2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 584
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 133,685

Karıştırmadım, adem usta mazot kütüğünü ayrıca yazdım zaten, mazot soğutucusu soğutma suyunu koyveriyordu , sonradan çıktı yani, burda baktırdım , soğutucunun kafalarında oring contalar varmış, onlar değişti düzeldi, çok zor bişey değil onları değiştirmek ama kelepçeleri biraz sıkıntılı ustaya yaptırmak daha mantıklı tabiki , sonuçta soğutma suyu, yanlış bişey yapılırsa riski büyük
 

Etiketler
elinize sağlık süleyman bey,

paylaşmış olduğunuz tecrübeye dayalı bakım ve tamirat sonuçlarınız,deneme yanılma ile ulaşılan birçok gerekli gereksiz yapılan çözüm arayışlarından kat be kat değerli oldu şuan ...

teşekkürler
 

Mazot soğutucusu şu ana kadar hiç dikkat etmediğim bir ekipmandı?Tam olarak nerede?Söküp tkması kolay birşeymi?Hafta sonu onuda kontrol edeyim hazır öğrenmişken?
Mazot soğutucusu Hava emiş manifoltunun hemen altında 1 karış silindir tüp şeklinde üst tarafından mazot giriş çıkış yapıyor uçlarındanda soğutma suyu giriş çıkış yapıyor
Çok kaçırdımı damlıyor ilk çalıştırmada görürsünüz, az kaçırıyorsa alttan uç kısımlarına doğru parmak çekin ıslaksa sızdırıyor demektir
Ordan mazot kaçırması çok zor ihtimal zaten mazot kaçırmaz mazota su karışır büyük ihtimal, mazotun depoya geri dönüş hattı üzerinde olması lazım mantıken, yakıt deposu su dolar, depodan gelen mazot bi şekilde soğuktur zaten , bu aracın enjektörleri motorun içinde olduğundan yanamayan mazot ısınıp geri gidiyor o yüzden var .
Malzemesi krom çürüme yapmaz,yeniside 4500 lira ona göre
 
Son düzenleme:

Süleyman Bey bilgilendirme için teşekkür.
Dün size sorunca üşenmedim gece garaja inip buldum ekipmanı,kontrol de ettim herhengi bir sızıntı göremedim.Bugünde 1 saat bir boşluğum vardı,yine kontrol ettim şimdilik bir şey göremedim.Aslında,biraz anlamadığım bir şey oldu forumları okurken dün gece.Malzemenin ismi Yakıt soğutucusu ama sanki içinde 82 dereceye ayarlı bir termostat var ve aslında yakıtın aşırı ısınmasını (82 derece üstü) önleyen bir sistem gibi geldi(belki yanılıyorum.) ve Microcat dede parçanın kafa Oringlerini vermiyor komple parçayı numaralandırıyor.Genelde değişim yapanlar da Viton oring kullnamışlar.Kelepçe hakkaten zor sökmesi vazgeçtim şimdilik ama takip edeceğim sürekli.4500 tl sanırım yakıt tankı olarak belirttiniz?Oringler veya soğutucunun kendisi o kadar tutmuyor fiyat açısından.Saygılarımla...Orhan AKDEMİR
 

Hayır o mazot soğutucusunun komple yenisi 4500 lira ben sordum , parça numarası PIB100050
82 dereceye ayarlayan termostat onun içinde değil başka yerde , bu sadece mazot soğutucusu başka işlevi yok
 
Son düzenleme:





Bagajın içerden kolunu ve deri döşemeyi söktük kilidi açmaya yarayan teli elim ile zor zohmet çekerek kapıyı açtık. daha sonra kilit mekanızmasını söktüm spreyler yardımıyla güzelce temizledik. Şu anda şıkır şıkır eskisinden daha güzel çalışıyor içi toz pislik dolmuş şu anda sorun yok.
 


Bagajın içerden kolunu ve deri döşemeyi söktük kilidi açmaya yarayan teli elim ile zor zohmet çekerek kapıyı açtık. daha sonra kilit mekanızmasını söktüm spreyler yardımıyla güzelce temizledik. Şu anda şıkır şıkır eskisinden daha güzel çalışıyor içi toz pislik dolmuş şu anda sorun yok.


Büyük ihtimalle oradan toz alıyor. Şimdilik sıkıntı yok contası çıkmış olabilir ama ben conta göremedim nasıl bir contası var orada onu hatırlamıyorum.
 




Arkadaşlar bu arada bir bilgilendirme daha yapayim,
Marş basmaması sadece şanzuman müşürüyle alakalı değil, şanzuman müşürü kaynaklı olduğu zaman vites pozisyon göstergesinin vitesi doğru konumda göstermemesi veya yanıp sönmesi gerekiyor
Benim araç bazen marş basmıyordu , kime sorduysam şamzuman müşürü kaynaklıdır dedi, öyle değilmiş sorunu buldum
Marş dinamosunun gövdesine alttan ince kabloyla bi fiş giriyor, fiş bildiğimiz ince soket , valtta olduğu için ıslanmaya çamurlanmaya ve hatta yukardan akan yağ ve mazot kaçaklarından nasibini alacak yerde tam
Oraları temizlerken bu fiş dikkatimi çekti baktım fiş oynuyor yuvasında , tamamen çıkarttım , marşa bastım normalde marş basmadığı zaman hangi emareler varsa aynıları oldu , fişte temassızlık varmış , çokta basit bişeymiş , balata spreyiyle temizledim , fişi aralığını penseyle biraz kapattıp , taktım marş kibrit gibi oldu , çünkü çoğu zamanda anahtarı çevirince 1,2 saniyelik gecikme oluyodu oda düzeldi
Demem o ki bu olayı her gittiğim ustaya sordum , elektrikçiyede sordum, marş dinamocusunada sordum, bu olayı yaptığı zaman marşta tık sesi bile olmadığını söyledim, vites pozisyon göstergesinin bu esnada doğru konumu gösterdiğinide söyledim,kimse üzerindeki fişe bakılması lazım falan demedi , herkes şanzuman müşürü dedi, elektrikçiler kontak termiği bozuktur dedi, arabayı bırakıcan yapana kadar beklicez dedi falan filan
Halbuki çok basit bişeymiş , yorum sizin ben bişey demiyorum
Fotograf ekte ,

 
Son düzenleme: