aslinda forumda bu konu daha once tartisilmis ancak ben yine de yeni konu uzerinden gitmeyi tercih ettim.oncelikle herkese merhabalar bakimlari duzenli yapilan 2002 model 2.7crd sahibiyim aracimdan genel anlamda gayet memnunum fakat son donemlerde yakit tuketimi konusunda bazi sorunlar yasiyorum,aracin yol bilgisayarinda ort.tuketim 15.0 lt civari (sehir ici sakin kullanimda ve cok fazla yogun trafige girmiyorum) 100tl eurodizel yakitla en fazla 150km yol yapiyorum son 1.5-2 aydir bu bole,kis sartlarini vs gozonune alirsak bu deger normalmidr,degilse sorun neden kaynaklaniyor olabilir simdiden yardimci olacak arkadaslara tesekkurler...
2,7'lerin kompresyonu yüksek olduğu için enjektör diplerinden kompresyon kaçırma yapabiliyormuş. Benim aracımda da birden yakıt tüketimi arttı. Enjektör dibinden kaçak olduğu ortaya çıktı. Kontrolü çok basit motorun üstündeki plastik kapağı çıkarın ve çalışır vaziyette enjektörlerin üstüne su dökün kaçak varsa suyu yukarı doğru atıyor...
Evet enjektorleri yaptirdim,1. 2. ve 3. enjektorlerin kacirdigi soylendi 4 ve 5 de problem olmamasi motorun inmesi vs gibi sorunlar cikarmadi,sonuc olarak 3 enjektor,vida cart curt iscilik dahil 475tl masraf cikardi simdilik boyle umarim bu konuda problem cikarmaz...
Evet enjektorleri yaptirdim,1. 2. ve 3. enjektorlerin kacirdigi soylendi 4 ve 5 de problem olmamasi motorun inmesi vs gibi sorunlar cikarmadi,sonuc olarak 3 enjektor,vida cart curt iscilik dahil 475tl masraf cikardi simdilik boyle umarim bu konuda problem cikarmaz...
dostum yazdıklarını anlamaya çalıştım.5. enjektörü sökmek için motorun inmesi lazım.sökmeden sağlam olduğunu nasıl anladılar.diğer sorum şu.3 enjektör değiştirdim diyorsun.maliyet 475 tl.bu nasıl oldu.enjektörün tanesi 625 artı kdv.
dostum yazdıklarını anlamaya çalıştım.5. enjektörü sökmek için motorun inmesi lazım.sökmeden sağlam olduğunu nasıl anladılar.diğer sorum şu.3 enjektör değiştirdim diyorsun.maliyet 475 tl.bu nasıl oldu.enjektörün tanesi 625 artı kdv.
Ben elimden geldiğince anlatayım. Aracın 4. ve 5. enjektörü ön camın altında kalıyor bu yüzden motor inmese bile kulaklar gevşetilip motorun ileri geri oynatılması gerekiyor. Burdaki problem enjektörün sağlam olup olmaması değil enjektörün dibinden kaçak olması. Bu 2 şekilde anlaşılıyor.1 Enjektör kaçırıyorsa üstünde mazot oluyor.2 yukarıda da yazmıştım üstüne su döküyolar suyu yukarı doğru dibinden atıyor. Enjektör kaçırıyorsa sökülüyor yerine rayba çekiliyor sonra tekrar yerine takılıyor. Arkadaşın bahsettiği bedel sadece sökülüp temizlenip takılma fiyatıdır. Enjektörün değişmesi gerekmesi gerekip gerekmediğine sizinde söylediğiniz gibi sökünce karar veriyorlar.
Enjektorlerin 3 tanesi onarim gordu degisme olmadi,ustanin bana soyledigi arka taraftaki enjektorlerde su an icin bir problem gorunmedigi,1000km yaptiktan sonra tekrar kontrol edilecegi seklindeydi,sanayide cikarken yol bilgisayarini sifirladim eve geldigimde tuketim 9.7 gorunuyordu,arabanin cekisi ve gidisi de eskiye gore cok daha seri oldu(tuketim bakimdan once 16-17lt dolayindaydi)
Enjektorlerin 3 tanesi onarim gordu degisme olmadi,ustanin bana soyledigi arka taraftaki enjektorlerde su an icin bir problem gorunmedigi,1000km yaptiktan sonra tekrar kontrol edilecegi seklindeydi,sanayide cikarken yol bilgisayarini sifirladim eve geldigimde tuketim 9.7 gorunuyordu,arabanin cekisi ve gidisi de eskiye gore cok daha seri oldu(tuketim bakimdan once 16-17lt dolayindaydi)
bir şeymi yaptınki yakıt düştü.)kendiliğindenmi oüştü.yol bilgisayarını neden sıfırlamadın.1200 km ortalaması şuan da 300 km'de 15 Lt.'lere düştü ne demek.anlamadım.