Bu motorun iki türü var. mekanik (TDdi) ve elektronik (TDCI). TDdi olan motor 90, 100, 120 ve 130 PS gücünde 4 farklı tipe sahip. TDCI motorlar, 2.0, 2.2, 2.4 ve 3.2lt olacak şekilde farklı hacimlerde ve 100-200 PS arası değişik güçlerde.
100, 120 veya 130PS olsun, hangisini takarsanız takın; izlemeniz gereken yol hemen hemen aynı.
-------Original Message-------
V-184 MOTOR KOMPLE (SERVİS AMAÇLI) 130 PS 2001/- Motor hakkında
1-1989 model düz 2.5 dizel Land Rover defender' a bu motoru takabilirmiyiz? 2-ruhsat değişikliği konusunda yardımcı olabiliyormusunuz?
Gelen cevap
yeni yasa gereği aracınıza başka marka bir motor takamazsınız.
bu konu hakkında bilgisi olan var mı? daha önce forumda görmüştüm, motor değiştirilebiliyordu
Bu konu bir çok alt başlıkta konuşuldu. Dizelden dizele geçişte aranan özellikler basit. Doğru cevabı alabilmek için trafik müdürlüğü ve / veya konu üzerine uzman bir trafik müşaviri ile görüşmenizde fayda var. Çıkmacıların bu konuda yetkin olduğunu sanmıyorum.
ufak bir dipnot daha: 130PS Puma 2006 yılından itibaren kullanılmaya başlandı.
Son iki linkteki yazılarda "aracın orjinalinden farklı yakıt sistemi ile çalışan motora geçiş yapılamaz" tarzında bir bilgiye rastlamadım. olması gereken standartları belirtmişler. dizelden benzine, benzinden dizele dönüş gibi soruları TSE, Teknik Raporu verecek olan üniversite ve Trafik Müdürlüklerine sormak lazım. bu nedenle, olayın içinde olan ve de motor değişimi konusunda uzman trafik müşaviri ile çalışmanızı tavsiye ederim.
asıl merak ettiğim konu;devletin bu işle ilgili kurumlarının sözkonusu tadilatla ilgili olarak yayınlamış olduğu yönetmeliklerde "yakıt değişimi"ile ilgili hiçbir ibare görünmezken benzinli araca dizel motor konmasının yasak olduğu bilgisi nereden çıktı acaba?
her ilin trafik komisyonları böyle bir uygulama yapıyorlarsa,devletin kendi kurumları arasında nasıl çelişki olabiliyor?bu bile başlıbaşına dava konusu olabilir.
tse:emisyon ve gürültü dışında bir standart getirmemiş.ama hep muğlak ifadeler.......nereye çekersen oraya gider tarzı......dünyanın başka bir ülkesinde bu kadar düzensiz ve saçmasapan bir sistem olabilir mi,ya da karmaşanın sistem olduğu bir ülke ?..hiç sanmıyorum.
Mardin de yapılan araç ihalesinde bu konuyu ist. ank ve diğer illerden gelen 4x4 meraklıları ve ticaretini yapan arkadaşlarla tartıştık yanılmıyorsam ankara kızılcahamamdan gelen bir arkadaş ben motoru değiştiririm yanlız masrafımı alırım demişti. bu işi yapanlar var kanuni prosüdürleri biliyorlar ama sanki bir sır gibi açıklama yapan yok..
trafiğe sorsanız OLMAZ diyor demesinede kaynak,kanun,madde ve yönerge gösteren ibraz eden yok...aynı marka olması ve aynı model araçta kullanılıyor olması sebebiyle neden olmasın anlamak mümkün değil.
Ahmet Bey
Motor konusunu araştırırken, ford motorunun ford şanjumanıyla birlikte takılması halinde ford şanjumanın Landın arazi şanzumanına akuple edilmesini de araştırırsanız çok iyi olacak , ford motorunu Land şanzumanına akuple ederken bir sürü güçlük ve teferruat yaşanıyor , bu iki durumu mukayese etme şanşımız olursa daha sağlıklı karar verebiliriz . ( Aynı konuyu ben de düşünüyorum) kolay gelsin , iyi çalışmalar dilerim ...
Ahmet Bey
Motor konusunu araştırırken, ford motorunun ford şanjumanıyla birlikte takılması halinde ford şanjumanın Landın arazi şanzumanına akuple edilmesini de araştırırsanız çok iyi olacak , ford motorunu Land şanzumanına akuple ederken bir sürü güçlük ve teferruat yaşanıyor , bu iki durumu mukayese etme şanşımız olursa daha sağlıklı karar verebiliriz . ( Aynı konuyu ben de düşünüyorum) kolay gelsin , iyi çalışmalar dilerim ...
ben defender 110 numa mitsubishi turbo dizel motor attığımda usta motor ile şanzımanın birebir orjinal şekilde oturması için mobilyacıların kullandığı mdf malzemeden kalıp yaptı bende o kalıbı dökümcüde döktürdüm daha sonra tornada işledik civata yerlerini açtık mükemmel bir flanş çıktı ortaya sanırsınız fabrika imalatı ne priz direğini kaynak etmeye gerek oldu nede başka birşeye motor şanzımana takıldı teraziye getirildikten sonra kulaklar yapılarak şaseye monte edildi daha sonra aksesuarlar filtreler elektrik v.s o usta aslında volvo, daf, scania, yani tır ustası idi land rover aşığı olması münasebtiyle bu işlemi yaklaşık 4 land 110 a uyguladı ve hiç bir sorun yaşanmadı...
ben defender 110 numa mitsubishi turbo dizel motor attığımda usta motor ile şanzımanın birebir orjinal şekilde oturması için mobilyacıların kullandığı mdf malzemeden kalıp yaptı bende o kalıbı dökümcüde döktürdüm daha sonra tornada işledik civata yerlerini açtık mükemmel bir flanş çıktı ortaya sanırsınız fabrika imalatı ne priz direğini kaynak etmeye gerek oldu nede başka birşeye motor şanzımana takıldı teraziye getirildikten sonra kulaklar yapılarak şaseye monte edildi daha sonra aksesuarlar filtreler elektrik v.s o usta aslında volvo, daf, scania, yani tır ustası idi land rover aşığı olması münasebtiyle bu işlemi yaklaşık 4 land 110 a uyguladı ve hiç bir sorun yaşanmadı...
Emin bey paylaşımınız için teşekkürler.
Kullandığınız motor hakkında biraz teknik bilgi verebilir misiniz ? ( beygir, hacim vb...)
Birde maliyet ve nasıl temin ettiğinizi yazarsanız en azından pumaya alternatif bir motor hakkında bilgi sahibi oluruz.