12v 24v 48v Hangisi Doğru?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volkan Gülbahar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,488

Volkan Gülbahar

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
3
Merhaba, 5-6 aylık karavan kullanıcısının, bilgim ve tecrübem az. Karavanımın mevcut elektrik sistemine müdahale etmeden, yine karacanın üstünü ve bagajlarını kullanarak ayrı bir panel, akü ve invertor sistemi ile üretilen 220v akımı, karavanımın 220 girişinden vermek istiyorum. Burada sistemimi 12v, 24v veya 48v hangisini seçmem verimlilik ve benzeri konularda doğru olacaktır?
 

.
Foruma hoş geldiniz Volkan bey

Karavancılığı oturmuş ülkelerin bilgi ve tecrübelerini çıkış noktası olarak alırsanız, düşündüğünüz parelel 220 ACV akımı yerine, karavanızdaki “tüm” sisteminizi sadece 12 DCV olarak kurmanız yerinde olurdu.

* Hiç bir tanınmış marka, karavanını inverterli olarak piyasaya sürmüyor. Bunun birkaç sebebi var.
* 12 DCV bazlı üretim yapan alternatörünüzden zaten faydalandığınızı sanıyorum.
* Alışılmış haliyle elektriği de yine 12 DCV olarak depoluyor olmalısınız.
* Karavanda kullanılan bütün aletlerin 12 DCV ile kullanılan cinsleri var.
* Tüketimi en fazla alet olan buzdolaplarının LPG ile de çalışan üçlü sistemleri bulunmakta.
* Sisteminizi karmaşık yapmanız arıza rizikosunu arttırır.
Hatta bunlara 12 DVC sınıfı dışı bütün panellerin aslında karavan veya marin harici amaçlar için üretildiklerini de eklemeliyim.
 
Son düzenleme:


Bilgileriniz için teşekkürler. Benim zaten 12v sistemim var. 150w panel, 90a jel akü, 1000w invertör. Buzdolabı 3'lü (LPG,12v,220v). Ben bu sistemi ve kablolama yapısını bozmadan 2'ci ayrı bir sistem kurarak, üretilen enerjiyi de mevcut kablolama sistemini bozmadan ( bunda da bilgi ve tecrübemin azlığından) üretilen enerjiyi direk 220 girişinden vermeyi düşündüm. Kurmayı düşündüğüm diğerinden bağımsız sistem, panel, LiFePO4 akü ve akıllı invertörden oluşacak. Burada bilmediğim akü sistemindeki voltajın hangisinin en doğru veya iyi olacağı idi. 12v,24v veya 48v. Saygılarımla.
 




.
Volkan bey, almayı düşündüğünüz panel, LiFePo4 akü ve inverterin isimlerini verebilir miydiniz ?
Hepsini internetten mi yoksa ayni satıcıdan mı alacaksınız ?
Satıcı ise karavanınız için olduğunu biliyor mu ?

...
Şimdi fark ettim.
Yukarıda nedense V DC ve V AC yerine DCV ve ACV yazmışım..
 
Son düzenleme:

Merhaba, marka,model konusunda çalışma yapmadım. Kapasite olarak baktım.
 

.
Volkan bey,
* İnverterin akıllı olmasının karavancıya faydası yerine dezavantajı bile olabilir.
Şöyle ki:
“Akıllılık” inverterin, alternatif şebeke akımının frekansına da uyabilme kabiliyetini işaret etmekte. Yoksa on grid kullanımda bu aletler, solar panellerden kazandıkları elektrikle (senkronize olamadıklarından) evlerdeki şehir şebeke sistemine bağlanmazlardı.
Karavancıların ise bu işleve gereksinimi yok. Biz akü bazlı yaşıyoruz.
Akıllı inverterlere ayni zamanda hibrid inverter de denmekte.
Yani bu aletlerde inverter ve solar regülatör olarak çift işlev bulunmakta.
Karavancı olarak bu iki işlev için uygun yapıda (!) iki ayrı alet, arıza rizikosunu azaltırdı. Yoksa birisinin arızası yüzünden diğerinden de faydalanılamıyacağı göz ardı edilmemeli..
Aslında bu aletin üretim amacı karavanlar için değil !
Avrupa'da bu cins aleti karavanına takana rastlamadım..

* Karavan ve marin kullanım için üretilen 12 V sınıfı solar panellerin hücre lehim bağlantılarının sarsıntıdan zarar görmemesi için kompakt ebat ve dayanıklı çerçeve yapısı var.
En azından büyük boyutlu modülden uzak durmak yerinde olmalı..

* LiFePo4 aküler jel ayarlı şebeke ve solar regülatörleriyle doldurulabilseler de, kullanılmadığı zamanlar kurşun akülere göre yarı dolu olarak depo edilmeleri en uygunu. Bu yüzden karavan kullanılmadığı zaman solardan ayırmak gerekebilir. Tabi en ideal çözüm ise kendi dolum cihazlarını tercih etmek oluyor. Böylelikle uzun yaşam için önemli, hücre eşitleme işleminden de faydalanılmış olunurdu..

Ayrıntılara girmeden pratik amaçlı yazayım dedim.
Siz önemsemazseniz bile, belki başkalarına faydası olabilir..
 
Son düzenleme:

Teşekkürler, akıllı invertörde aklıma pek yatmamıştı. Regülatör+invertör ayrı ayrı düşüneceğim.