2.5 Benzinli Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,370
Ynt: 2.5 Benzinli Defender


Bence 74 lük termostat kışın düşük gelir. 82 lik termostat kullanmanızı tavsiye ederim.Hatta 88 lik de kulanabilirsiniz. Benim araçta lpg olduğu için kışın 88 lik yazın 82 lik kulanıyorum. Termostatı Ford parçacılarından alabilirsiniz.
 

Etiketler
Ynt: 2.5 Benzinli Defender


Ben de 82 lik termostat kullanıyorum, bu kış alırken Ford parçacısına 88 lik termostat sordum , İzmir'de 88 lik termostatı bir Anadola takarsan hararetten blok bile çatlar dedi, elinde 82lik vardı ben de onu kullanıyorum, LPG kafasının iyi ısındığını düşünüyorum, ama yine de motor kışın geç ısınıyor yüklenmeyince, soğuk diye de yüklenmiyorum, doğru sürüşü bulamadım
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

2,5 benzinli silindir kapağı arıyorum çıkma olarak elinde olan arkadaş varmı acaba?
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender


Açıkçası yaylaya çıkarken ve offroad 'da araba daha çabuk hararet yapma eğiliminde oluyor. Daha evvel 2,5 benzin motorumun su kaynatmışlığı var. Bu yüzden V8'de işi riske atmaktansa, düşük termostat kullanıyorum. Ayrıca fan termiğini de değiştirip sabit fan haline getirdim. Sürekli dönüyor. Motor düz yolda 70 derecelerde, yüke bindiğinde 90 derecelerde geziniyor. 100 dereceyi şimdiye kadar hiç geçmedi.

Gerçi tüm bu yazdıklarım işin mekaniğine ters. Aslında soğutma ile ilgili tüm komponentler doğru çalışsa, teorik olarak kaç derecelik termostat kullanırsanız arabanın o ısıda kalması gerekli. Ama radyatöre çamur dolduğunda yada arazide fan termiği bozulup fan dönmez hale geldiğinde yada radyatör neden olduğunu bilmediğiniz bir şekilde hava yaptığında v.s v.s araba hararet yapabiliyor. Ben de bu riski almak istemiyorum.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender



Metin abi forumda başka yerde de okumuştum her sene radyatör temizleyin yazıyordu,kimyasallarla içini dışını komple temizlemek ısı transferini arttırır. Yanlış avans harareti arttırır, Yemeyeceği kadar gaz vermek yüklenmek bunlar da arttırır sanırım araba yüke bindiğinde, kaldırabileceği kadar vermek lazım, ya da ona uygun viteste ve devirde gitmeli. Vosvos süren abiler daha iyi bilirler
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

Harareti önlemek için fan termiğini değiştirip, sabit fan taktırmanın bir zararı olur mu?
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

denizakvaryumu' Alıntı:
Harareti önlemek için fan termiğini değiştirip, sabit fan taktırmanın bir zararı olur mu?

Fan bozulasıya kadar olmaz sanırım

şaka bir yana , sabit fan yerine daha düşük sıcaklıkta açan termik taktırsanız daha iyi olur kanaatindeyim..
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

denizakvaryumu' Alıntı:
Harareti önlemek için fan termiğini değiştirip, sabit fan taktırmanın bir zararı olur mu?

Fan termiğiniz arazide bozulur ve fanınız dönmez ise (yaşanmıştır) arabanız hararet yapar...
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

Radyötör suyunun nereye gittiğini söyleyeyim,daha yeni başıma geldi,motor kapağı çatlakmış,bütün su motorun içine girmiş ve öyle çalışmış bir süre,yaklaşık 2 ay kadar,bujiler paslanmış,yağ krem gibi beyazlamış,egzantrik mili ve distribütörün birleştiği dişliler yağsızlıktan,birbirlerini yemişler her ikisinden 4-5 diş yoktu,ilk kapağı açtığımızda bariz silindirlerin içinde su vardı.Kapak,conta,egzantrik mili,distribütör alt dişli, ve bunun yanında daha bi sürü ufak tefek mecburi parça...Umarım tesisatta problem vardır, kapak biraz baş ağrıtıyor,ama Otomekanik/maslak Hüseyin abi jilet gibi iş çıkardı sağolsun...
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender


geçmiş olsun abi
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

mesleğim gereği araç konusunda bakım veya rutin kontroller konusun da hassasımdır yani hemen hemen aracı hergün çalıştırmadan önce yağına suyuna bakarım onun içindirki aracıma hasar verebilecek bir durum söz konusu değil çünkü olayın başlangıcında daha duruma el koymuş bulunuyorum
şu an aracımı çalıştırmıyorum onun için motorun zarar göreceğini düşünmüyorum
silindir kapak çatlak olması konusunda haklı olabilirsiniz ki bende öyle düşünüyorum.conta dan olsa sadece motora su karıştırır veya blokla kapak arasıdan suyu atar ama burada farklı bir durum var hem motordaki yağ kayboluyor hem radyatördeki su kayboluyor buda gösteriyorki kapaktaki bir çatlaktan yağ ve su direk egsoz manifoltundan dışarı gidiyor
müsait bir zamanda söküp baktıracağız artık .aslında şu aan motor değişikliği için araştırma yapıyorum belki puma motor uygulayabilirim
konuyu sallamamın sebebide birazda ondandır
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

En iyisini yapmışsınız,erken farketmişsiniz,ben farkedene kadar iş işten geçmişti,ve o halle beni araziye götürdü ve getirdi,sağlam haliyle nerelere götürür bilmem,neden DEFENDER diyenlere ufak bir dip not...