2.5 TD DİSCO

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KILINÇ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,764
Ynt: 2.5 TD DİSCO

Ben discolarda eğim iniş tc gibi elektronik sistemler var diye duydum ama bir disco 2 kullanıcısı olarak sizden öğrenmek daha doğrudur diye düşündüm onun için sordum
 

Etiketler
Ynt: 2.5 TD DİSCO

KILINÇ' Alıntı:
Ben discolarda eğim iniş tc gibi elektronik sistemler var diye duydum ama bir disco 2 kullanıcısı olarak sizden öğrenmek daha doğrudur diye düşündüm onun için sordum

tc var, eğim iniş sistemi var, yol tutuş sistemi var disco 2 de. ben yanlıs anladım sorunuzu
 

Ynt: 2.5 TD DİSCO


Hill Descent Kontrol - Land Rover tarafından bulunmuş bir uygulamadır. Disco II'lerde kullanılmaya başlanmıştır. TC - HDC sistemleri Disco II'lerde bulunuyor.
Daha sonra endüstri standartı oldu zaten. Artık Renault Kaleos bile bu özelliği sunuyor.

Discovery II kasası, uzun yıllar dünyanın her türlü zorlu koşullarında görev yapan Disco I'lerde sağlanan mühendislik araştırmalar sonucunda mükemmelleşmiş bir arazi aracıdır.
Diğer takipçilerine de örnek teşkil edecek pek çok özellik Discovery II'de endüstriye tanıtılmıştır. TD5 seri üretim isminde olan Storm yüksek basınçlı dizel makinası da öyle...
Dönemi dizel teknolojisinin önünde, heavy duty, yakıt seçmeyen ama aynı zaman performans veren bir motordur. Şimdi Common rail makinalara göre daha güçsüz görülebilir.

Ancak TD5'in amacı, inanılmaz bir çekiş gücü yaratmak, Karavan,treyler vs çekmek için, bu çekiş gücünü minimum bakım ile arazi koşullarında sürekli sağlamak üzere tasarlanmıştır.
O sebeple yeni kuşak araçlar kadar verimli olmayabilir.Chip ile bu konu hallloluyor o ayrı....

Unutmayalım ki, arazi aracı üretmek ile övünen ve böyle bilinen bir markanın bir aracı tasarlaması ve piyasaya sunması, sıradan bir vw, bmw... gibi markanın SUV'undan daha zorlu testler ve olasılıkların düşünülmesini-öngörülmesini gerektiriyor.

Discovery II hantal bir araçtır, çünkü bu sınıf araçlar hantal olmalıdır
 

Ynt: 2.5 TD DİSCO

Teşekkür ederim son bir soru eğim kalkış sistemide varmıdır bu arada aracınızın modifikasyon fotolarına bakıyordum araç güzel olmuş bol çamurlarda ve güle güle kullanın
 

Ynt: 2.5 TD DİSCO

KILINÇ' Alıntı:
Teşekkür ederim son bir soru eğim kalkış sistemide varmıdır bu arada aracınızın modifikasyon fotolarına bakıyordum araç güzel olmuş bol çamurlarda ve güle güle kullanın

Teşekkürler, eğim kalkış sistemi yok.
 



Ynt: 2.5 TD DİSCO

KILINÇ' Alıntı:
Teşekkür ederim son bir soru eğim kalkış sistemide varmıdır bu arada aracınızın modifikasyon fotolarına bakıyordum araç güzel olmuş bol çamurlarda ve güle güle kullanın

Araba otomatik oluyor genelde, eğim kalkış sistemi ise Sol ayağınız oluyor.
Sol ayakla frene basarken, sağ ayak ile gaza biraz dokunuyor, dozluyorsunuz. Sonra sol ayak kaldırılınca direkt araç kalkıyor. Vollaa...
Arazi sürüşünde çok kullanılan bir durumdur.
 


Ynt: 2.5 TD DİSCO

eğim iniş dik yokuşlardan inerken eğim iniş düğmesine basıyorsunuz aracın sadece direksiyonunu kontrol ediyorsunuz hangi tekerin ne zaman fren yapacağını abs ayarlıyor aracınız sağa sola arka ve ön tarafı kaymadan aşağı kontrollü bir şekilde iniyor, turboya gelince 3000 devirde açar belirli bir süre(2-3 dk)açık kalır taki siz 3000 devire tekrar çıkana kadar