Erdin Bey uygulamanızda eski ile kıyasla ne tür farklılıklar var açıklar mısınız?
Mesela yakıtta ölçülebilir bir düşme var mı?
* yakıtta ölçebildiğim 3% gibi bir tasarruf sözkonusu
Isınma zamanı açısından mesela hararet ibresi en dipten alt çizgiye gelme süresi ne kadar fark etti gibi.?
**ilk çalıştırmada mekanik tahrikli fan devrede olmadığından eskisine göre,optimum çalışma sıcaklığına daha kısa sürede ulaşılıyor,kış koşullarında 3-4 dk.
Araçta çekiş artışı olarak bir fark ölçebildiniz mi?
*** söylentilere göre + 5 hp. ancak o kadar olmasa bile pedala bastığınızda kendini net bir şekilde hissettiriyor,en doğru yol aslında uygulamadan önce ve sonra aracı dinamometreye sokmak ancak,Bursa da bunu yapmak imkansız
Kafamda halen bazı soru işaretleri var. Bu konulara da açıklık getirilirse memnun olurum.
Bizim orjinal pervane bildiğim kadarıyla radyatördeki suyu soğutuyor, radyatörde soğuyan su da termostat açınca motor içine dolaşmaya başlıyor.
****Motor çalışmaya başladığı andan itibaren radyatördeki su devirdaim pompası aracılığı ile motorda dolaşmaya başlar,bu esnada soğutma fanı devrede ise radyatördeki su motordan aldığı ısıyı radyatörde soğutur bir taraftan da,ilk çalıştırma esnasında motorun daha geç ısınmasının sebebi budur.Elektrikli fan uygulamasında radyatör içindeki su motor sıcaklığı ile ısınıncaya kadar devreye girmez,eksantrikten tahrikli pervaneye göre rölanti de daha düşük yakıt sarfiyatı demektir
Aracın motoru soğukken termostat motor içindeki suyun radyatöre geçmesini engelliyor. Motor çalışarak kendi içindeki suyu ısıtırken, pervane de dönerek radyatördeki suyu soğutuyor.
Yani pervanenin dönmesinin motorun ısınmasına pek fazla negatif etkisi yok gibi.
***** yukarıda bahsettiğim nedenden dolayı doğrudan etkisi var ve ihtiyaç olmadığı halde pervanenin çalışarak eksantriğe verdiği yükü gözönünde bulundurun lütfen
Konunun ikinci boyutu, pervanenin eksantrikden tahrik alarak dönmesi ve dolayısıyla motorun ürettiği gücün bir kısmını çalması.
****** aracım '92 JLX tek kapı ve fan viskoz (ısınınca devreye giren) fan değildi bu nedenle,uygulamdan sonraki farkı net bir şekilde hissedebildim...
Bu konuda da motor soğukken zaten pervane avare döndüğünden zannedersem çok fazla bir etki olmaz. Ancak kasıntılı döndüğü zamanlarda daha fazla güç çeker. Bunun alternatifi olan elektrikli fanlar direk eksantrikten güç almasa da sonuçta aküdeki elektriği kullanıp şarz seviyesinin aracın orjinal haline göre daha fazla düşmesine dolayısıyla şarz dinamosunun erken faaliyete geçmesine sebep olup son tahlilde eksantriğe fazladan yük bindirmiş olmaz mı? Sonuç olarak pervane kayışının iptali ile kazandığımız beygir gücünü şarz dinamosu yoluyla yine kaybetmez miyiz?
****** bu soru bugüne kadar karşılaştığım en teknik ve mantıklı soru;cevap kesinlikle haklısınız,ancak fan sadece ihtiyaç halinde devreye giriyor,motor sıcaklığının yükseldiği durumlar genellikle düşük devir ve süratte ya da şehir içi duraksamalarda devreye girer ve çıkar,fanın çalışma süresi bende 45 sn. ile 1 dk.arasında gerçekleşiyor,dolayısıyla eksantrikten tahrikli fan ile karşılaştırılamayacak kazanımlar sözkonusu
Teşekkürler.