1987 Land Rover Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hfb44 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,095
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 268,097
Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Alfonse bey selam,
Vinç ve Tampon bilgilerini işletme konularını bir arkadaşım vasıtasıyla yapacağız ben de ne yazıkki tam bilgiye sahip değilim. Öğreneyim size bildiririm.
Direksiyon ve vites kollarını orijinal kullanmak istiyorum. (Epeyce değiştirdim zaten )
 

Etiketler
Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Arka tekerleklere giden şaftın üzerine kampana koyulmuş el freni için, dolayısıyla sadece arka tekerlekler frenleme yapıyor. Yanlışım varsa düzeltin. Saygılar...
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

sword7' Alıntı:
Arka tekerleklere giden şaftın üzerine kampana koyulmuş el freni için, dolayısıyla sadece arka tekerlekler frenleme yapıyor. Yanlışım varsa düzeltin. Saygılar...

aynen tam anlattığın gibi. el freni sadece arka şaftı direk kitliyor.hemen arazi şanzımanının arkasında kampana ve içindeki balata ile. kontrol zamanı el freninin kampanası ve balatalarıda kontrol edilmeli.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Orta kilit kilitli konumdayken on ve arka saft bire bir bagli oldugu icin on dingilde frenleme yapmis oluyor.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

vosdost' Alıntı:
Orta kilit kilitli konumdayken on ve arka saft bire bir bagli oldugu icin on dingilde frenleme yapmis oluyor.

Aracın ne özellikleri varmış. Ben bunu düşünmemiştim Kaygan zeminde durabilmek için birebir
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Gerçi kaygan zeminde kilitli kullanımın sakıncalı olduğunu duymuştum ama :
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


Disco 1 düz vites ciddi aklımda.... Bi niyetleneyim, sen gör Alfonse' yi, nerelerden ne bilgiler topluyor.... ;D
Şincik beynim dolu.... pek sağlıklı kayıt almıyo.... ;D
Yavuz abi' de sıkılmıştır heralde, zaten, galiba, belkim, bilmiyorum ;D.... Sallar mallar sorumu? Kırılırım felan sonra. Uğraş dur, çabala dur kendinle ;D

Yer açılsın ext kayıt için diye, Hard Disc büyüteyim deydim. Bol kebap yedim, oda anca göbek büyüttü... sileyim bişeyleri kafadan, dalıcam kunduz gibi Disco ortamına? ;D
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


Fren ile gaza aynı anda gaza basmak "Hill and Toe" tekniğidir. Vites küçültürken kullanılır. Siz bilirsiniz bunu, eski yarışçılardansınız. Kullanabiliyorsanız bunu ne mutlu size, ben çok uğraştım, beceremedim pek... Hep viraj dışında yaslancak biyerler bulmak zorunda kaldım kendime.... ;D
Ama kalkarken hem bunu yapın, hem uzanıp el frenini indirin, bence zor biraz. Bir daha deneyin, vakit geçmeden değiştirmek istersiniz belki yerini.
Benim buyum sizinki kadar yok. 1.73 felanım. kilom bayağı var ama. eğilip bükülmemiz biraz yorucu affınızı isteyerek ... fit seniz, ağırlık kas ağırlığı ise tabi, bilemem


Konuyu ilk açtığınız zamanlarda okuduğumda inanılmaz heyacanlanmıştım....
Hala aynı heyacanı yaşıyorum konuyu takip ederken...

Lütfen araç çıktığında gaza gelip bi süre hafif kamplardan başka bi şey yapmayın....
Yol dışı, Land' de olsa, Jeep' te olsa aracı üzer. Bu gerçektir, kim ne derse desin, mekanik bu. En azından çizilir v.s....

Boyasıdır v.s.' dir çok özenli oldu. En az bir sene tertemiz binin, gezin...
Naçizane, tavsiyem, düşüncemdir....

Tebrik edicem ama.... Bi başlarsam diilimde tüy bitecek....

Konunun başındaki gibi Maşallah diyelim, nazar değmesin...

31 Mart' ta takmıştım nazar boncuğunu bu konuya, 7 ay oldu, ne günler geçti, ne hayatlar yaşandı....
De gidi dey.....
Hey gidi günler hey....
7 aydır süreçleri ben ve bi çok üye takip ediyor... Sırayla, hiç sıkılmadan, devamlı, merakla, aynı heyacanla...
Bu da sizin ayrı bi başarınızdır...
Vallhi Alkış, Billahi alkış....!!!
31 Mart 2009 7 ay önce Diyalektiğe inanırım ama daha çok dugusalım ben, duygusal ;D

[attachment=1]​

 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


Teşekkürler... Gerçi yazılımştır bi çok yere ama...
Bende pek araştırmadan soru sormam ama,
Vakit ayıramıyorum buna
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Merhaba Alfonse bey,
Valla sizin yazılarınızı okumak zevk. İlgi ve alakanız ve samimiyetiniz için ayrıca benim teşekkür etmem gerekir.
Bugün marşa bastık o yüzden çok heyecanlıyım.
Dediğiniz gibi hemen kıyamayacağım aracımı özenerek kullanacağım kesin.
Hemen nazar boncuğu alacağım ;D

Gerçekten içten söylüyorum bu foruma katıldığıma çok seviniyorum. Herkesin güzel sözlerine teşekkür ederim.
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110



Alp el freni orta diften arkaya giden şafta bağlı flanş üzerindeki bir kampana mekanizmasıyla çalışıyor , tamamen mekanik ve güvenilir bir sistem, orta kilidi kilitlersen hem ön hem arka şaftı kilitliyor. Zemin kaygan değilse 45 derece eğimde defender i sabit tutabilir, ki bunların denemesi yapılmış.

RRC ,Disco I farketmiyor hepsi aynı sisteme sahip. XENG ineering diye bir firmada bu mekanizmanın disk dönüşüm kitleride var.

En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


Teşekkürler Yavuz abi, bana mantıklı geldi.
Hem verimli bi sistem 4 tekerleği kilitleyebildildiğin için
- gerektiğinde sola çek kolu, kilitle merkez difi, çek el frenini, tamamdır.. -
Hemde maliyeti düşük galiba, taa arkaya kadar teldir ıvır zıvır gitmiyor, basit...

Şaft balansı belki biraz ayrıcalıklı yapılıyordur, o kadar....

Ben eskiden yerde giden arabalarımda çekerdim el frenini.... ;D ;D ;D
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki
[/quote]

Yakışıklı bir U dönüşü yapmak isteyenler kullanabilir mesela ;D Kaygan zeminde tabi
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

sword7' Alıntı:
En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki


Yakışıklı bir U dönüşü yapmak isteyenler kullanabilir mesela ;D Kaygan zeminde tabi

Defender'da tavsiye etmem. Arkada %100 kilit varsa kaygan çamurlu yolda viraja biraz sert girince bile arka taraf atıyor zaten.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Alfonse' Alıntı:
Şaft balansı belki biraz ayrıcalıklı yapılıyordur, o kadar....
Şaft balansıyla alakalı değil şaft elfireni kanpanasına bağlanıyor

1, foto disk el fireni

2, foto kampanalı el fireni



 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Sağolasın Yunus. Yukarıdaki disk aşağıdaki kampana olmasın?