir arızanın olması imkansız" diye adamlar cevap verdiler. Bilgisayarı kargoladık gönderdik, Japonyadan özür mektubu ve yeni bilgisayar geldi. Tüm dünyanın kabul ettiği bir şey var. Seri üretimle ve üretim bandında üretilen her üründe montaj yapılan parçalardan dolayı arıza çıkma olasılığı vardır ( ürün cinsine göre değişir bu )
O sebepten dolayı bu tür münferit bilgiler bütün bir markayı ve modeli kapsamaz diye düşünüyorum.
Bu arada AFRIKATWIN üretiminin durdurulmasının esas sebebi o değil Mehmet abi, firmanın haber bülteninde bir yerde okumuştum ingilizce ama bulamadım şimdi. Başka nedenleden bahsediyordu, yedek parça ile alakası yok.
Yine de Allah kaza bela vermesin, yedek parçaya muhtaç bırakmasın