2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan emre südaş Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,318

emre südaş

Ana Kamp
Mesajlar
32
Tepkime Puanı
0
Yer
ADANA
Web
www.deepro.com
Merhaba arkadaşlar, 2. el aldığım 2007 model yeni kasa L200 ümü yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum ve bir sorun yaşamamıştım taki dünkü offroad macerama kadar :D. Offroad konusunda tecrübem yok denecek kadar az. Aracaın yeteneklerini tam olarak bilmiyorum. Dün bir kum tepesinde daha fazla ilerleyemeyip manevra yapmaya kalkınca arac saplandı. 4h konumundan aracı 4L ye aldım. İleri geri menaveralarla aracı zorda olsa saplandığı yerden çıkardım ama sanırım debriyajı biraz fazla hırpalamışım. Oldukça ağır bir balata kokusu geldi ve daha önce yaşamadığım bir sıkıntıyla karşılaştım. Araç 2h konumunda iken asfaltta 1 vites veya geri viteste aracı tam hareket ettirdiğim sırada bir titreşim oluyor. Sanki tam kavrama noktasında araç kasılıyor. Bilmiyorum psikolojikmi ama sanki araç eskisi gibi yağ gibi hızlanamıyor. Aracı aldığım zaman ankara azizoğlu otomotivde aracın 10000 km önce baskı balata setinin değiştiğini tespit etmiştik. Yani yeni sayılır. Servise Yeni debriyaj setiiçin fiyat sorduğumda ise inanılmaz bir fiyat çıkardılar. İŞçilik hariç yaklaşık 750-800 tl. İnternette biraz araştırdığımda diğer araçların debriyaj setleri 100-400 tl iken bu servisin verdiği rakam çok geldi. Eğer sorun debriyajda ise bu kadar kolay yıpranması da aklımda soru işareti bıraktı. Tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim bu seti daha uygun rakama temin edebilirmiyim ve bu aracın debriyaj seti için şanzıman indirme işlemi zor bir işlemmidir. Aracımı çok seviyorum ve offroad merakım gitgide büyüyor. Yolun çok başındayım yardımcı olursanız çok sevinirim...
 

Etiketler
Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Emre bey merhaba,
öncelikle aracınız hayırlı olsun. Ben de aynı aracın AT versiyonunu kullanıyorum. Öncelikle şunu belirteyim eğer Ankara'da aracı servise götürecekseniz Mitsubishi Şeref sizin için en ideali olacaktır. Diğer servisleri (bahsettiğiniz) denemiş bir kullanıcı olarak söylüyorum. Parça fiyatı konusunda haklısınız bu araçların yedek parçaları gerçekten çok pahalı, forumda e-bay den satış yapan bir kişiyle ilgili bilgiler vardı, bulabilirsem paylaşayım.
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Merhaba, aracınızın baskı balatası çok yeni bile olsa sadece 1 off road gezisinde bitebilir fazla zorlamaya yada yanlış kullanımla. Birde acaba araca ne taktılar orjinalmi yan sanayimi hepsi önemli. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama İstanbul'da İlfer otoyu arayıp bilgi alın, fiyat alın, gezenbilirden Kürşad vesilesi ile arıyorum diyin gerekenleri size anlatırlar. İlfer otonun bilgilerini google dan aratıp bulabilirsiniz. Aracınızda başka bir sorunda olabilir bir baktırmakda fayda var.

Bu arada manuel vites ve otomatik vitesle ilgili bir yazım vardı okumanız faydalı olur :smiley:

http://www.4x4dergi.com/2011/02/26/off-road-icin-otomatik-vitesmi-manuel-vitesmi.html

saygılar
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

evet İlfer Oto bu işte bir numara diyebilirim..
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

bir tanıdığın aracını götürdük gayet memnun kaldılar..
 



Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Yardımlarınız için sağolun arkadaşlar. Adana da ikamet ettiğimden ilfer otoya arabayı götüremeyeceğim. Ama biraz araştırmayla parçayı uygun fiyata bulmayı başardım ve bugün kargolattım. Burda bildiğim bir ustaya parçayı monte ettireceğim bir an evvel de aracın yeteneklerini iyice öğrenip takviye ve difransiyelkilidini nasıl kullanmam gerektiğini öğrenmeye çalışacağım. Forum gerçekten çok kalabalık ve çok sayıda başlık var. Detaylı incelemek zaman alıyor.
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Arac kuma saplandığında 4l ye almadan önce 4 h de zorladıysanız balatayı o anda yakmış olabilirsiniz yoksa takviyede ne kadar zorlasanız da yakabileceğini sanmıyorum oyleyse bizim her hafta debriyaj setini değiştirmemiz gerekir birde baskı değil ama balatanın kalitesi çok önemli ona dikkat edin montaj konusu basit illa serviste yapılacak diye bir şey yok orda bu işi yapacak illa kaliteli ustalar vardır :smiley:
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Debriyaj testini çok basit bir şekilde deneyerek yapabilirsin aracın el frenini sonuna kadar çekip aracı 1. vitese takıp (takviyede değil) kalkış yapmaya çalışırsın eğer araç pat diye stop ediyorsa balatan sağlamdır fakat debriyajdan çektikçe ve beraberinde gaza bastıkça devir saatin yükseliyorsa balata boşa dönüyor daha doğrusu kaçırıyordur yani balatan bitmiştir :-[
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

çok haklısın çünkü aracı 4 h de bayağı bir zorldadıktan sonra 4L aklıma geldi ve o viteste kurtulmayı başardım. İşte insan konu hakkında bilgisiz olunca boyle oluyor. Serbest dalış zıpkın avı deseniz kitap yazarım ama offroad konusunda pek cahilim. Ama bu haftasonu aldığım keyif muhteşemdi galiba o virüs bana da bulaştı...
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

emre südaş' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar, 2. el aldığım 2007 model yeni kasa L200 ümü yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum ve bir sorun yaşamamıştım taki dünkü offroad macerama kadar :D. Offroad konusunda tecrübem yok denecek kadar az. Aracaın yeteneklerini tam olarak bilmiyorum. Dün bir kum tepesinde daha fazla ilerleyemeyip manevra yapmaya kalkınca arac saplandı. 4h konumundan aracı 4L ye aldım. İleri geri menaveralarla aracı zorda olsa saplandığı yerden çıkardım ama sanırım debriyajı biraz fazla hırpalamışım. Oldukça ağır bir balata kokusu geldi ve daha önce yaşamadığım bir sıkıntıyla karşılaştım. Araç 2h konumunda iken asfaltta 1 vites veya geri viteste aracı tam hareket ettirdiğim sırada bir titreşim oluyor. Sanki tam kavrama noktasında araç kasılıyor. Bilmiyorum psikolojikmi ama sanki araç eskisi gibi yağ gibi hızlanamıyor. Aracı aldığım zaman ankara azizoğlu otomotivde aracın 10000 km önce baskı balata setinin değiştiğini tespit etmiştik. Yani yeni sayılır. Servise Yeni debriyaj setiiçin fiyat sorduğumda ise inanılmaz bir fiyat çıkardılar. İŞçilik hariç yaklaşık 750-800 tl. İnternette biraz araştırdığımda diğer araçların debriyaj setleri 100-400 tl iken bu servisin verdiği rakam çok geldi. Eğer sorun debriyajda ise bu kadar kolay yıpranması da aklımda soru işareti bıraktı. Tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim bu seti daha uygun rakama temin edebilirmiyim ve bu aracın debriyaj seti için şanzıman indirme işlemi zor bir işlemmidir. Aracımı çok seviyorum ve offroad merakım gitgide büyüyor. Yolun çok başındayım yardımcı olursanız çok sevinirim...
öncelikle herkese selamlar öncelikle servislere güven konusunu biraz düşünmek gerekiyor kendi aracımı aldığımda yetkili servise baktırdım tüm bakımlarının yapıldığı söylendi baskı balata 5000 km önce değişmiş aracım ben aldıktan 1000 km sonra balatayı sıyırdı dışarıda kendi ustama söktürdüm kullanılan parcalar tamamen %100 cin malı cıktı ve bu parcaları takan yetkili servis parca fiyatlarına gelince baskı balata ve bilye set halinde cin malı 250 tl orta sevye cin malı 500 tl orjinal servis fiyatı(sadece parcalar) 1450 tl orjinal parcayı piyasadan 750 tl ye aldın 100 tl de işcilik işlem tamam.
 



Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Bandırma yetkili serviste bizim araçlara uyan 2 çeşit balata gösterdi biri 700 civarı ike öteki 150 tl idi ama onun kalitesine garanti veremem dedi.
Bence balatanın orijinalinden şaşmayın vede etrafta iş makinesi yada traktör falan yoksa kuma girmeyi denemeyin ;D
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Kum Çamur vs. tamamen tecrübe ile alakalı.

Bence aklınıza takılan herşeyi sorarak öğrenin ki sonradan tatsız durumlar ile karşılaşmayın.
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...


Vallahi benim tecrübem bana kuma girmememi söyledi, özellikle Şubat ayında inler ve cinlerin cirit attığı Antalya Çıralı sahilinde çoluk çocuk araçta,santim santim ilerlerken bir daha kuma girersem .... dedirtti. ;D
Geçenlerde Yaban Tv de 2 disco ve bir L200 tüm donanımlarına rağmen saplanıp kaldılar ve traktör kurtardı. :smiley:
Tecrübe önemli, donanım daha önemli:smiley:)
Kumdan çıkabilmek için yanınızda kum paleti olmalı yoksa işiniz zor. Bir çözümde lastik havalarını olabildiğince indirmekmiş, buda en iyi şambyelli lastik ile oluyormuş. Ben paletde olsa girmem kuma:smiley:) Fobi yaptı bende ;D
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Kuma ve derin suya başka çarem yoksa girerim, başka çözümüm varsa girmem. Kuma giricekseniz lastik genişliğiniz 300 civarı olmalı ve olabildiğince dişi az lastik olmalı, hatta mümkünse lastik havası az indirilmeli :smiley:
 

Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

yarın arabanın şanzımanı sökülünce kullanılan balatalar ortaya çıkacak. Orjinal parçasınında temin ettim inşallah sandığım gibi balatadandır. Bir an evvel düzvitesi arazide iyi kullanan tecrübeli arkadaşlarla bir gezinti yapmak isterim...
 



Ynt: 2007 model 4x4 L200 kalkarken titreme...

Emre bey bu işler batmadan, balata bitirmeden olmuyor :D. En güzeli bu forumdaki yazılanları okuyup araziye girmek ve uygulamak. İmkan varsa bir iki kez arazi mudavimlerine co-pilotluk yapmak ama bata çıka arazide ilerlemeyi ve araca zarar vermemeyi öğrenirsiniz. Ancak en büyük sorun bizim araçların parça fiyatları maalesef an ufak masrafı 700-800tl den başlıyor. Ayrıca çamura girince fren balatalarıda çabuk bitiyor. Hiç bir zaman ben buradan 4H ile geçerim dememek lazım Arabayı zorlamamak lazım, Baktın zorlanıyor 4Llc ye alacaksın, belki araç 4H ile geçer ama balatayada zarar verir ayrıca Snorkelsiz fazla çamurda da debelenmemek lazım, hava filtresi çamuru çok kolay içine alabiliyor, yedek hava filtresi taşıyın yanınızda. Kumu boşverin, çamur harika bir şeydir. Bkz. çocuklar:smiley:) Çamuru çok severler. :D Bebeler şebeler kumda oynar:smiley:))

Çin malı balata, orijinal balata ve 4x2 balatasını yan yana gördüm gerçekten hiç anlamayan birisi bile orijinal 4x4 balatasının ne kadar kaliteli olduğunu fark eder.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,029
Mesajlar
1,527,447
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst