Ynt: 2.5 TD DİSCO
KILINÇ' Alıntı:
Aslında belirtmek istediğim disco 2 lerin 2500 cclik motorları birde nette baktım bir td5 hse ler var birde 2.5 tdi var bu ikisi arasında ne fark var biliyormusunuz?Bir soru daha disco 2 lerde eğim iniş ve eğim kalkış kontrol sistemleri varmıdır?
Hill Descent Kontrol - Land Rover tarafından bulunmuş bir uygulamadır. Disco II'lerde kullanılmaya başlanmıştır. TC - HDC sistemleri Disco II'lerde bulunuyor.
Daha sonra endüstri standartı oldu zaten. Artık Renault Kaleos bile bu özelliği sunuyor.
Discovery II kasası, uzun yıllar dünyanın her türlü zorlu koşullarında görev yapan Disco I'lerde sağlanan mühendislik araştırmalar sonucunda mükemmelleşmiş bir arazi aracıdır.
Diğer takipçilerine de örnek teşkil edecek pek çok özellik Discovery II'de endüstriye tanıtılmıştır. TD5 seri üretim isminde olan Storm yüksek basınçlı dizel makinası da öyle...
Dönemi dizel teknolojisinin önünde, heavy duty, yakıt seçmeyen ama aynı zaman performans veren bir motordur. Şimdi Common rail makinalara göre daha güçsüz görülebilir.
Ancak TD5'in amacı, inanılmaz bir çekiş gücü yaratmak, Karavan,treyler vs çekmek için, bu çekiş gücünü minimum bakım ile arazi koşullarında sürekli sağlamak üzere tasarlanmıştır.
O sebeple yeni kuşak araçlar kadar verimli olmayabilir.Chip ile bu konu hallloluyor o ayrı....
Unutmayalım ki, arazi aracı üretmek ile övünen ve böyle bilinen bir markanın bir aracı tasarlaması ve piyasaya sunması, sıradan bir vw, bmw... gibi markanın SUV'undan daha zorlu testler ve olasılıkların düşünülmesini-öngörülmesini gerektiriyor.
Discovery II hantal bir araçtır, çünkü bu sınıf araçlar hantal olmalıdır
