1990 Pajero İçin Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nadir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,041
N

nadir

Ziyaretçi
Selam arkadaşlar,

aranıza yeni katılmış bir üyeyim.90 model 3 kapı bir pajerom var.araç üzerinde 225 70R 15 kar lastikler takılı,big food çular gülmesin eski sahibi böyle kullanmış :-\ neyse.aracımı arazide de kullanmak istediğimden bu lastikleri değiştirmek istiyorum fakat daha önceden tecrübeli olmadığımdan bir türlü tercihte bulunamıyorum.en son olarak competus biraz aklıma yatıyor.bu lastiği araç üzerindeki cantları değiştirmeden kullanmam mümkünmü,yorumlarınız?yada arazi performansı güçlü ama bir o kadar da asfaltta az uğultu yapan başka markalar da önerebilirmisiniz?

Araç üzerinde hiç bir aksesuar bulunmamakta.bu nedenle araziye yönelik olarak lastiklerden sonra ki ilk işim tavan ve tampon sisleri olacak.acaba hem ekonomik hemde verimli sisler hangileridir?piyasa da çok farklı model ve fiyat aralıklları mevcut.doğru malzemeyi nasıl seçebilirim?

Birde son olarak vinç konusu var.warn,t-max vs. tamam sağlam markalar fakat bu fiyatlara rağmen yedek parça ve servis durumunu nasıl çözüyorsunuz.sitemizinde üyesi olan bir arkadaşın bahsettiği netlift (yerli) bu bakımlardan daha garanti bir ürün olabilirmi acaba,bu vinç hakkında bilgisi olanlar aydınlatırsa da sevinirim.

Tüm bunlardan sonra en kısa sürede arazide görüşmek dileğiyle.(Açıkçası aracın bu haliyle araziye girmeye çekiniyorum nemelazım ;D ;D
 

Etiketler
Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Selamlar ,öncelikle sorularınızı pajero linkinin altında sorarsanız ,daha çok pajero kullanıcısından yanıt alabilirsiniz.
Lastik sis, gibi konular çok tartışıldı ,siteyi biraz gezerseniz bir çok soruya cevap bulabilirsiniz.
A/T lastiklerde BF Goodrich fena değil ,ama sağlam bir çamur performansı beklemeyin.
M/T serislerinde ses ön plana çıkıyorsa Cooper STT kullanan arkadaşlar memnun.

Sisler delici ,yayıcı ve renklerine göre ayrılıyorlar,
kullanım amacına göre pahalısı ve ucuzu mevcut,
örneğin tipi için bile kullanacağınız sis var,mavi renkli oluyorlar,tipide çok güzel iş görüyorlar.
aracın ampullarini daha yüksek watt lılarla değiştirmekte başka bir çözüm,ama ayarları iyi olmalı
yolda ışık seli gibi oluyorsunuz,ayarlı olmazsa karşıdakileri ciddi olarak rahatsız ediyor.

Vinç konusunda Tmax kullanan arkadaşlar ,fiyat/performans aralığında memnunlar
EW yazılı olanları tercih ediliyor, sebebini unuttum.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

öncelikle link uyarınız ve görüşleriniz için teşekkür edrim.
Lastik seçiminin bu kadar zor olacağını tahmin etmemiştim doğrusu.Performansın yanında fiyatlarıda düşününce işin içinden çıkamadım çünkü kolay kolay değiştirilebileceğini düşünmüyorum.önerilerinizi değerlendiricem.

sislere gelince tavan için comet 550 tampon içinse comet 500 düşünüyorum.hem estetik olarak hem performans olarak tatmin edeceklerini umuyorum.yalnız sis amaçlı kullanım için sarı şartmıdır.ya da farkı tam olarak nedir,sadece estetikmi?

tmax vinç e gelince az önce bir arkadaşın kumanda merkezinin arıza yaptığını okudum böyle durumlarda garanti vs.kullanma durumu varmıdır(olmadığını tahmin ederek soruyorum) çözüm yan sanayimi oluyor?
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

evet lastik derin bir konu ,
Amacınıza en uygun olanı seçmek lazım,

Sis için benim görüşüm ,sarılarda çok iş görmüyor.
sadece karşıdan farkedilebilirlik için uygun,
bu sorunu ben sis gözlükleriyle çözdüm ,
çeşitli modelleri var ,var baya başarılı
Tchibo dan aldığım uyduruk gözlükler bile baya etkili.
Tipi için bende mavi renkte Pia lar var ,
tipide ışıkları kapayıp pia ları yakınca önümü görebiliyorum.
comet kullanmadım.

tmax e gelince arkadaşlarım performansından memnun ,
yedek parçayı huma oto yada diğerlerinden sorabilirsiniz.
çok sıkışınca direk yurt dışından getirmekte fayda var.
sizin araç içinde geçerli bu .
www.rockauto.com
veya ebay a bakabilirsiniz.
özellikle ebay.co.uk sitesine bakın ,ingilterede zibil gibi parça var ,ve nispeten ucuz.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Sisli havalar için farın haricinde gözlük mantıklı bir çözüm.sizdeki mavi pia lardan gece aydınlatmasında da aynı şekilde memnunsunuzdur herhalde.ben aracımı daha ziyade doğa gezileri için kullanıcam ve gece karanlığında işlerliğine baya ihtiyacım olacak.bu nedenle renkli far düşünmüyordum ancak arada 2 tanesi kaynayabilir belki.bu arada parça konusunda umarım yurt dışına ihtiyacımız kalmaz diye bir temennide de bulunmadan edemiyeceğim.

Lastik konusunda da sitede hayli başlık var,umuyorum buradan banada bir 2. el takım düşer.biraz sabretmek lazım galiba.anladığım kadarıyla lastik konusunda epey sıkıntı yaşayan var.
vinç konusunda acele etmek istemiyorum,netlift in durum analizlerini biraz daha bekliyeceğim.

acaba sizdeki mavi piaların araç üzerinde bir fotosu varmıydı,fikir olması açısından.
 



Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Pialar benim eski aracımın üzerinde takılydı,
Pajero için güzel bir uygulama yeri bulamadım,
eğer çelik tampon uygulamasına geçersem orda bir yer bulurum.
boyutları ufak ama iyi iş gördüler,
üstekiler hella,- pialar altta küçük olanlar.
03082008033.jpg
 



Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Bu araçta tam hatırlamıyorum ama 120/160 olabilir,
kendi farlarının içinde ampul uygulaması yapmıştım ,
Hellaların yerinde bir ara 100 wattlık sisler vardı,
aracın normal farları aydınlattığında ,sisleri açıp kapadığımı farkedemiyordum,
aydınlatmayı bu şekilde halledince sisleri söküp- ,delici+yayıcıda olan 55 wattlık hellaları taktım,sis için sarı ışık kullandım.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Bu tip bir uygulamada ,aracın normal farlarını yükseltecekseniz,
iyi bir elektrikçiye gidin ve röle uygulaması yaptırın,
bazen sistem kaldırmayabiliyor.
 



Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Pialar tahminimden küçükmüş ama aslında önemli olan bu değil tabiki.benim arazi aracındaki görsel beklentim biraz iri ve kaba olması.Hella comet leri birazda bu yüzden tercih ediyorum galiba.aslında pialar port bagaj önü için de uygun olabilirler ama şimdilik bende oda yok.bu durumda hella tercihimde devam edecek gibiyim

çelik tampon maliyetleri hakkında bilginiz varmı acaba.vinç uygulamasından önce yaptırmak daha mantıklı gibi geliyor bana bilmem doğrumu düşünüyorum.
sizi sıkıyor olmak istemem ama arazi aracı modifikasyonuyla ilgili kabaca bir bütçe çıkarıp ona göre sıralama yapmak istiyorum,küçükten büyüğe önem sırasına göre.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Tampon fiyatları ,büküm fazlalığı,aksesuar ve ustalara göre değişiyor.
Bu linki inceleyin, ben Ankara dayım ,bir çok arkadaşım Ahmet Ustada yaptırdı.
bizim için tek sorun Antalya da olması.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38868.0
Tamponu yapan ustanın işçiliği kadar ,off-road dan da anlaması lazım.
İnternetten uygulamalara bakın ,yabancı sitelerde bir çok model var,
modeli bulunca resmi gönderip fiyat konusunda bir bilgi sahibi olursunuz.

tamponu önce yaptıracaksanız ,öncelikle sonradan alacağınız vinci kesin belirleyin.
vinç yuvasını ona göre yaparsınız,
vinç uygulamasını gizli yapmayın,en azından üstünü açık bırakın ,halatı toplarken görmek önemli.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Ahmet usta nın işleri meydanda,gayet başarılı görünüyor ancak bende İstanbul'dayım,Antalya banada uzak ama değerlendirmekte fayda var.en azından beğendiğim bir kaç modeli ve tutarını ona danışabilirim belki.fikir verdiğiniz için teşekkür ederim.
 

Ynt: 1990 Pajero İçin Yardım

Ahmet abi nakliye sorununu çözer bir irtibata geçin isterseniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,919
Mesajlar
1,531,685
Kayıtlı Üye Sayımız
166,946
Kaydolan Son Üyemiz
hnscl198

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst