ADEMÜÇÜNCÜ
Ana Kamp
- Mesajlar
- 25
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: 2500 Düz Dizel Motor A Turbo Uygulaması
Merhaba uzun zaman oldu ama yazmak istedim. Turbolamak istediğiniz aracınızı referans motorlar ile karşılaştırırsanız bu uygulama size 1500 TL'ye de mal olur. Örneğin Transporter minübüslerin 2.4 ille 2.5 TDI motorlarının emme -egzos manifolt port girişleri ve contaları aynıdır. Bununla birlikte yağ pompaları, vakum pompaları, geri mekanizmaları aynıdır, yataklar da. Ama motorlar farklıdır birisi elektronik direkt enjeksiyon diğeri mekanik pompa endirekt enjeksiyon. Ayrıca 2.4 D motorda kullanılan pistonlar da VW'in ABL-AAZ kodlu turbodizel motorlarında kullanılan pistonlardır.
Sizin araçların blok yapısı fıskiyeli ise turbo uygulaması yapılabilir.Ama burada önemli olan aynı marka veya başka markalı araçlarda kullanılan aynı silindir hacimli ve sıkıştırma oranlı motorlarda turbo kullanılması..
Örneğin Defenderin sıkıştırma oranı 22 ve DEFENDER in bir üst modeli de 2.500 cc ve turbo dizel. Bu motorun sıkıştırma oranı da aynı ise sizde referans alıp turbolayabilrisiniz. Yani çok kapsamlı araştırmak gerekiyor, biz vkipedi den karşılaştırarak benzer uygulamalar yaptık sorunsuz yürüyor makinalar. Ama bu dediğim şey VW'e özel. Ayrıca motora hiçbir tadilat yapmadık sadece pompa ya LDA uygulaması yaptık.
Şunu unutmamak gerekir ki her ne kadar alt yapı sağlam olsa dahi yüksek güçlerde pompa yetersiz kalacak ve LDA gerekecektir. Bu tip araçlarda LDA olmazsa olmazıdır özellikle arazi kullanımlarında. Başka araçların pompalarında ki LDA ları da uydurmak mümkündür. Üst kapakta sıkıntı yaşamamak içinde gereklidir. Çünkü LDA olmadan motora kırıcı yük binebilir, internaller fazla ısınırsa bu da motor için kırıcı bir yüktür. Yani yakıt hava karışımı ne az ne de çok olmalıdır.
Merhaba uzun zaman oldu ama yazmak istedim. Turbolamak istediğiniz aracınızı referans motorlar ile karşılaştırırsanız bu uygulama size 1500 TL'ye de mal olur. Örneğin Transporter minübüslerin 2.4 ille 2.5 TDI motorlarının emme -egzos manifolt port girişleri ve contaları aynıdır. Bununla birlikte yağ pompaları, vakum pompaları, geri mekanizmaları aynıdır, yataklar da. Ama motorlar farklıdır birisi elektronik direkt enjeksiyon diğeri mekanik pompa endirekt enjeksiyon. Ayrıca 2.4 D motorda kullanılan pistonlar da VW'in ABL-AAZ kodlu turbodizel motorlarında kullanılan pistonlardır.
Sizin araçların blok yapısı fıskiyeli ise turbo uygulaması yapılabilir.Ama burada önemli olan aynı marka veya başka markalı araçlarda kullanılan aynı silindir hacimli ve sıkıştırma oranlı motorlarda turbo kullanılması..
Örneğin Defenderin sıkıştırma oranı 22 ve DEFENDER in bir üst modeli de 2.500 cc ve turbo dizel. Bu motorun sıkıştırma oranı da aynı ise sizde referans alıp turbolayabilrisiniz. Yani çok kapsamlı araştırmak gerekiyor, biz vkipedi den karşılaştırarak benzer uygulamalar yaptık sorunsuz yürüyor makinalar. Ama bu dediğim şey VW'e özel. Ayrıca motora hiçbir tadilat yapmadık sadece pompa ya LDA uygulaması yaptık.
Şunu unutmamak gerekir ki her ne kadar alt yapı sağlam olsa dahi yüksek güçlerde pompa yetersiz kalacak ve LDA gerekecektir. Bu tip araçlarda LDA olmazsa olmazıdır özellikle arazi kullanımlarında. Başka araçların pompalarında ki LDA ları da uydurmak mümkündür. Üst kapakta sıkıntı yaşamamak içinde gereklidir. Çünkü LDA olmadan motora kırıcı yük binebilir, internaller fazla ısınırsa bu da motor için kırıcı bir yüktür. Yani yakıt hava karışımı ne az ne de çok olmalıdır.