KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
marka ve model olarak ne alacağınıza kara verdiniz mi acaba birde kullanım alışkanlığınız nedir dağ, bayır yoksa şehir içi asfalt?
ben genelede şehirde içinde işe gidip geliyorum hafta sonları yine asfalt yol otoban da istanbul sapanca arası gidip geliyorum
Bf goodrich All Terrain T/A almak istediğim, daha doğrusu beğendiğim lastik diyim ama fiyatları zorluyor beni bu ara
bilmiyosan aydinlatmak amacli soyluyorum lastigin tabani yani 285 veya 255 ne ise lastik olculerini gozonune getirim 255/85/16 ortadaki 85 lastigimizin 255 in %85 yuksekligi oluyor. 16 da jantimizin buyuklugu 255/85 ile 285/75 in yuksekliginde cok bisey oynamaz hayirli gunler dilerim
Teşekkürler. Bilgi için. Tabanı 285 yaparsan km deki yakıt sarfiyatın artar 255 e göre . En basit tabiri ile. Ha biz naptık şu an bazılarına göre bisiklet tekerleği ile devam ediyoruz. Bir sorunumuz da yok. Millet beğensin diye de taban genişletmem.
255/8516 ya Cooper ya da BF. Tercihim Bf ten yana. Ağırlıklı kullanım arazi koşulları. BF AT bahsettiğiniz koşullar için ideal.
bisiklet lastigini ben soyledim herhangi art niyet yoktu ince camurda,kumda,asfaltta,tasli zeminde,cayirda,kaya tirmanisinda,asfaltta kalin lastik iyiyken kalin camurda ince lastik iyidir gercekten.benim gordugum duydugum tecrubelerim bu yondedir.yakiti belki 100 de maximum 1-2lt oynar.yanlisim varsa duzeltin.
asfalatta %2 den fazla farkeder oğuzhan taban genişledikçe tutunma artacağı için tutunam arttıkça da sarfiyat baya farkeder. Bence en az %5 farkeder ki bu da normal lastiğe göre diyorum dişli tutunması fazla olan arazi lastiklerinde eminim bu daha da artacaktır...
Sorun yok oğuzhan bey bence 285 taban park halindeki defender için muhteşem ama hidrolik yoksa 255 i kullandıktan sonra iki gün rapor alası geliyor insanın....
hidrolik olmayanini hic kullanmadim siz diosaniz dogrudur arkadasin puma motoru ve hidrolik direksiyonu varmis.o sebeple onerdim.zamaninda 35inch i takmistim hidrolik zorlandigindan sokup 285 yaptim sonradan iyi forumlar dilerim..
asfalatta %2 den fazla farkeder oğuzhan taban genişledikçe tutunma artacağı için tutunam arttıkça da sarfiyat baya farkeder. Bence en az %5 farkeder ki bu da normal lastiğe göre diyorum dişli tutunması fazla olan arazi lastiklerinde eminim bu daha da artacaktır...
Ayhan bey asfalt ile tutunma arttıkça yakıt tüketimi artıyor. Günlük kullandığım araçta aynı ebatta olmasına rağmen taktığım kar lastiğinde hem bu ekstra tutunmayı hissedebiliyorum hem de tüketimdeki fark rahat anlaşılıyor. Eğer yakıt farkı sizin için önemliyse bunu göze almalısınız. Ya güzellik yada yakıt farkı.
285 alacağım gibi görünüyor bugün sipariş vermeye niyetlendim şöyle bir uyarı ile karşılaştım benim jantların ofseti 7'' yeterli olmayabilirmiş? 9,yada 10'' ofset li jantın daha sağlıklı olacağını söylediler bunu duyunca orada kaldım 285/75/16 lastik için 7'' ofseti olan janta nasıl durur sizce lastikçi arkadaşın dediği gibi jantları da yenilemek gereklimi dir?
evet 2'' yükseltme için helezon ve yayları aldım lastiğide alıp hepsini birden taktırmayı planlıyordum jant işi kafa karıştırınca bir sorayım dedim konuya eklediğin resimdeki jantın ofseti kaç hatırlıyor musun?
Hurafe o çevirmez kaldırmaz etmez mevzuları biz 2.5 83hp benzinliye 285 75 16 kumho da taktık 265 75 16 bf a/t de taktık 235 85 16 bf mud da taktık ve hiçbir fark yoktu aralarında..hatta ve hatta en iyi kaçan 285 li olandı hele ki puma diyorsunuz 35 i bile köpek gibi çevirir